خداحافظی امارات با سه گل ایرانی

رسانه‌های عربی که انجام 9 تغییر در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران را در بازی آخر مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با امارات را به فال نیک گرفته و در انتظار پیروزی حاشیه نشینان خلیج فارس بودند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظي امارات با سه گل ايراني

رسانه‌هاي عربي که انجام 9 تغيير در ترکيب تيم ملي فوتبال ايران را در بازي آخر مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا با امارات را به فال نيک گرفته و در انتظار پيروزي حاشيه نشينان خليج فارس بودند، پس از شکست سنگين امارات چاره‌اي جز تمجيد "شاهزاده‌هاي پارسي" نداشتند.

روز گذشته اکثر شبکه‌هاي ورزشي جهان عرب بازي تيم ملي فوتبال ايران و امارات را به طور مستقيم پخش کرده و از ساعاتي قبل از آغاز بازي در استوديوهاي مجهز خود با حضور کارشناسان مختلف درباره آن گفتگو مي کردند.

شبکه‌هاي "دبي اسپورت" ، "الجزيره اسپورت" و "ابوظبي اسپورت" برخي از اين شبکه‌ها بودند که به طور مفصل به بررسي ريز جريانات بازي ايران و امارات پرداختند.

کارشناس الجزيره اسپورت: ايران حتما مي بازد!

در اين ميان يکي از کارشناسان عرب شبکه الجزيره دقايقي قبل از آغاز بازي اظهار داشت: من در چند دهه اخير به ياد نمي آورم تيمي که صعودش به مرحله بعد بازي‌ها قطعي شده در بازي آخر که جنبه تشريفاتي دارد، 9 تغيير در ترکيب خود انجام دهد.

اين کارشناس که خود را بسيار مطلع نشان مي داد در ادامه پيش بيني کرد: با اين تغييرات به نظر من تيم ملي ايران اين بازي را به امارات واگذار خواهد کرد و در نهايت با باخت از کره جنوبي در مرحله بعد حذف مي شود.

اظهارات اين کارشناس با خوشبيني ديگر کارشناسان همراه بود. آنان نيز با خوب ارزيابي کردن دو بازي گذشته امارات برابر کره شمالي و قطر از احتمال بالاي برد امارات با توجه به تغييرات گسترده در ترکيب ايران خبر مي دادند.

البته در اين ميان يکي از کارشناسان به اين مسئله اشاره کرد که بازيکنان ذخيره ايران به مراتب انگيزه بيشتري از بازيکنان اصلي براي نشان دادن قابليت‌هايشان به "افشين قطبي" سرمربي تيم ملي فوتبال ايران دارند.

پايان نيمه نخست؛ اوضاع همچنان بر وفق مراد اعراب

در پايان نيمه نخست بازي شب گذشته ايران و امارات، کارشناسان شبکه‌هاي عربي با اشاره به حملات جسته و گريخته تيم عربي حاشيه خليج فارس اين مسئله را ناشي از برتري تاکتيکي تيم امارات دانستند.

اين در حالي بود که انجام 9 تغيير در ترکيب تيم ملي و اينکه اکثر اين بازيکنان تاکنون کنار يکديگر حتي يکبار هم بازي نکرده بودند در ناهماهنگي بازي ايران در نيمه نخست تاثيرگذار بود. مسئله‌اي که از ديد کارشناسان شبکه‌هاي عربي دور مانده بود.

همه چيز از تعويض طلايي قطبي شروع شد

در پايان بازي ايران و امارات فضاي نااميدي و ناراحتي بر تمامي استوديوهاي پخش شبکه‌هاي عربي الجزيره، دبي اسپورت و ابوظبي اسپورت قابل مشاهده بود.

کارشناسان عرب به تعويض‌هاي طلايي قطبي در نيمه دوم بازي توجه کردند و تاکيد کردند: آمدن "غلامرضا رضايي" در نيمه دوم جريان بازي را به نفع ايران تغيير داد.

يکي از کارشناسان با تمجيد از بازيخواني افشين قطبي تاکيد کرد: در هر کدام از سه گل ايران در اين بازي ردپايي از غلامرضا رضايي بازيکن به ميدان آمده در نيمه دوم ديده مي شود.

در اين ميان چهره کارشناس شبکه الجزيره  که قبل از بازي از باخت ايران خبر داده بود بسيار ديدني بود. وي البته به اظهارت خود قبل از بازي اشاره‌اي نکرد و به تمجيد ايران پرداخت.

در ادامه خبرنگار الجزيره در دبي با برخي از هواداران اماراتي گفتگو کرد که آنان تاکيد کردند: با توجه به بازي‌هاي قبلي امارات انتظار پيروزي در اين ديدار را داشتيم و حالا بسيار ناراحت هستيم. هواداران اماراتي از مقامات ورزشي اين کشور تقاضا کردند که در کادر فني و بازيکنان تيم ملي فوتبال امارات تغيير و تحولات کلي انجام شود.

سه گانه ايراني!

روزنامه هاي مطرح جهان عرب نيز امروز شکست تحقير آميز امارات از تيم ملي فوتبال ايران و حذف اين تيم از دور رقابت‌ها را کم و بيش پوشش داده‌اند.

روزنامه الاتحاد امارات با چاپ عکسي از بازي شب گذشته که در آن "اسماعيل مطر" و "احسان حاج صفي" بر سر توپ درگيري دارند، اين تيتر را براي گزارش خود انتخاب کرده است: با سه گل خداحافظي کرديم!

 

الاتحاد امارات در گزارشي کامل از اين بازي نوشت: در نهايت امارات با تک امتيازي که از تساوي با کره شمالي بدست آورد از اين دور از رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا حذف شد.

در ادامه اين گزارش به صعود مقتدرانه و 9 امتيازي ايران از گروه چهارم رقابت‌ها اشاره شده است.

روزنامه البيان امارات نيز با تيتر "باخت نااميد کننده و خداحافظي از قطر" در خبري به پوشش شکست تحقرآميز امارت که به حذف اين تيم از دور رقابت‌ها منجر شد پرداخته است.

روزنامه الشرق الاوسط نيز در خبري به صعود ايران و عراق از گروه چهارم رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا توجه داشته و به سه گانه ايراني درون دروازه تيم ملي امارت اشاره کرده است.

روزنامه الحيات نيز به باخت تيم ملي امارت از ايران پرداخته و مي نويسد: ايران در نيمه دوم با تعويض‌هاي افشين قطبي جريان بازي را در دست گرفت و با استفاده از ضعف دفاعي امارات سه گل وارد دروازه اين تيم کرد.

بخش ورزشي

منبع: مهر

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت