آدم فرشته‌ها - این دیگه نوبره!

این مهم نیست که فاطمه باشی یا زهرا، 69 باشی یا 86 ، شماره شناسنامه‌ات چه باشد، اصلا زن باشی یا مرد. باید بدانی که آدم‌ها با ماشین‌ها یک وجه مشترک مهم دارند: آدمها هم باید از راه‌هایی عبور کنند تا به مقصد برسند. آنها اول باید راه را پیدا کنند و بعد بخواهن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آدم فرشته‌ها - این دیگه نوبره!

 

ماشین‌ها رد می‌شوند؛ مدل 60 ، 69 ، 80 ...

ماشین‌ها سرعت دارند؛ 60 ، 80 ، 120 ...

ماشین‌ها شناخته می‌شوند: تهران ـ 11 ـ ق147،...

ماشین‌ها اسم دارند: پیکان، پراید، زانتیا...

آنها حرکت می‌کنند؛ بعضیها در بزرگراه، بعضیها در خیابان، بعضیها هم در جاده‌های یک‌طرفه. بعضیها آن‌قدر بزرگند که دیگران را هم با خودشان می‌‌برند. ما اسم آنها را گذاشته‌ایم تریلی!

ماشینها وقتی بنزین‌شان تمام می‌شود دنبال پمپ‌بنزین‌اند، بعضی‌هایشان در جاده می‌مانند و از ماشین‌های دیگر بنزین می‌گیرند و آن ماشین‌هایی که خوب‌ترند به آنها بنزین می‌دهند.

****

 

آدمها...

آدمها راه می‌روند، رد می‌شوند، شناخته می‌شوند و اسم هم دارند.

آدمها متولد 60 ، 69 ، 80 و... هستند.

آد‌مها شماره شناسنامه دارند؛ 717 ، 2723 ،...

آدمها اسم دارند: فاطمه، حسین و... و بعضی مهدی.

آنها زن و مردند. برعکس ماشینها که زن و مرد ندارند.

آدمها حرکت می‌کنند.

آنها سرعت دارند. هرچه امیدوارتر، تندتر حرکت می‌کنند. آدمها هم بعضی وقتها امیدشان تمام می‌شود. مجبورند پیاده بروند مثل دوچرخه‌ها!

بعضیها هدفشان آن‌قدر بزرگ است که باید حتما از راه‌های بزرگ به آن برسند مثل بزرگراه‌ها. آدمها مسابقه هم می‌دهند؛ برای زودتر رسیدن، اول شدن.

بعضیها در حوالی زندگی عادی‌شان هدف دارند. آنها در خیابان‌ها اطراف شهر و زندگی‌شان حرکت می‌کنند، اما بعض‌ها هم آنقدر خودخواه هستند که تنها به خودشان فکر می‌کنند. آنها همیشه جاده‌های یک‌طرفه را انتخاب می‌کنند تا کسی مزاحم آنها نباشد.

آدمهایی هم هستند که روح‌های خیلی بزرگی دارند. با این‌که خودشان در مسیر هدف تلاش می‌کنند به دیگران هم کمک می‌کنند تا به هدف‌هایشان برسند.

ما اسم آنها را می‌گذاریم «آدم فرشته‌ها»

تازه این آدم فرشته‌ها وقتی ببینند یک نفر امیدش تمام شده و چیزی برای استارت زدن و حرکت کردن ندارد از امید خودشان و با حرف‌های گرم‌شان آنها را به ادامة راه امیدوار می‌کنند، و این‌طوری می‌شود که آنها هم می‌شوند آدم فرشته!

 

****

 

این مهم نیست که فاطمه باشی یا زهرا، 69 باشی یا 86 ، شماره شناسنامه‌ات چه باشد، اصلا زن باشی یا مرد. باید بدانی که آدم‌ها با ماشین‌ها یک وجه مشترک مهم دارند:

آدمها هم باید از راه‌هایی عبور کنند تا به مقصد برسند.

آنها اول باید راه را پیدا کنند و بعد بخواهند که آدم فرشته باشند!

****

 

[داستان که به اینجا رسید]

... و خداوند بلند مرتبه گفت:

این راه مستقیم من است؛ از آن پیری كنید! و از راهایی که پراكنده و انحرافی است پیری نكنید، كه شما را از طریق حق، دور می‏کند. این چیزی است كه خداوند شما را به آن سفارش ‏كرد! شاید پرهیزگاری پیشه كنید!» (انعام،153)

 

تکمله بند پایانی: گروه دین واندیشه - عسگری

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت