در روز بد پرسپولیس، استقلال دوم شد

در هفته سی و سوم لیگ برتر که عصر روز پنجشنبه با برگزاری 9 بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد، سپاهان اصفهان مقابل پیکان به پیروزی رسید تا جشن قهرمانی خود را پرشورتر کند. ذوب آهن مقابل فولادخوزستان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد تا استقلال با گل دیرهنگام مجی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود استقلال به رده دوم در روز بد پرسپوليس

تيم فوتبال استقلال تهران از توقف ذوب آهن در خانه فولادخوزستان نهايت بهره را برد و با برتري مقابل راه آهن شهرري به مکان دوم جدول رده بندي ليگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سي و سوم ليگ برتر که عصر روز پنجشنبه با برگزاري 9 بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد، سپاهان اصفهان مقابل پيکان به پيروزي رسيد تا جشن قهرماني خود را پرشورتر کند. ذوب آهن مقابل فولادخوزستان به نتيجه تساوي يک بريک رضايت داد تا استقلال با گل ديرهنگام مجيدي 58 امتيازي شده و به رده دوم جدول صعود کند.

در اين بين پرسپوليس هفتمين شکست فصل خود را در ديدار برابر ابومسلم مشهد متحمل شد و عملا شانس دستيابي به سهميه ليگ قهرمانان آسيا در ليگ برتر را از دست داد.

در روزي که استيل آذين و مس کرمان به نتيجه تساوي يک بريک رضايت دادند و صباي قم با نتيجه 3 بريک ملوان بندرانزلي را شکست داد، شاهين بوشهر جدال قعرنشينان جدول رده بندي را با پيروزي يک برصفر برابر مقاومت سپاسي شيراز پشت سر گذاشت و با 39 امتياز به رده يازدهم جدول صعود کرد.

شاهين با اين نتيجه از خطر سقوط به ليگ دسته اول رهايي پيدا کرد اما تيم‌هاي راه آهن شهرري و پاس همدان که در هفته سي و سوم به ترتيب برابر استقلال و سايپا تن به شکست دادند، در لبه تيغ هستند. 

- نتايج ديدارهاي هفته سي و سوم ليگ برتر به شرح زير است:

* سپاهان اصفهان 2 - پيکان قزوين يک

گل‌ها: ابراهيم توره (3 و 84) براي سپاهان و عليرضا عباسفرد (19) براي پيکان

* ابومسلم خراسان 3 - پرسپوليس تهران يک

گل‌ها: جرالدو جلسون (11)، جواد ضيغمي (18) و رضا ناصحي (28 - پنالتي) براي ابومسلم و سپهر حيدري (17) براي پرسپوليس

* استقلال تهران يک - راه آهن شهرري صفر

گل: فرهاد مجيدي (3+90)

* استيل آذين تهران يک - مس کرمان يک

گل‌ها: مهدي مهدوي کيا (36) براي استيل آذين و ادينهو (70) براي مس کرمان

* مقاومت شهيد سپاسي شيراز صفر - شاهين بوشهر يک

گل: منصور تنهايي (76)

* تراکتورسازي تبريز 2 - استقلال اهواز يک

گل‌ها: مهرداد پولادي (68 و 7+90) براي تراکتورسازي و اسماعيل شريفات (82) براي استقلال اهواز

* فولاد خوزستان يک - ذوب آهن اصفهان يک

گل‌ها: غلامرضا رضايي (32) براي فولادخوزستان و فرشيد طالبي (77) براي ذوب آهن

* سايپا کرج 3 - پاس همدان صفر

گل‌ها: امين منوچهري (33 و 48) و کريم انصاري‌فرد (86)

* ملوان بندرانزلي يک - صباي قم 3

گل‌ها: مهران جعفري (3+90) براي ملوان و اميرحسين فشنگچي (22)، کلمنتينو (46) و ابوالفضل حاجي زاده (90) براي صباي قم

هواداران معترض فريب خورده و مغرض هستند

سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران با بيان اينکه مي داند اعتراض‌هاي هواداران اين تيم در پايان ديدار با راه آهن از کجا نشات گرفته است گفت: هواداران معترض افرادي فريب خورده و مغرض هستند.

صمد مرفاوي پس از برتري يک برصفر تيمش برابر راه آهن شهرري با بيان اين مطلب افزود: تيم ما در هر دو نيمه ابتکار عمل را در دست داشت. ما در هر دو نيمه با تفکر بازي کرديم تا بتوانيم سه امتياز را از آن خود کنيم. بازيکنان ما بر جريان بازي کاملا مسلط بودند، آن هم در شرايطي که تيم راه آهن بسته بازي مي کرد.

وي با اشاره به بازي تدافعي تيم راه آهن که تا اواخر مسابقه سعي در اجراي آن داشت، افزود: راه آهن بسيار خوب بازي کرد و توانست مقابل ما مقاومت خوبي از خود نشان دهد اما با اين حال تيمي که در نهايت به پيروزي رسيد استقلال بود.

سرمربي تيم فوتبال استقلال با ابراز تاسف از برخورد تماشاگران اين تيم در خصوص درگيري لفظي خود با فرهاد مجيدي گفت: از نظر من بازيکن بايد آنچه را که من به عنوان سرمربي تيم به او مي گويم، انجام دهد. مجيدي يا "گنده‌تر" از مجيدي هم بايد به حرف من گوش بدهد. وظيفه بازيکن و مهاجم گل زدن است و نبايد در کار سرمربي تيم دخالت کند.

مرفاوي با بيان اينکه " شايد همين داد زدن من سر مجيدي باعث شد او دروازه راه آهن را باز کند"، خاطرنشان کرد: اينکه جلوي دوربين با يک بازيکن برخورد شود از ديد من هيچ اشکالي ندارد! من سرمربي تيم هستم و بايد با بازيکن خود صحبت کنم. اين قضيه به هوادار هيچ ارتباطي ندارد.

سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص شعارهاي هواداران اين تيم در پايان ديدار برابر راه آهن گفت: من از هواداران استقلال ناراحت هستم و نمي دانم چرا در پايان مسابقه عليه سرمربي تيم‌شان شعار دادند.

وي ادامه داد: بابت اتفاقاتي که در دقايق پاياني بازي برابر راه آهن رقم خورد شخصيت من و هيچ کدام از بازيکنان استقلال زير سئوال نرفت. من از هيچ اعتراضي نمي ترسم و مي دانم اين قضايا از کجا نشات مي گيرد. من کاري ندارم که مربياني ديگر با بازيکنان خود چطور برخورد مي کنند اما من اجازه نمي دهم بازيکن بيشتر از ظرفيت خود حرکتي را انجام دهد. من به دنبال پيروزي هستم چه با مجيدي و چه با مجتبي محبوب مجاز.

سرمربي تيم فوتبال استقلال تاکيد کرد: من از اين شعارهايي که هواداران مي دهند و مي گويند: "مرفاوي حيا کن، استقلال را رها کن" گوشم پراست. من مي دانم عده‌اي با غرض ورزي اين کار را مي کند. ولي يک عده فريب آنها را مي خورند. من قبلا هم از اين مسائل ديده بودم. اگر بعضي از آقايان روي سکوها آدم دارند، من فقط خدا را دارم.

وي افزود: من دلم پر است. در اين مدت خيلي چيزها را ديدم و دم نزدم. بازهم مي گويم بازيکن ستاره و غير ستاره براي من فرقي نمي کند و اجازه نمي دهم به قدمت استقلال توهين شود.

فصل بعد تغييرات ويژه‌اي خواهيم داشت

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: در مصاف با ابومسلم بد بازي کرديم، بد گل خورديم و بد باختيم و به اعتقاد من امروز ضعيف ترين پرسپوليس عمرم را ديدم چرا که بازيکنان براي اين ديدار دقت و تمرکز لازم را نداشتند.

علي دايي پس از شکست 3 بريک مقابل ابومسلم در جمع خبرنگاران افزود: بايد قبول کنيم که در ديدارهاي اخير نتوانستيم به طور شايسته و در خور نام پرسپوليس ظاهر شويم و در اين ديدار نه تنها نتيجه نگرفتيم بلکه فوتبال هم بازي نکرديم و واقعا من نمي دانم که چگونه به اين شکل بسيار بد باختيم.

وي تصريح کرد: تيم بزرگي همچون پرسپوليس نبايد با زحمت به گل برسد و به راحتي گل دريافت کند و مي بايست اين ضعف ها را بررسي و ريشه يابي کنيم و البته من نمي توانم بپذيرم که اين بازي نامطلوب به سبب حضور در فينال جام حذفي است چرا که اکنون پايان فصل فرا رسيده و برخي بازيکنان مراقب ساق پايشان هم هستند.

سرمربي پرسپوليس با بيان اينکه بازيکنان اين تيم فکر و ذکرشان فينال جام حذفي شده بود، اذعان داشت: تيم ما يک مشکل اساسي داشت و آن هم عدم توجه بازيکنانم به اين ديدار بود چرا که آنها فقط به ديدار با گسترش فولاد مي انديشند و فکر اين نيستند پرسپوليس به ميليونها هوادار در سراسر ايران تعلق دارد و نبايد اينطور بد کار کنيم.

وي ادامه داد: کادر فني برنامه هاي زيادي را براي کسب نتيجه مناسب به کار مي گيرد اما وقتي بازيکنان از موقعيت هاي بوجود آمده به طور صحيح استفاده نمي کنند و در مصاف با يک تيم دسته اولي نمي توانند خوب بازي کنند، به نظر من مشکل از کادر فني تيم نيست.

علي دايي در خصوص تعويض شيث رضايي و ديگر تعويض‌هايي که در اين ديدار داشت نيز گفت: تعويض شيث جنبه فني داشت و اگر چه تيم ما در همان نيمه اول همه چيز را از دست داد اما بوسيله اين تعويض‌ها تلاش کرديم تا قدرت تيم را افزايش دهيم و اشتباهات دفاع را جبران کنيم که در اين بين البته عملکرد بازيکنانم مناسب نبود.

وي با بيان اينکه پرسپوليس در فصل آينده تغييراتي را خواهد داشت افزود: تا پيش از اين ديدار به فکر تغيير در تيم نبودم اما با اتفاقاتي که در بازي با ابومسلم رخ داد اگر در سه ديدار آينده که در جام حذفي و ليگ برتر داريم نتوانيم نتيجه لازم را کسب نکنيم بايد يک تغيير و تحول ويژه در تيم ايجاد کنم.

علي دايي در خصوص قضاوت احمد صالحي در اين ديدار گفت: به نظر من قضاوت اين ديدار خوب بود اما در يک لحظه از بازي داور مي توانست خطاي پنالتي به نفع ما بگيرد با اين حال تيم ما بد بازي کرد و اين ضعف ما به هيچ وجه به داوري ربطي نداشت.

دايي در پاسخ به اينکه چرا پرسپوليس نسبت به زمان حضور کرانچار افت مکاني در جدول داشته است گفت: بايد شرايط را مقايسه کنيد و ببينيد که زمان سرمربيگري کرانچار در اکثر ديدارها پرسپوليس ميزبان بوده است و قطعا اين موضوع مي تواند نقش بسزايي در نتيجه گيري و رتبه داشته باشد ضمن اينکه خوشبختانه ما توانستيم به فينال جام حذفي هم برسيم.

سرمربي پرسپوليس اظهار داشت: علي حنطه و بازيکنان ابومسلم توانستند با تمرکز و تلاش مقابل تيم ما پيروز شوند و به اعتقاد من اگر ابومسلم در طول فصل به همين شکل بازي مي کرد الان سقوط نکرده بود و در مجموع براي اين تيم و فوتبال خراسان آرزوي موفقيت دارم.

از سوي سازمان ليگ برتر فوتبال زمان ديدارهاي هفته سي و سوم اين رقابتها تغيير کرد.

بنابر اعلام سازمان ليگ برتر به درخواست برخي از باشگاههاي ليگ برتر کليه ديدارهاي هفته سي و سوم و ما قبل پاياني اين رقابتها راس ساعت 18 برگزار خواهد شد .

پيش از اين سازمان ليگ زمان برگزاري اين مسابقات را 17:45 دقيقه اعلام کرده بود .

برنامه ديدارهاي هفته سي و سوم ليگ برتر طبق برنامه زير برگزار خواهد شد:

پنجشنبه - 16/2/89

* سپاهان اصفهان - پيکان قزوين، ( ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر)

* ابومسلم خراسان - پرسپوليس تهران،( ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد)

* استقلال تهران - راه آهن شهرري، ( ورزشگاه آزادي تهران)

* استيل آذين تهران - مس کرمان،( ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران)

* مقاومت شهيد سپاسي شيراز - شاهين بوشهر،( ورزشگاه حافظيه شيراز)

* تراکتورسازي تبريز - استقلال اهواز،( ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز)

* فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان،( ورزشگاه تختي اهواز)

* سايپا کرج - پاس همدان،( ورزشگاه انقلاب کرج)

* ملوان بندرانزلي - صباي قم،( ورزشگاه تختي بندرانزلي)

تنظيم:سعيد آقازاده

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1سپاهان3419105673037+67
2استقلال 3316107483117+58
3ذوب آهن3315135452916+58
4پرسپولیس 341314741356+53
5استیل آذین341313855496+52
6صبای قم341391252466+48
7تراکتورسازی341114943421+47
8سایپا3412101248535-46
9فولاد349151030344-42
10ملوان33101112314413-41
11پیکان339131139434-40
12شاهین بوشهر34912133737039
13مس331091450544-39
14راه آهن 349111436448-38
15پاس349111434439-38
16فجر سپاسی3481313344511-36
17ابومسلم3371115344612-32
18استقلال اهواز347918385921-29
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت