ترین‌های جهان

بزرگترین ماهی قرمز جهان متعلّق به (جوریس گیجس‌ برس) است. اندازه‌ی این ماهی از نوک دهان تا انتهای دنباله‌اش 4/47 سانتی‌متر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترين‌هاي جهان

بزرگترين‌ ماهي‌ قرمز

بزرگترين ماهي قرمز جهان متعلّق به (جوريس گيجس‌ برس) است. اندازه‌ي اين ماهي از نوک دهان تا انتهاي دنباله‌اش 4/47 سانتي‌متر است.

مشخصات اين ماهي به عنوان بزرگ‌ترين ماهي قرمز در بيست و چهارم ماه مارس سال  2003 ميلادي در شهر هاپرت هلند ثبت شد.

بيشترين تعداد قاشق که روي صورت به حالت تعادل نگه داشته شده است

تيم جاستون توانست نام خود را در کتاب رکوردهاي گينس ثبت کند. او 15 قاشق استيلي را روي صورت به حالت تعادل نگه داشت. (2 قاشق روي گوش، 2 قاشق روي گونه‌ها، 3 قاشق روي چانه، 2 قاشق روي لب‌ها، 1 قاشق روي بيني و 3 قاشق روي پيشاني‌اش) او اين تعداد قاشق را در دبيرستان هاونس شهر پيدمونت ايالت کاليفرنيا به مدت 30ثانيه روي صورتش نگه داشت.

خردسال‌ترين کسي که در هفت‌ قاره اسکي بازي کرده است

خردسال‌ترين کسي که موفق شد در قاره‌هاي هفت‌گانه‌ي جهان ( آسيا، آمريکا، اقيانوسيه، آفريقا،اروپا، قطب جنوب،  قطب شمال) اسکي برود، تيموسي تورنرهايس است. او در سن 4 سالگي از پيست اسکي از ايالت ورمونت آمريکا شروع کرد و در حالي که 13 سال و 204 روز از سنش مي‌گذشت در ناگانوي ژاپن اسکي‌اش را به پايان رساند و اينگونه نام خود را به‌عنوان خردسال‌ترين اسکي باز جهان که در هفت قاره اسکي بازي کرد و در کتاب رکوردهاي جهاني گينس به ثبت رسانيد.

بلندترين پرش ارتفاع سگ

رکورد جهاني پرش ارتفاع سگ‌ها 7/172 سانتي‌متر است که به سگي به نام سيندرلا ماي تعلق دارد. صاحب اين سگ خانم (کيت لانگ) و آقاي (کاتلين کنروي) هستند که در ايالت فلوريدا شهر ميامي زندگي مي‌کنند. مشخصات اين سگ در مسابقات سگ‌هاي باور نکردني معروف به (پورينا) که در تاريخ هفتم اکتبر سال 2006 ميلادي در شهرگري ساميت ايالت ميزوري برگزار شد ثبت گشت.

سنگين‌ترين وزنه‌ي بلند شده با گوش

نام رکورددار» ژفرگيل

وزن: 7/61 کيلوگرم

محل ثبت رکورد: کشور اتريش، شهر وين

زمان ثبت رکورد: 30سپتامبر 2007

سنگين‌ترين وزنه‌اي که فقط با گوش بلند شد 7/61 کيلوگرم وزن داشت که ژفرگيل آن را انجام داد. زفرگيل که مليت پاکستاني دارد، وزنه‌هاي باشگاه وزنه‌ برداري را با کمک گيره‌اي به گوش راستش آويزان کرد و آنها را بلند نمود. او اين کار را در تاريخ 30 سپتامبر سال 2007 ميلادي در شهر وين کشور اتريش انجام داد و اين‌گونه نام خود را در کتاب رکوردهاي جهاني گنيس ثبت کرد.

بيشترين تعداد انگشتان دست و پا

نام رکوردداران: 1) پراناميا مناريا 2) دوانداراهاني

تعداد انگشتان دست و پا در مجموع: 25 انگشت

محل ثبت رکورد: کشور هندوستان

براي اين رکورد، در کتاب رکوردهاي جهاني گينس نام 2 رکورد دار ثبت شده است: 1) پراناميا مناريا از کشور هند، متولد 10آگوست سال 2005 ميلادي که در مجموع 25 انگشت دارد (12 انگشت در دستان و 13 انگشت در پاها)؛ 2) دوانداراهاني که او هم از کشور هند است و متولد 9 ژانويه سال 1995ميلادي است. او نيز 25 انگشت دارد (12 انگشت در دستانش و 13 انگشت در پاها).

 

مترجم: سيد حسن حسيني

برگرفته از: مجله رشد نوجوان

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت