10 روش طبیعی برای مقابله با پشه

یکی از بزرگترین و شاید یگانه موردی که در فصل‌ های گرم به ویژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و کار دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


به گزارش ايسنا، 10 راه طبيعي وجود دارد که مي ‌توان از آن ‌ها براي مقابله با پشه‌ ها و رهايي از نيش اين حشرات به ويژه در طول شب استفاده کرد.يکي از بزرگترين و شايد يگانه موردي که در فصل‌ هاي گرم به ويژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و کار دارند، نيش پشه‌ ها و سوزش جاي آن است. پشه‌ ها نيش مي‌ زنند و پس از 24 ساعت مي ‌ميرند، اما جاي نيش آن ‌ها که سوزش دارد و قرمز شده، براي مدتي مي ‌ماند و باعث آزار فرد مي‌ شود.

 

اولين روش، خلاص شدن از آب‌ هاي راکد در اطراف تان است. به عنوان مثال، ظروف آب حيوانات خانگي و حوض ‌ها محل مناسبي براي تخم‌ گذاري اين پشه‌ ها و گسترش دامنه فعاليت آن ‌ها ست.

دومين راه، کاشتن و يا نگهداري از گياهاني چون علف گربه،‌ اکليل کوهي، بالنگ، استوخودوس، دارچين و نعناع است. اين گياهان مانع جذب پشه‌ ها مي ‌شوند يا به عبارتي به گياهان پشه ‌گريز معروف هستند.

سومين روش، اين است که از سير استفاده کنيد. پشه ‌ها همانند خون ‌آشام‌ ها از اين گياه نفرت دارند. اگر از بوي سير متنفر هستيد، يک تکه پارچه را در آب سير خيس کنيد و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و يا محلي که زندگي مي ‌کنيد، آويزان کنيد. اگر هم براي تان فرقي نمي ‌کند که بوي سير بدهيد، يک حبه سير را چهار قسمت کرده و يکي از اين چهار قسمت را له کرده و با پنج ليوان آب مخلوط کنيد و به صورت اسپري درآوريد و به خود بپاشيد. اين روش پشه‌ ها را از شما دور مي‌ کند. همچنين مي ‌توانيد يک بوته سير را از سر در اتاق تان آويزان کنيد.

پشه‌ ها اکثرا در زمان طلوع و غروب خورشيد فعال ‌تر مي ‌شوند. به همين دليل 30 دقيقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشويد تا از شر نيش اين پشه‌ هاي مزاحم در امان بمانيد.

چهارمين راه، اين است که گياه مريم گلي و اکليل کوهي را درون زغال کباب بريزيد. اين روش به راحتي پشه ‌ها را دور مي ‌کند. استفاده از روغن‌ ها و عصاره‌ هاي طبيعي چون اوکاليپتوس، دارچين و روغن کرچک هم براي دفع نيش پشه‌ ها به کار برده مي ‌شوند. براي استفاده از اين روش، 10 تا 25 قطره از اين روغن‌ ها را درون دو قاشق غذاخوري حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشيد.

 

پنجمين راه دفع پشه ‌ها اين است که در زمان ‌هايي که اين حشرات بيشترين فعاليت خود را دارند، ‌از بيرون رفتن خودداري کنيد. پشه‌ ها اکثرا در زمان طلوع و غروب خورشيد فعال ‌تر مي ‌شوند. به همين دليل 30 دقيقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشويد تا از شر نيش اين پشه‌ هاي مزاحم در امان بمانيد.

ششمين راه، پشه‌ها به سمت لباس ‌هاي تيره جذب مي‌ شوند. به همين دليل، بهتر است در زماني که خارج از خانه هستيد از پوشيدن لباس ‌هايي با رنگ‌ هاي تيره خودداري کنيد. لباس‌ هاي رنگ روشن و سفيد مانع پشه ‌ها هستند.

هفتمين راه، عطرها و صابون‌ هايي با رايحه‌ هاي گل‌ ها هم جاذب پشه‌ ها هستند. پس بهتر آن است که در خريد اين محصولات آرايشي دقت کنيد تا از نيش پشه‌ ها در امان بمانيد.

هشتمين راه، موقعيت نشستن شما هم در جذب پشه‌ ها اثر دارد. از مکان ‌هاي نزديک به کولرها و پنکه‌ ها استفاده کنيد؛ چرا که پرواز پشه ‌ها در معرض باد اين وسايل به سختي صورت مي ‌گيرد.

نهمين راه، استفاده از اسپري سرکه سيب و يا سرکه سفيد هم مي‌ تواند پشه‌ ها را دور کند.

آخرين روش استفاده از خفاش‌ ها است، بهتر است يک خفاش بخريد و قفس آن را از پنجره آويزان کنيد تا پشه‌ ها را نوش جان کند!!

 

اگر مي خواهيد با پزشکان سايت مشورت کنيد، اينجا را کليک کنيد.

 

*مطالب مرتبط:

نيش حشرات هم حساسيت زاست

اگر زنبور نيش زد چه کنيم؟

محل گزش جانوران را بشوييد

خطرات سوسک‌هاي خانگي

دراکولا در کمين مسافران شمال

بيماري هاي مشترک بين انسان و حيوان

 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه : اجتماعی
آخرین مطالب سایت