جوانمردان ستودنی فان باستن

تیم ملی فوتبال هلند در حالی که صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 را قطعی کرده ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانمردان ستودني فان باستن

تيم ملي فوتبال هلند در حالي که صعود خود به مرحله يک چهارم نهايي يورو 2008 را قطعي کرده بود، با انجام يک بازي جوانمردانه مقابل روماني و پيروزي مقابل اين تيم، فرصت صعود تيم ايتاليا به مرحله بعد را فراهم آورد.

به نقل از مهر، مارکو فان باستن با علم به اينکه اين احتمال وجود دارد تيم تحت رهبري او در مرحله نيمه نهاي مجددا با ايتاليا روبه رو شود با اين حال تيم روماني را از دور رقابت ها را حذف کرد تا قهرمان جام جهاني 2006 با برتري مقابل فرانسه فرصت حضور در مرحله بعدي مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا را پيدا کند.

بازي جوانمردانه شاگردان فان باستن که باعث شد اين تيم مقتدرانه به مرحله بعد رقابت هاي يورو 2008 صعود کند، فوتبالدوستان سراسر جهان کادرفني و بازيکنان اين تيم را مورد تحسين قرار دهند و حرکت ارزشمند آنها را مورد تقدير قرار دهند.

هلند در ديدار سه شنبه شب که در گروه C رقابت ها و در حضور 30 هزار تماشاگر ورزشگاه استادو سوئيس برگزار شد، با دو گل هانتلار و روبن وان پرسي که دقايق 54 و 87 به ثمر رسيد، روماني را از پيش رو برداشت و با 9 امتياز به مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد. وان پرسي در پايان اين ديدار به عنوان برترين بازيکن ميدان انتخاب شد.

شاگردان مارکو فان باستن در مرحله يک چهارم نهايي يورو 2008 که روز شنبه برگزار مي شود با تيم دوم گروه D (روسيه يا سوئد) ديدار مي کنند.

فــان باستــن:‌ بايد سه بر صفر مي‌برديم

سرمربي تيم ملي فوتبال هلند پس از پيروزي برابر روماني و 9 امتيازي شدن تيمش در يورو 2008 گفت:‌ از اين كه بايد شهر برن را ترك كنيم افسوس مي‌خورم چرا كه ما در اين جا بسيار خوشحال و راضي بوديم اما به هر حال برنامه بازي‌ها به اين شكل است.

به گزارش ايسنا؛ ماركو فان‌باستن که در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، ادامه داد:‌ در اين بازي چندان خوب كار را آغاز نكرديم و شايد دليل اين مساله خيس بودن نسبي زمين بود. پس از 20 دقيقه دشوار ابتدايي به بازي برگشتيم و فرصت‌هايي خلق كرديم كه متاسفانه نيمه اول با نتيجه صفر - صفر مساوي به پايان رسيد.

وي افزود: بنابراين در نيمه دوم تعويض‌هايي را انجام دادم و در نهايت توانستيم بازي را به طور كامل در اختيار خود درآوريم. به نظر من بايد بازي را با نتيجه سه بر صفر مي‌برديم و ضمن كسب 9 امتياز با 9 گل زده در صدر جدول گروه مي‌ايستاديم.

سرمربي تيم ملي فوتبال هلند در مورد بازي مرحله بعدي تيمش نيز خاطرنشان کرد: بازي يك‌شنبه شب رقابت ديگري است و بايد همه چيز را از صفر آغاز كنيم. بازي تيم‌هاي سوئد و روسيه را براي آناليز و كسب اطلاعات بيشتر در مورد حريف آينده خود مشاهده خواهيم كرد.

وي افزود: بازي‌هاي دشواري را برابر ايتاليا و فرانسه پشت سر گذاشتيم و به همين دليل بايد در قواي بدني بازيكنان تجديد شود. از نظر شمار بازيكنان توانمند بسيار خوشحال هستم و همين مساله باعث شد تا هر سه بازي را با موفقيت پشت سر بگذاريم.

فان باستن در پايان گفت: شاگردان من از نظر توانايي در سطح بالايي قرار دارند و از نظر كار تيمي هم كنار يكديگر بسيار خوب عمل مي‌كنند. جو حاكم بر تيم عالي است و اگر به همين روال ادامه دهيم اميدوارم كه به بازي نهايي برسيم.

 

پيتورکا: ماجراجويي ما به اتمام رسيد

سرمربي تيم ملي فوتبال روماني پس از حذف تيمش از رقابت‌هاي جام ملت هاي اروپا (يورو 2008) گفت: افسوس که ماجراجويي ما به پايان رسيد. ما بخت خود را براي صعود از دست داديم و فوتبال همين است.

به گزارش ايسنا؛ ويکتور پيتورکا که در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، ادامه داد: هلندي ها تيم بهتر و جوان تري نسبت به ما داشتند و بدون شک خبر گلزني ايتاليا در بازي همزمان روي عملکرد بازيکنان ما بي تاثير نبود.

وي افزود: به طور كلي تيم ما در اين رقابت‌ها عملكرد خوبي داشت. ما در گروهي قرار گرفتيم كه سه تيم از بهترين‌هاي دنيا حضور داشته‌اند و دو بازي اول خود را هم واگذار نكرديم. اگر پنالتي برابر ايتاليا را به گل تبديل كرده بوديم، مي‌توانستيم به مرحله بعدي رقابت‌ها صعود كنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال روماني خاطرنشان کرد: در بازي برابر هلند از نظر ذهني قوي‌تر از حريف بوديم اما، شايد تيم ما كمي خسته بود. متاسفانه نمي‌توانستم بازيكنان حاضر در زمين را تعويض كنيم و بدون شك اين مساله تاثير عمده‌اي روي شكست ما گذاشت چرا كه ما انسجام تيمي را از دست داديم.

وي اظهار داشت: موقعيت‌هاي خطرناك بسياري روي دروازه حريف ايجاد كرديم اما بدون شك شما برابر هلند نمي‌توانيد بيش از حد تهاجمي بازي كنيد.

پيتوركا در پايان گفت: ‌بايد از آنچه در اين رقابت‌ها اتفاق افتاد، درس بگيريم و تجربه كسب كنيم چرا كه اين رقابت‌ها به پايان رسيده است و بايد به فكر جام جهاني 2010 باشيم.

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت