آتشبازی ایرانسونا در اسپانیا

اوساسونا با گلزني بازيكنان ايراني خود توانست هفته هشتم رقابت‌هاي ليگا را با پيروزي پشت سر بگذارد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش بازي ايرانسونا در اسپانيا

اوساسونا با گلزني بازيكنان ايراني خود توانست هفته هشتم رقابت‌هاي ليگا را با پيروزي پشت سر بگذارد. نكونام و شجاعي با گل هاي خود دومين برد فصل جاري اوساسونا را در ليگا رقم زندند و تيم شان را از انتهاي جدول دور كردند. ويارئال و سويا ديگر تيم هاي پيروز يكشنبه شب ليگا بودند.

به نقل از ايسنا، هشتمين هفته رقابت‌هاي فوتبال دسته اول باشگاه‌هاي اسپانيا يكشنبه با انجام شش ديدار پيگيري شد. در دو ديدار پاياني يكشنبه شب ويا رئال 2 بر صفر آتلتيكو مادريد را از پيش رو برداشت. كاني 9 و روسي 52 در اين بازي براي قايق هاي زرد گلزني كردند و اين تيم را به امتياز 19 و مكان دوم جدول رقابت هاي فوتبال باشگاهي دسته اول اسپانيا رساندند.

در ديگر مسابقه يكشنبه شب سويا با گل هاي فردريك كانوته و لوئيس فابيانو 4 بر 3 آتلتيك بيلبائو را شكست داد. اين برد در حالي براي ميزبان به دست آمد كه از دقيقه 64 با اخراج بازيكنش ده نفره بازي مي كرد. فرناندو يورنته، مهاجم ملي پوش بيلبائو يك ضربه پنالتي را به ضرر تيمش از دست داد تا هم خودش از انجام "هت تريك" باز بماند و هم تيمش از رسيدن به امتيازهاي اين بازي. فابيانو و كانوته هر كدام 2 بار براي سويا گلزني كردند كه در اين ميان هر دو گل كانوته از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيدند.

در همين روز اوساسونا در ورزشگاه خانگي خود پذيراي مالاگا بود و توانست اين تيم را با نتيجه 3 بر صفر شكست دهد. اين پيروزي با گلزني جواد نكونام و مسعود شجاعي براي تيم شهر پمپلونا رقم خورد.

جواد نكونام در دقيقه 2 بازي و از روي نقطه پنالتي زننده نخستين گل مسابقه بود. 35 دقيقه بعد مسعود شجاعي، ديگر بازيكن ايراني اوساسونا براي تيمش گلزني كرد تا برتري تيم خوزه آنتونيو كاماچو دو برابر شود. در ادامه و در نيمه دوم آراندا در دقيقه 56 سومين گل مسابقه را به سود اوساسونا به ثمر رساند تا در نهايت هر سه امتياز بازي با نتيجه سه بر صفر به حساب اين تيم واريز شود. اين دو گل بدون ترديد رسانه هاي منتقد اين دو بازيكن تيم ملي ايران را وادار به سكوت و رابطه هواداران با نكونام و شجاعي را احيا خواهد كرد.

در ديگر ديدارهاي عصر يكشنبه اسپانيول با نتيجه 2 بر يك لوانته را شكست داد. ختافه هم 3 بر صفر اسپورتينگ خيخون را از پيش رو برداشت. آلمريا و هركولس با تساوي يك بر يك به كار خود پايان دادند.

هفته هشتم رقابت هاي ليگا شنبه با انجام سه ديدار آغاز شد. در نخستين بازي هفته بارسلونا،‌ قهرمان دو فصل اخير رقابت ها با گل هاي ليونل مسي (42 و 66) در خانه رئال ساراگوسا پيروز از زمين بيرون رفت و جمع امتيازهاي اين فصل خود را به عدد 19 رساند. بهترين بازيكن فوتبال جهان در اين بازي آمار گل هاي زده خود در فصل كنوني را به عدد 5 رساند. ميزبان در دقيقه هاي نخستين نيمه دوم با اخراج پونسيو 10 نفره بازي مي كرد.

ساعتي پس از اين بازي رئال مادريد در سانتياگو برنابئو همانند دو هفته گذشته جشنواره اي از گل را به راه انداخت و با چهار گل CR7 توانست راسينگ سانتاندر را 6 بر يك روانه كند. در كنار 4 گلي كه كريستيانو رونالدو براي تيم آقاي خاص به ثمر رساند، گونسالو هيگوآين آرژانتيني و مسوت اوزيل آلماني نام خود را در فهرست گلزنان بازي جاي دادند. ديوپ نيز اين كار را براي سانتاندر انجام داد. رونالدو آمار گل هاي زده اش براي قوهاي سپيد را در فصل جاري ليگا به عدد 9 رساند.

در آخرين بازي شنبه والنسيا در مستايا برابر مايوركا 2 بر يك تن به شكست داد تا روند نزولي مردان اوناي امري پس از شكست برابر بارسلونا ادامه يابد.

در جدول رقابت‌هاي لاليگا رئال مادريد با 20 امتياز صدرنشين است. ويارئال با 19 امتياز از 8 بازي در مكان دوم جاي دارد. آبي‌ ـ اناري‌ها با همين امتياز و به خاطر تفاضل گل كمتر در مكان سوم جاي دارند. اوساسونا هم با اين پيروزي كه دومين بردش در فصل جاري رقابت‌هاي ليگا به شمار مي‌آمد، 9 امتيازي شد و بالاتر از هركولس ديگر تيم 9 امتيازي جدول در مكان يازدهم ايستاد و خود را از قعرنشيني نجات داد.

گروه ورزشي تبيان

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت