یکه تازی ایرانی ها در آسیا

صدرنشینی ایرانی ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا امیدواری ها را برای ادامه روند درخشش نمایندگان بیشتر کرده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکه تازی ایرانی ها در آسیا

صدرنشینی ایرانی ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا امیدواری ها را برای ادامه روند درخشش نمایندگان بیشتر کرده است .

احمدرضا رستگاری-بخش ورزشی تبیان

  دومین هفته لیگ قهرمانان آسیا در حالی پایان یافت که سه نماینده از چهار نماینده ایران در صدر گروه خود قرار گرفته‌اند. جشن ایرانی‌ها کامل می‌شد اگر ذوب‌آهن نیز همچون سه نماینده دیگر ایران، می‌توانست حریفش را در دومین هفته لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد تا نتایج ایرانی درخشان تر شود.

استقلال خوزستان مدعی صعود

استقلال خوزستان قهرمان فصل پیش لیگ برتر، در شرایطی پا به لیگ قهرمانان گذاشت که کمترین شانس را در بین تیم‌های ایرانی برای این تیم قائل بودند.

وضعیت این تیم در لیگ برتر و مشکلات مالی که منجر به جدا شدن چند بازیکن کلیدی آنها شد، باعث شده بود که خوشبینی زیادی به نتایج این تیم وجود نداشته باشد اما شاگردان سیروس پورموسوی با فرمول و تاکتیک فصل قبل خود در لیگ، موفق‌ترین نماینده ایران در دو هفته ابتدایی شدند. این تیم با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در دو بازی و با دو برد یک بر صفر، روزهای خوب فصل پیش را در ذهن هوادارانش تداعی کرد.

روزهایی که این تیم با خط دفاعی مستحکم خود در لیگ برتر صدرنشین بود. دو هفته دیگر بازی این تیم با لخویای قطردر اهواز می‌تواند ورزشگاه غدیر این شهر را لبریز از تماشاگر کرده و صدرنشینی آبی‌های خوزستان را تداوم ببخشد.

3 تیم ایرانی صدرنشین گروه

سرخابی های پایتخت به همراه استقلال خوزستان در دو هفته ابتدایی توانستند با نتایج مناسب صدرنشین گروه های خود شوند تا در ادامه مسیر با کسب امتیازات مناسب صعود راحتی به مرحله حذفی داشته باشند.

در سال‌های اخیر، قصه لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه‌های ایرانی تبدیل به قصه تکراری صعود سخت از مرحله گروهی و حذف در یک هشتم نهایی شده است.

طارمی در میان بهترین ها

طارمی در مصاف با الوحده با وجود این که موقعیت های گلزنی بیشماری را از دست داد اما در نهایت با دو گل و یک پاس گل بهترین بازیکن پرسپولیس در زمین لقب گرفت تا با این عملکرد در کنار عمر عبدالرحمان از العین بیشترین امتیاز را در این هفته از رقابت ها به خود اختصاص دهد. ستاره اماراتی ها و مرد سال آسیا در تاشکند با دو گل و یک پاس گل زمینه برتری تیمش برابر بنیادکار را فراهم کرده بود.

با این تفاسیر می توان گفت مهدی طارمی قطعا در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در بین 5 بازیکن برتر لیگ قهرمانان آسیا قرار خواهد گرفت و امتیاز او میانگین بالای 9.5 از 10 خواهد بود تا این بار ایرانی ها در بین ارزشمندترین بازیکنان یک نماینده داشته باشند.

رحمتی رکوردار کلین شیت در آسیا،  حیدری رکورد دار حضور

دروازه‌بان استقلال با بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل التعاون رکورددار کلین‌شیت در لیگ قهرمانان آسیا شد.

سید‌مهدی رحمتی در ادوار قبل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بود 15‌بار در بازی‌های استقلال و سپاهان دروازه خود را بسته نگه دارد که در بازی برابر التعاون این آمار را بهبود بخشید و با عدم اجازه گلزنی به حریف عربستانی توانست شانزدهمین کلین‌شیت آسیایی خود را ثبت کند. این ‌16‌ بار بسته نگه داشتن دروازه‌های استقلال و سپاهان رحمتی را به رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرد.

خسرو حیدری، بازیکن باتجربه استقلال که تا پیش از بازی با الاهلی با ٣٨ بازی با پیراهن این تیم‌ در بازی‌های آسیایی بعد از فرهاد مجیدی و آرش برهانی سوم بود، حالا با‌٤٠ بازی رکورد‌دار شد. وی با حضور تاثیرگذارش در بازی با الاهلی و التعاون نشان داد هنوز هم از مهره‌های مهم استقلال به شمار می‌رود. خسرو، اولین بازی آسیایی خود را در سال ١٣٨٧‌مقابل الجزیره انجام داد و حالا پس از حدود 8 سال او به وفاداری به استقلال مشهور است.

نکات خواندنی از لیگ قهرمانان آسیا

در پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، استقلال خوزستان تنها تیمی است که در این منطقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

پرسپولیس در 4 بازی اخیر لیگ و آسیا 7 گل دریافت کرده است این در حالی است که در 20 بازی قبلی لیگ تنها 5 بار دروازه این تیم باز شده بود.

پرسپولیس با غلبه بر الوحده برای سومین بار پیاپی موفق به شکست نمایندگان امارات در آسیا شد. اولین پیروزی پرسپولیس برابر الوحده در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است.

ذوب آهن تنها نماینده ایران که تاکنون موفق به پیروزی در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا نشده است.

12 گل ایرانی ها در آسیا توسط یازده بازیکن مختلف به ثمر رسیده است.  مهدی طارمی با 2 گلی که به ثمر رساند بهترین گلزن نمایندگان ایران در این دوره لیگ قهرمانان آسیا شد.

پرسپولیس پس از 5 سال خارج از خانه در آسیا 3 گل زد. این در حالی است که آخرین بار پرسپولیس به یک تیم اماراتی در خانه حریف 3 گل زده بود.

با پیروزی 3 بر صفر استقلال برابر التعاون ،قاطع ترین پیروزی استقلال برابر نمایندگان عربستان در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شکل گرفت.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت