قدرتنمایی مسی

آيا ركوردهاي تيم پپ را پاياني هست؟ شنبه شب يك ركورد تاريخي 50 ساله توسط آبي‌اناري‌ها شكسته شد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرتنمايي مسي

آيا ركوردهاي تيم پپ را پاياني هست؟ شنبه شب يك ركورد تاريخي 50 ساله توسط آبي‌اناري‌ها شكسته شد.

 امروز اين بارساست كه با 16 برد پياپي در لاليگا، تاريخ را دوباره ساخته. بگذريم كه به قول گوارديولا 50 سال طول كشيد تا بارسلونا ركورد رئال مادريد را بزند و حال كه مي‌رود با نتايج خيره‌كننده، اين ركورد بيشتر هم شود، چند سال طول خواهد كشيد تا كسي اين ركورد را جابه‌جا كند. اگر رئال رويايي دهه شصت ميلادي با دي استفانو در ليگ و اروپا آقايي مي‌كرد، امروز كسي شك ندارد كه بارسا با مسي‌اش در جهان همتا ندارد.

هنوز هفده دقيقه از بازي نگذشته بود كه موتور دريبل‌زني لئو روشن شد و با جا گذاشتن پنج يار حريف گل اول بازي را به زيبايي به ثمر رساند. با گل دقيقه 28، شايد آب پاكي روي دست كيكه سانچز و يارانش ريخته شد كه بايد قرباني بعدي مسي و پپ باشند. تلاش‌هاي زوج آگرو- فورلان و حركات عرضي فيليپه لوئيس و ره‌يس هم چاره كار اتلتيكو نبود. در نيمه دوم شايد كمي بازي منجسم‌تري را از راه‌راه‌پوشان مادريدي شاهد بوديم، ولي خط هافبك مانند هميشه عالي بارسا حتي اجازه نفس‌كشيدن را از حريف گرفته بود. به غير از شوت از راه دور فيليپه، موقعيت شاخصي در اين نيمه نصيب مهمان نشد تا دقيقه 79 كه با هت‌تريك مسي، تير خلاص بر پيكره به واقع بي‌جان اتلتيكو وارد آمد. اين هشتادوسومين گل مسي در 82 بازي پياپي در لباس آبي‌اناري بود. اين البته دومين هت‌تريك مسي در برابر اتلتيكو (نخستين‌ آن برمي‌گردد به 19 دي ماه 1387) و در مجموع چهاردهمين گل اين برنده توپ طلا به حريف پايتخت‌نشين بود. وي درباره اين بازي معتقد است: «بسيار خوشحالم در برابر تيم خوبي مانند اتلتيكو به چنين پيروزي ارزشمندي دست پيدا كرديم.»

 وي درباره تعداد گل‌هاي زيادش مي‌گويد: «من بدم نمي‌آيد آقاي گل شوم. اما بيشتر دلم مي‌خواهد همراه تيم به ركوردهايي كه دست يافته‌ايم اضافه كنيم.» وي در واكنش به شكسته شدن ركورد رئال‌مادريد مي‌گويد:‌ «خلق چنين ركوردي براي هر تيمي افتخار است. ولي بايد بدانيد كه رسيدن به چنين شرايطي ابدا كار ساده‌اي نبوده و نيست!» وي درباره بازي فينال حذفي برابر رئال مي‌گويد: ‌«ما در حال حاضر تمام تمركزمان را بر روي ليگ و ليگ قهرمانان اروپا گذاشته‌ايم. بازي فينال هم در برابر رئال يك بازي خواهد بود شبيه به بازي‌هاي ديگر كه بايد آن را هم ببريم.»

پپ گوارديولا كه از اين برد و ثبت ركورد شادمان بود اظهار داشت:‌ «قبل از فكر كردن به ركورد به اين فكر مي‌كنم كه كسب 48 امتياز از 48 امتياز ممكن بسيار با ارزش‌تر است. من دلم مي‌خواهد روزي بتوانم ركورد پيروزي‌هايي كه در زمان رايكارد به دست آمده است را هم بشكنم.» از وي درباره بازي‌هاي منحصر به فرد مسي و روند شاخص حركتي وي مي‌پرسند: «اگر مسي در تيم ما نبود شايد نمي‌توانستيم به چنين نتايج و مراتبي دست پيدا كنيم. امروز روند حركتي تيم ما با حركات وي شكل مي‌گيرد. ما شايد بدون او هم پيروزي‌هايي را كسب مي‌كرديم، ولي اين‌طور پياپي نمي‌شد. براي يك تيم متفاوت بودن، بايد از بازيكنان متفاوت سود برد. رئال مادريد 15 بازي پياپي را برد چون آلفردو دي‌استفانو را در اختيار داشت و ما هم 16 بازي را برديم چون ليونل مسي را در اختيار داشتيم. من البته تصور نمي‌كنم مانند رئال مادريد آن روزها بتوانيم به ركورد پيروزي‌هاي متوالي در اروپا دست پيدا كنيم.»

كيكه سانچز سرمربي اتلتيكو هم با تمجيد از مسي گفت: «مسي بهترين فوتباليستي است كه من در زندگي‌ام ديده‌ام. او دي استفانو قرن بيست‌ويكم است.» وي درباره بازي تيم خودش هم گفت: «من فكر مي‌كنم تنها بازيكن ضعيف امروز تيم من فران مريدا بود. ما جوري برنامه ريزي كرده بوديم كه تمامي پاس‌هاي عمقي ما به وي برسد و عملا راه رسيدن توپ به ژاوي و ايني‌استا هم بسته شود؛ ولي كار آن‌طور كه انتظارش را داشتيم پيش نرفت.» وي درباره حريف هم گفت: «اين بارسلونا يك تيم بين‌المللي است. يك تيم عالي و شماره يك دنياست. حركات آنطوري است كه انگار حريفان را هيپنوتيزم مي‌كنند. ما در اينجا و در اين استاديوم تمام تلاشمان را براي رسيدن به پيروزي به كار برديم، ولي تحقق چنين خواسته‌اي بسيار دشوار است.» او درباره انتقال آگوئرو به رئال هم گفت: «من دلم نمي‌خواهد راجع به اين مطلب صحبت كنم. هرچند كه آزادي كامل براي چنين كاري را دارم. هر بازيكني دلش مي‌خواهد بهترين بازي را براي تيمش بكند و كاملا در اختيار تيمش باشد و بازيكنان من بدون استثنا اينگونه‌اند؛ ولي براي حفظ آنها هم بايد راهكارهاي درستي انديشيده شود.»

ژاوي هرناندز كه با بازي عالي‌اش سهم زيادي در هت‌تريك بارسا داشت هم گفت:‌ «تيم ما مانند هميشه عالي بازي كرد و ما خودمان از بازي تيم لذت برديم. ما مي‌دانيم كه هدف تيم چيست و براي چه بازي مي‌كنيم كه اين البته شامل كسب ركوردهاي جديد هم مي‌شود. مسي هم مانند هميشه بهترين بازي را ارايه داد و من باز هم مانند هميشه مي‌گويم كه او بهترين فوتباليست دنياست.»

ايني‌‌استا هم معتقد است:‌«كسب چنين پيروزي‌هاي درخشان و پياپي بسيار عالياست. اين هم روشي است براي رسيدن به قهرماني. راستش بازي امشب مسي اصلا مرا به تعجب نينداخت. چون او همانند هميشه بهترين بازي را ارايه داد. من به‌شخصه به بازي زيبا و منحصربه‌فرد تيم خودمان مي‌بالم و چنين فوتبال زيبايي باعث افتخارم است.» بوسكتس هم با تمجيد از حركات مسي مي‌گويد: ‌«مسي بهترين بازيكن تيم ماست. من به‌شخصه از كسب شانزدهمين پيروزي پياپي تيممان شادمان هستم. من دلم مي‌خواهد در كنار مسي، از بازي بي‌نظير اريك آبيدال هم ياد كنم كه بهترين بازيكن در سطح خودش است. من اميدوارم اين روند تيمي ما در آينده هم به همين صورت ادامه پيدا كند.»

بخش ورزشي


منبع: گل
مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت