قطع همکاری گائیچ با والیبال!؟

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان با تاکید بر اینکه سرمربی تیم ملی باید تابع سیاست ها و برنامه های فدراسیون باشد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطع همکاري گائيچ با واليبال!؟

رئيس فدراسيون واليبال کشورمان با تاکيد بر اينکه سرمربي تيم ملي بايد تابع سياست ها و برنامه هاي فدراسيون باشد گفت: اگر زوران گائيچ نخواهد طبق خواسته هاي ما عمل کند قرارداد همکاريمان را لغو خواهيم کرد.

قرار بود زوران گائيچ سرمربي صربستاني تيم ملي واليبال هفته گذشته نظر نهايي خود را در مورد ادامه همکاري با واليبال ايران طبق چارچوب هاي جديد تعريف شده، اعلام کند اما تعلل وي در اين زمينه و از سوي ديگر در پيش بودن مسابقات AVC کاپ (30 شهريورماه تا 5 مهرماه - تايلند) فدراسيون واليبال را براي اتخاذ تصميم نهايي مجاب کرد.

محمدرضا داورزني در گفتگو با مهر با بيان اينکه اين هفته آخرين فرصت براي زوران گائيچ جهت موافقت با برنامه هاي اعلام شده فدراسيون واليبال است، اظهارداشت: ما با زوران گائيچ يک قرار داد 2+2 داريم. بر اين اساس قرار بود زوران گائيچ دو سال هدايت تيم ملي واليبال ايران را بر عهده داشته باشد و بعد از آن در صورت مساعد بودن شرايط و رضايت دو طرف، اين قرارداد براي مدت 2 سال ديگر تمديد شود.

وي با بيان اينکه شرايط به گونه اي شده است که مجبوريم بر خلاف اين قرارداد عمل کنيم، افزود: زوران اعتقاد دارد که شيوه کارش درست و بدون ايراد است اما وي براي فعاليت در سال دوم مرحله نخست قرار دادش بايد شرايط فدراسيون واليبال را به طور کامل پذيرفته و طبق آن عمل کند در غير اين صورت قرارداد خود را با اين مربي صربستاني لغو مي کنيم.

رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به چارچوب هاي جديد تعريف شده براي فعاليت گائيچ در واليبال ايران خاطرنشان کرد: زوران بايد عملکرد خود در تيم ملي طي سال گذشته را براي کارشناسان کاملا شفاف ارزيابي کرده و پاسخگوي سوالات منتقدين در اين زمينه باشد. وي بايد ضمن تعامل و برقراري رابطه مطلوب با کارشناسان و مربيان داخلي، براي مسابقات آتي تيم ملي بازيکنان جديد ديگري را هم به خدمت گرفته و به آنها هم فرصت بازي دهد. ضمن اينکه نبايد براي همراهي کردن برخي از ملي پوشان با تيم پيکان در مسابقات قهرماني آسيا مشکل تراشي کند.

وي تصريح کرد: اين درحاليست که زوران گائيچ معتقد است نيازي به گزينش دوباره بازيکنان ندارد و با همان ترکيب قبلي بايد براي مسابقات AVC آماده شود. وي فقط روي دو بازيکن تيم جوانان نظر دارد و مي خواهد آنها را براي مسابقات آتي دعوت کند در حاليکه اين دو نفر در آستانه حضور در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا و انتخابي جهان و دفاع از عنوان قهرماني خود در سطح قاره هستند.

داورزني گفت: همچنين سرمربي تيم ملي واليبال با حضور 6 بازيکن در تيم ملي در ترکيب تيم پيکان مخالفت کرده و تنها به 2 نفر اجازه خروج از اردوي تيم ملي را مي دهد درحاليکه به هر حال پيکان به عنوان مدافع عنوان قهرماني آسيا عازم قزاقستان مي شود و موفقيت دوباره اين تيم سربلندي واليبال ايران را به همراه خواهد داشت. 

وي تاکيد کرد: در صورتيکه زوران گائيچ با اين شرايط کنار بيايد و آنها را بپذيرد، تمام برنامه هاي وي را تاييد مي کنيم در غير اين صورت بلافاصله قرارداد 2+2 را لغو کرده و درصد انتخاب مربي جايگزين خواهيم بود. البته نوع برخورد زوران گائيچ تا اين لحظه حاکي از آن است هيچ تمايلي براي قبول کردن اين شرايط و در نهايت ادامه همکاري با ما را ندارد.

رئيس فدراسيون واليبال در خصوص ويژگي هاي مربي جايگزين گائيچ گفت: فردي را انتخاب مي کنيم که حداقل در حد اين مربي صربستاني باشد. بايد تجربه هاي بزرگ و کافي از حضور در ميادين جهاني و المپيک را نيز در پرونده داشته باشد.

زوران گائيچ طي سال نخست فعاليت خود در واليبال ايران بسيار خود مختار عمل کرد و هرگز با شرط و شروطي از سوي فدراسيون واليبال روبه رو نشد. چه شد که فدراسيون واليبال به يک باره اقدام به تعيين مرز براي فعاليت هاي وي کرد؟ که وي در پاسخ به اين سوال گفت: هر چند که زوران در کار خود بي نقص نيست اما در مجموع به او و کارش ايمان دارم. با اين وجود مخالفت هاي شديد با چگونگي و نحوه فعاليت وي جو بدي را در جامعه واليبال و به خصوص در بين بازيکنان ايجاد کرده بود. برخي از منتقدان به دنبال اختلاف نظر با گائيچ به بدترين شکل ممکن بازيکنان را تخريب کردند طوريکه بعضي از آنها از شدت فشار روحي گريه مي کردند.

داورزني افزود: در جريان مسابقات گزينشي المپيک و به خصوص در ديدار با الجزايرهم تيم ملي مي توانست عملکرد به مراتب بهتري داشت باشد اما خيلي دير خود را جمع کرد و نتوانست آن طور که بايد نتيجه بگيرد. اين مسابقات هم اثر منفي خود را بر شرايط بد موجود گذاشت و ما را مجاب به اجراي چنين تصميمي کرد تا حداقل در مسابقات AVC حضور شايسته اي داشته باشيم.

وي در مورد استعفاي خود از مديرعاملي باشگاه پيکان گفت: به طور حتم از اين سمت کناره گيري خواهم کرد اما طبق مذاکراتي که با منوچهر منطقي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو داشتم تا زمانيکه فردي واجد شرايط براي جايگزيني انتخاب شود تمام مسئوليت هاي مديرعامل را انجام مي دهم.

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينکه دو علت عمده براي استعفا از مديرعاملي باشگاه پيکان داشته است، اظهارداشت: ذهنيتي ايجاد شده بود مبني بر اينکه در جائيکه بايد منافع همه تيم هاي به طور يکسان لحاظ شود فدراسيون واليبال در مورد تيم پيکان رويه جانبداري را دنبال مي کند. از طرفي حجم کارهاي اجرايي در اين باشگاه به حدي زياد بود که ناخودآگاه به پيگيري امور واليبال لطمه مي زد به همين دليل تصميم به کناره گيري از اين پست گرفتم.

داورزني در پايان تاکيد کرد: البته پس از استعفاي رسمي به عنوان يکي از اعضاي هيئت مديره دراين باشگاه خواهم ماند.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت