6 میلیارد فدراسیون دادکان را ندیدم

علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با رد اين موضوع كه دادكان گفته «فدراسيون را با 6 ميليارد تحويل داده» ، گفت: 6 ميليارد توماني كه دادكان از آن سخن مي‌گويد را نديده‌ام .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 ميليارد فدراسيون دادكان را نديدم

علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با رد اين موضوع كه دادكان گفته «فدراسيون را با 6 ميليارد تحويل داده» ، گفت: 6 ميليارد توماني كه دادكان از آن سخن مي‌گويد را نديده‌ام.

رئيس فدراسيون فوتبال در گفتگو با فارس، در مورد شرايط ملي‌پوشان فوتبال ايران در آستانه ديدار با سنگاپور عنوان كرد: بازيكنان تيم ملي‌ شرايط خوبي دارند و آماده ديدار با سنگاپور هستند. اميدوارم كاروان تيم ملي با بازي خوب مقابل اين تيم با دست پر به ايران بازگردد.

وي در مورد داور چيني و اعتراض فدراسيون فوتبال به AFC گفت: در اين مورد به كنفدراسيون فوتبال تذكر داده بوديم، اما آنها كار خودشان را انجام مي‌دهند. آنها با وجود اعتراض به حرف ما گوش نمي‌كنند.

كفاشيان در مورد صحبت‌هاي محمد دادكان و اين موضوع كه فدراسيون فوتبال فعلي از استقلال لازم برخوردار نيست ، اظهار داشت: ما كارمان را انجام مي‌دهيم. به نظر من سليقه‌ها متفاوت است و اين روش كار ما است. تصميمات ما بر اساس خرد جمعي و در هيأت رئيسه مطرح و تصويب مي‌شود. البته نگاه‌ها به بحث استقلال متفاوت است و بر همين اساس تعاريف استقلال از سوي هر فرد متفاوت است.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اختياراتش در اين فدراسيون تأكيد كرد: در مورد بركناري علي دايي در آن زمان شرايط واقعاً به گونه‌اي بود كه ليوان دست من نبود اما در مجموع در فدراسيون فوتبال از استقلال كاري برخوردار هستيم و نمي‌توانيم كار انجام نداده را به گردن ديگران بيندازيم. اين بحث به اتمام رسيده و يكسري موضوعات به هم پيوسته بود كه در حال حاضر نمي‌خواهم در مورد آن توضيح بدهم.

كفاشيان افزود: مشغول كارمان هستيم و از استقلال لازم نيز برخوردار هستيم و در قبال انتخاب و ثبات كاري قطبي نيز اختيار تام با فدراسيون فوتبال است.

وي در مورد اين صحبت دادكان كه فرقي بين كفاشيان و علي‌آبادي نبود ، يادآور شد: علي‌آبادي زماني كه رئيس سازمان تربيت بدني بود از فدراسيون فوتبال حمايت كاملي مي‌كرد و معناي اين حمايت، دستور دادن نيست. مسئولان سازمان تربيت بدني بايد همواره به فوتبال مملكت كمك كنند و اگر اين كمك نباشد فوتبال هيچگاه رشد نخواهد كرد. اين اشتباه است كه يك فرد خودش را همه كاره فوتبال اعلام كند و از آن به استقلال فدراسيون تعبير شود.

رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم فوتبال كشور پيشرفت كند ، همه بايد دست به دست هم بدهند و حمايت‌هاي لازم از طريق همه مسئولان انجام شود. برخي مواقع با فشار رسانه‌ها شايد يك مشكل حل شود مانند ديدار تيم ملي در روز عاشورا كه به نحو احسن حل شد. هر كس حرف درستي بزند و انتقاد به جايي داشته باشد مي‌پذيريم و به آن عمل مي‌كنيم و اين به معناي عدم استقلال نيست.

وي تصريح كرد: بحث عذرخواهي دادكان پس از بازي با پرتغال مطرح نبود. يك سري لجبازي‌هايي پيش آمد كه اين اختلافات منجر به تعليق فوتبال ايران شد. آيا اين استقلال به از دست دادن يك ساله فوتبال ايران مي‌ارزيد؟ رئيس سازمان با توجه به اينكه بايد به مراجع بالاتر پاسخگو باشد حق دارد نظر بدهد و حتي از فدراسيون تابعه خود سؤال كند. يكسري مسائل و حرمت‌ها است كه باعث مي‌شود همه از يكديگر حمايت كرده و اين معنايش مستقل نبودن نيست.

كفاشيان با اعلام اينكه در زمان ما نيز كارهاي زيادي انجام شده كه قصد ندارم روي آنها ريز شوم ، افزود: اعتقاد ندارم كه در كار افراد زير دستم دخالت كنم و روش كاري‌ام اين گونه نيست.

رئيس فدراسيون فوتبال با رد اين موضوع كه دادكان گفته «فدراسيون را با 6 ميليارد تحويل داده» ، اظهار داشت: هيچ‌وقت اين پول را نديدم ، اما اگر پولي هم بوده در اين مدت خرج شده است.

كفاشيان در مورد حمايت از قطبي گفت: مي‌خواهيم از قطبي استفاده مطلوب را كرده و در حال حاضر هرگونه تغيير را به ضرر فوتبال ايران مي‌دانيم.به من هم بايد زمان داد و سپس عملكردم را بررسي كرد. فدراسيون دادكان 4 سال زمان داشت تا افتخار جهاني شدن نصيبش شد. ما هم تمام سعي‌مان اين است كه اين افتخار را تكرار كنيم.

تنظيم براي تبيان: رضا سيگاري

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت