13جمله معروف دن دیگو

برد ریور پلاته مثل این است که مادرت صبح تو را با یک بوسه از خواب بیدار کند، دلنشین و شیرین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

13جمله معروف دن ديگو

بخش ورزشي- ديگو آرماندو مارادونا، چه در دوران بازيکني و چه در دوران مربيگري‌، در درون و خارج از زمين چمن، يکي از سوژه‌هاي مطرح خبرنگاران بوده است.

او هيچ وقت در تمام طول اين مدت زبان به دهان نمي‌گرفت و هرگز در مقابل انتقادات يا صحبت‌هايي که به صورت مستقيم يا غيرمستقيم خطاب به او انجام مي‌شد، ساکت نمي‌ماند.

مارادونا هميشه بدون ترس و وحشت از عواقب صحبت‌هايش دهان باز مي‌کرد. اين دن ديگوي محبوب است؛ صاف و صادق و شفاف و پراحساس که صادقانه حرفهايش را مطرح مي‌کرد. مي‌توان صدها صفحه از صحبت‌هاي به يادماندني و پر خاطره مارادونا نوشت. مارادونا در حالي پنجاهمين سالگرد تولد خود را جشن مي‌گيرد که از دو چيز به دور است: فوتبال و عامه مردم. بهترين بازيکن تاريخ فوتبال آرژانتين که پس از ناکامي ‌در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 از سمت خود برکنار شد، هنوز اميدوار است که دوباره هدايت تيم ملي کشورش را در دست بگيرد.مارادونا گفت: مي‌دانم که بالاخره روزي به تيم ملي برمي‌گردم. اين‌، تقدير من است. منتظر مي‌مانم.

آلفردو دي‌استفانو، رييس افتخاري رئال مادريد؛ مارادونا هموطن خود را فردي بزرگ، اسطوره‌اي و حتي عظيم‌تر از نام خودش توصيف مي‌کند. وي كه به خاطر بي‌مهري مقامات وقت فدراسيون آرژانتين، براي درمان بيماري همسرش راهي اسپانيا شده و تابعيت اين كشور را نيز پذيرفته است، عنوان كرد: اول تولد او را صميمانه تبريك مي‌گويم. او يگانه اسطوره فوتبال آرژانتين است. هرگز خود را در مقامي نمي‌بينم كه بخواهم مقايسه‌اي با او داشته باشم. مارادونا آنقدر بزرگ است كه مواردي مثل الكل، مواد مخدر، برخي رسوايي‌هاي اخلاقي و چاقي مفرط نمي‌تواند از عظمتش در نگاه مردم آرژانتين كم كند. او حتي از نام خودش هم بزرگ‌تر است.

 برد ريور پلاته مثل اين است که مادرت صبح تو را با يک بوسه از خواب بيدار کند، دلنشين و شيرين

ولي ما براي يادبود جشن تولد او که ديروز در شهر ناپل ايتاليا که بهترين خاطرات ورزشي‌اش متعلق به آنجاست، 13 جمله خاطره انگيزش را برايتان مي‌آوريم.

1- پاهايم را بريدند (پس از اطلاع از محروميتش به دليل مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ در جام جهاني 1994)

2- من يک برتري نسبت به سياستمداران دارم: آنها عمومي‌و معروف هستند و من محبوبم ( سال 1996، کتاب «ديگو گفت»)

3- ديگو؟ براي يکشنبه مي‌رسي؟ به بانک مي‌روي؟ بله به بانک رفتن مثل گرفتن نقره يا حيوان وحشي است (اين پاسخي بود که دن ديگو در سال 1996 به سوال يکي از خبرنگاران دارد.)

4- پله يک برده است. او قلبش را به فيفا فروخت و پس از آن زماني که فيفا به او پشت پا زد، مي‌خواهد با ما بازيکنان دوست شود. ولي او کورخوانده هيچ رنگ سياهي نيست که محو شود (سال 1997)

5- هر اتفاقي که بيفتد و هرکسي که مربي شود، همه دنيا مي‌دانند که پيراهن شماره 10 تيم ملي مال من خواهد بود، براي هميشه (سال 1998)

6- برد ريور پلاته مثل اين است که مادرت صبح تو را با يک بوسه از خواب بيدار کند، دلنشين و شيرين( پيش از ديدار بوکا جونيورس- ريورپلاته در سال 2000)

7- من اشتباه کردم و هزينه اش را هم پرداخت کردم ولي خدشه اي به توپ وارد نمي‌شود.(در بازي بزرگداشت او که روز دهم نوامبر سال 2001 برگزار شد)

8- من در يکي از محله‌هاي خصوصي بوئنوس آيرس رشد کردم. خصوصي از نظر آب، برق و تلفن ( در بازديدش از بوليوي در سال 2004)

9 - مارادونا در 1996 گفت: من معتاد به مواد مخدر بوده، هستم و خواهم بود. کسي که در مواد مخدر غوطه‌ور است، هر روز بايد با آن مقابله کند.

10 - مارادونا پس از شکست انگليس در جام‌جهاني 1986 اظهار داشت: اين برد چيزي بيشتر از يک مسابقه فوتبال بود و ما يک کشور را شکست داديم.

11- مارادونا از عدم گلزني مسي در جام‌جهاني دفاع کرد و گفت: هر کسي که گفته مسي جام‌جهاني خوبي نداشته، آدم احمقي است.

12 - در 22 ژوئن 2010 مارادونا درباره توپ جام‌جهاني گفت: به مديران فيفا مي‌خواهم بگويم که حرف زدن درباره من را متوقف کنند و در خصوص يک فوتبال مناسب صحبت کنند. اين توپ فايده‌اي ندارد و غيرقابل کنترل است.

13 - در کنفرانس مطبوعاتي در مرحله حذفي جام جهاني، مارادونا در آغوش «سالواتور باگني» هم‌تيمي‌اش در ناپولي پريد. باگني پس از اين حرکت گفت: ديه‌گو هميشه کارهايي انجام داده که باعث تعجب من شده است.

منبع:دنياي اقتصاد

تنظيم:سعيدآقازاده

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت