با عطر دوش نگیرید

از مصرف زیاد عطر خودداری کنید. عطر را فقط در نقاطی که بوی خوش را منتشر می کنند بزنید. در این صورت دیگران حس می کنند بوی خوش از خود بدن شما متصاعد می شود. این نقاط شامل مچ دست ها، روی شقیقه ها، آرنج ها در محلّ خم شدن دست، کف دستها و زیر زانوهاست. به نقاطی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با عطر دوش نگيريد!

پيامبر خدا، محمد صلي الله عليه و آله مي فرمايد :

دو رکعت نماز که با استعمال بوي خوش برگزار گردد، برتر از هفتاد رکعت نمازي است که بدون بوي خوش برگزار شود. (مجموعه ورام ص 24)

 

 

بوي خوش را همه دوست دارند، امّا شايد همه ندانند که چند نوع عطر وجود دارد. عطرهايي که به بازار عرضه مي شوند هفت نوع اند:

1. عطر گل (بوي يک گل)

2. عطر دسته اي گل (بوي چند گل مختلف)

3. عطر تند ادويه (شامل ذرّاتي چون دارچين، ميخک و ...)

4. عطر سبزه (بوي گل ها و گياهان جنگلي، بلوط، سرخس و ...)

5. عطر شرق (مشک، عنبر و ...)

6. عطر ميوه (بوي ليمو يا ميوه هايي چون زردآلو و ...)

7. عطرهاي مدرن (عطرهاي شيميايي که بعضي بوهاي طبيعي را تداعي مي کنند و برخي ديگر که کاملا جدا از طبيعت هستند.)

 

زمان خريد عطر:

اوّل صبح، بهترين زمان خريد عطر است؛ زيرا شامّه قوي تر است و تشخيص بوها آسان تر. وقتي قصد خريد عطر داريد، پيش از خروج از خانه به خود عطر نزنيد تا بتوانيد بوي عطرهاي متفاوت را تميز دهيد.

دنبال اسم نباشيد: عطري را انتخاب کنيد که خودتان بويش را بپسنديد. به تبليغات تجاري و حرف ديگران گوش ندهيد. نام عطري که سر زبان ها بيفتد و معروف شود بسياري از آقايان و خانم ها را به دنبال خود مي کشاند، در حالي که براي بيشتر آنها مناسب نيست.

 

آزمايش عطر:

انتخاب عطر به حسّ بويايي و بدن شما بستگي دارد. بوي واقعي عطر وقتي احساس مي شود که با گرماي بدنتان تماس يابد. پس پيش از خريد حتما ابتدا عطر مورد نظرتان را امتحان کنيد. براي اين کار کمي عطر به مچ دستتان بزنيد و صبر کنيد تا خشک شود، بعد آن را بو کنيد. حتّي اگر همان موقع شما را تحت تاثير قرار داد فورا اقدام به خريد نکنيد. بگذاريد نيم ساعت بگذرد؛ اگر بو از بين رفت،عطر مناسبي نيست. عطر خوب بايد دست کم 4 تا 5 ساعت دوام بياورد. شما براي گذراندن اين نيم ساعت يا يک ساعت مي توانيد از مغازه ي عطر فروشي بيرون رفته و به ادامه ي کارتان پبردازيد تا اين زمان طي شود. اگر بوي عطر مورد نظرتان باقي ماند، آن وقت برگرديد و آن را خريداري نماييد. اگر در حين آزمايش و انتخاب، 6 – 5 مدل عطر را استعمال کرديد؛ از آزمايش عطرهاي بعدي خجالت نکشيد و عطرهاي بيشتري را از فروشنده جهت تست بخواهيد. اين امر باعث مي شود تا شما عطر مورد نظر خود را بهتر و بهتر پيدا کنيد.

 

اندازه ي عطر:

درست است که عطر در اندازه هاي بزرگ از نظر اقتصادي مقرون به صرفه است، امّا بهتر است عطري را که براي اوّلين بار برگزيده ايد در اندازه ي کوچک و به اصطلاح اندازه ي آزمايشي بخريد. اگر از مصرف آن راضي بوديد مي توانيد دفعه ي بعد اندازه ي بزرگ آن را بخريد.

اوّل صبح، بهترين زمان خريد عطر است؛ زيرا شامّه قوي تر است و تشخيص بوها آسان تر. وقتي قصد خريد عطر داريد، پيش از خروج از خانه به خود عطر نزنيد تا بتوانيد بوي عطرهاي متفاوت را تميز دهيد.

اشتباه بزرگ:

يکي از معمول ترين اشتباه ها اين است که شما از بوي عطر کسي خوشتان بيايد و بدون درنگ آن را بخريد! ممکن است که شما از آن عطر خوشتان آمده باشد، امّا بايد ديد که آيا آن عطر هم از شما خوشش آمده است يا نه؟! در ضمن، هميشه گران ترين عطر؛بهترين عطر نيست. چه بسا عطرهاي ارزان تري که دوام بيشتر و بوي خوش تري دارند.

 

استفاده ي درست:

هنگام استفاده از عطر بايد به چهار نکته توجّه داشته باشيد:

اوّل اينکه عطر وقتي با پوست بدن تماس يابد، بويش منتشر مي شود.

دوّم اينکه عطر بايد در ظرفي مناسب و در بسته نگهداري شود تا بويش حفظ شود و پس از استفاده از آن، درش محکم بسته شود.

سوّم اينکه بيني شما بعد از مدّتي به بوي عطرتان عادت مي کند و در برابر آن مقاوم مي شود. بايد اين نکته ي مهم را به خاطر بسپاريد که براي ديگران اين طور نيست و آنها بوي عطر شما را همان طور که هست حس مي کنند؛ پس در مصرف عطر زياده روي نکنيد و با آن دوش نگيريد!

چهارم اينکه عطر را به نقاطي از بدن مانند زير بغل ها نزنيد، زيرا آن با تعرّق بدن مخلوط شده و بوي نامناسبي را از شما متصاعد خواهد کرد. براي زير بغل ها مي توانيد از مام استفاده کنيد.

 

عطر جديد:

اگر حال و روحيه ي خوشي نداريد، خريد يک عطر جديد مثل خريد يک لباس نو ممکن است در بهبود روحيه ي شما مؤثّر باشد.

 

با عطر دوش نگيريد!

از مصرف زياد عطر خودداري کنيد. عطر را فقط در نقاطي که بوي خوش را منتشر مي کنند بزنيد. در اين صورت ديگران حس مي کنند بوي خوش از خود بدن شما متصاعد مي شود. اين نقاط شامل مچ دست ها، روي شقيقه ها، آرنج ها در محلّ خم شدن دست، کف دستها و زير زانوهاست. به نقاطي مانند پشت گوش ها و زير بغل ها عطر نزنيد.

 


باشگاه کاربران تبيان - ارسالي از hedayatabbaszadeh

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت