انواع غذاهای نونی که سریع آماده می شود

گاهی پیش می‌آید که بعد از خوردن یک ناهار سنگین، تصمیم بگیرید یک شام سبک و نونی بخورید. گاهی هم پیش می‌آید که وقت برای درست کردن غذای برنجی ندارید و باید یک غذای نونی سریع آماده کنید، اما نمی‌دانید که چه غذایی را باید تهیه کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه انواع غذاهای نونی سریع را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

1-خوراک مرغ

 یکی از غذاهایی که افراد می‌توانند به‌سرعت آماده کنند و بسیار هم لذیذ است خوراک مرغ است. مواد لازم برای تهیه این غذای سریع، 4 تکه مرغ ترکیبی از ران و سینه آن، نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه به مقدار لازم، ۱ عدد هویج حلقه‌ای شده بزرگ، ۱ عدد فلفل دلمه‌ای متوسط، مقدار پیازداغ و یک عدد هم سیب‌زمینی و مقداری نعنا خشک، یک قاشق غذاخوری رب گوجه نیاز است.

 طرز تهیه:

ابتدا مرغ را کمی تفت دهید و پیازداغ روبه آن اضافه کنید، به همراه ادویه‌ها و سپس سبزیجات رو ریخته و تفت‌داده و همه مواد رو در زودپز بریزید و با مقدار کمی آب به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. و در پایان ۱ قاشق غذاخوری رب اضافه کرده و اجازه دهید تاکمی بجوشد و بعد هم‌غذا آماده است.

2- سمبوسه

 برای تهیه این غذای سریع،2 عدد سیب‌زمینی،1 عدد پیاز،2 عدد سوسیس یا 10 ورق کالباس، و مقداری نمک و فلفل و ادویه نیاز است.


طرز تهیه:

ابتدا همه سیب‌زمینی را آب پز کنید و بعدازاینکه سیب‌زمینی‌ها کاملاً درست شدند آن را کاملاً لِه کنید و بعد سوسیس را سرخ‌کنید و بعد از سرخ شدن پیاز را خیلی ریز کنید و آن را سرخ‌کنید و ادویه‌ها راهم به آن اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید و بعد سوسیس و سیب‌زمینی را هم بریزید و کاملاً مخلوط‌کنید و در آخر آن‌ها را در نان بپیچید.


3- خوراک تن ماهی

برای تهیه این خوراکی به کنسرو ماهی، سیب‌زمینی سرخ‌شده، نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی و لیموترش و فلفل دلمه‌ای نیاز است.


طرز تهیه:

کنسرو را به مدت بیست دقیقه بجوشانید و روغن آن‌ها دور بریزید و با سیب‌زمینی سرخ‌شده و نخودفرنگی مخلوط‌کنید و با گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای و لیموترش میل کنید.


4-ترشی شامی

 برای تهیه این غذا به 250 گرم گوشت بدون چربی چرخ شده، گشنیز خردشده ۱ پیمانه، تخم‌مرغ ۴ عدد، آرد ۴ قاشق غذاخوری، یک عدد پیاز رنده شده، به میزان کافی پودر دارچین و فلفل سیاه، مقداری نمک و زردچوبه، مقداری آب‌نارنج، و مقداری هم روغن برای سرخ کردن نیاز دارید.

طرز تهیه:

گوشت را با بقیه مواد به‌غیراز آب‌نارنج خوب باهم مخلوط‌کنید. از مایه با قاشق برداشته و در روغن بریزید و با حرارت خیلی کم سرخ‌کنید و بعد از سرخ شدن در آب‌نارنج بیندازید و آن را درآورید و در دیس بچینید. غذا آماده خوردن می‌باشد.

5-جوجه ترش تابه‌ای

مواد لازم برای تهیه این غذا، دو عدد سینه مرغ، یک عدد پیاز و فلفل دلمه، دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و آب‌لیمو، 200 گرم گردو، 100 گرم گشنیز و نعنا، دو حبه سیر، مقداری آب‌نارنج، و مقداری روغن برای سرخ کردن، مقداری زعفران و نمک و فلفل و زردچوبه هم به مقدار لازم نیاز است.


طرز تهیه:

ابتدا باید مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و با پیاز رنده شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، روغن‌زیتون، سیر، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و آب‌لیمو مزه دار کنید و به مدت شش ساعت در یخچال قرار می‌دهید تا طعم دار شود.

بعد تکه‌های جوجه را به سیخ‌های چوبی کشیده و در تابه چدنی دردار بگذارید تا بپزند، در این مرحله حتماً شعله گاز باید کم باشد.

در ظرفی جداگانه گردوی ساییده شده را به همراه سبزی‌های خردشده و آب‌نارنج خوب مخلوط‌کنید و پس‌ازآن که جوجه‌ها آماده شدند، مواد را روی جوجه‌ها ریخته و اجازه دهید تا به همراه جوجه‌ها به مدت 10 دقیقه بپزند. بهتر است برای این‌که جوجه‌ها به سیخ چوبی نچسبد، سیخ‌ها را به روغن مایع آغشته کنید.

6-سیب‌زمینی تنوری شکم پر

مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی تنوری شکم پر: سیب‌زمینی 5 عدد خیلی بزرگ،200 گرم ژامبون مرغ، 100 گرم کوکتل، مقداری پنیر پیتزا، کره به میزان لازم،2 عدد فلفل دلمه، 50 گرم سویا،2 عدد گوجه‌فرنگی بزرگ و سفت، مقداری پودر سیر و مقداری هم پودر موسیر

طرز تهیه:

در ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود، سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و روی پوست سیب‌زمینی‌ها را با چنگال سوراخ‌کنید و در دو طرف آن مقداری روغن یا كره بمالید سپس داخل سینی فر قرار دهید و به مدت 1 ساعت صبر كنید تا کباب شوند. سپس آن‌ها را خارج كرده و بعد از خنك شدن، سیب‌زمینی‌ها را نصف كنید. داخل سیب‌زمینی‌ها را خالی كنید طوری كه 3 تا 4 سانت گوشت آن باقی بماند. داخل شكم سیب‌زمینی را کاملاً باکره چرب كنید.

در تابه‌ای مقداری روغن بریزید تا داغ شود. فلفل دلمه‌ای، ژامبون، كوكتل و گوجه‌فرنگی را به‌صورت ریز خردکنید. سویا را یک‌بار بجوشانید و آب آن را کاملاً بگیرید. و بعد داخل كره سرخ‌کنید و بعد آن را خارج كرده و فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و آن را سرخ‌کنید. سپس كوكتل و ژامبون را به فلفل اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید و بعد مقداری نمك و فلفل و پودر سیر اضافه کنید و سویا را هم اضافه كنید. گوجه‌ها را به مواد اضافه كرده و كمی تفت دهید و بعد زیر شعله را ملایم كرده و 10 دقیقه صبر كنید تا مزه مواد به خورد هم برود. بعد داخل سیب‌زمینی‌ها را از مواد پرکنید و رویش پنیر پیتزا بریزید و به مدت 15 دقیقه‌تانیم ساعت داخل فر قرار دهید تا بپزند.

کره یا روغن را به تمام سطح سیب‌زمینی‌ها بمالید. بهتر است هم داخل و هم بخش بیرونی سیب‌زمینی‌ها به کره آغشته شود. اگر دوست داشتید می‌توانید به مواد،قارچ هم اضافه کنید. برای انتخاب سیب‌زمینی بهتر است از سیب‌زمینی‌هایی که درازتر و بزرگ‌تر است استفاده کنید. همچنین می‌توانید پوست سیب‌زمینی را جدا نکنید چون بعد از تنوری شدن، کاملاً سوخاری و قابل‌خوردن می‌شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت