برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی

خکارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی دستگاه های استان قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی

کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی دستگاه های استان قم برگزار شد.

بخش حقوق تبیان

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قم، کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم برای مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی دستگاه‌های این استان برگزار شد.

حمید اسماعیلی، رئیس شورای حل اختلاف استان قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از مدرسان این دوره بودند که به ارائه مباحث کلیات پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و تبیین وظایف و کارکردهای روابط عمومی‌ها و امور فرهنگی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم پرداختند.

در این نشست اسماعیلی بر نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی، ارتقاء آگاهی‌های تخصصی و عمومی مخاطبان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، ارتقاء دانش تخصصی مسئولان، کارکنان و مراجعان سازمان‌ها و حساس سازی عمومی، جلب مشارکت جامعه و نهادینه‌سازی مشارکت عمومی و ارتقاء سهم و نقش مشارکت همگانی در نظام پیشگیری تأکید کرد.

قانون دارای خلأهایی است که باید رفع شود. همچنین دستگاه قضایی برای جلوگیری از جری شدن متهمان باید برنامه داشته باشند و اگر دستگاه‌های انتظامی و قضایی ضعیف عمل کنند، جرائم افزایش می‌یابد.

وی گفت: روابط عمومی‌ها نباید در سطح اطلاع‌رسانی برای مراسم و مناسبات محدود شوند و باید در زمینه اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات به مخاطبان بکوشند تا مجموعه خود و جامعه را از تعرض‌ها نجات دهند. شایسته است رؤسای سازمان‌ها و ادارات شرح وظایف روابط عمومی ها را در ابتدای کار به آنها ابلاغ کنند.

این مقام مسئول با اشاره به نظریه‌های عوامل جرم اعم از نظریه‌های روانی- عاطفی، نظریه‌های وراثتی، نظریه‌های جسمی و نظریه‌های فرهنگی در خصوص وظایف دستگاه قضایی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: قانون دارای خلأهایی است که باید رفع شود. همچنین دستگاه قضایی برای جلوگیری از جری شدن متهمان باید برنامه داشته باشند و اگر دستگاه‌های انتظامی و قضایی ضعیف عمل کنند، جرائم افزایش می‌یابد. عدم هماهنگی دستگاه‌ها مشکلاتی را برای برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و انتظامی ایجاد می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی نیز به تبیین ضرورت و اهمیت پیشگیری به لحاظ عقلی، نقلی و قانونی پرداخت و با نمایش عکس‌ها و مستنداتی از پرونده‌های قضایی در زمینه اعتیاد، جرائم اخلاقی، جرائم بهداشتی و دیگر جرائم، انواع و اولویت‌های جرائم را در استان برشمرد و بر اهمیت برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی فرهنگی و عمومی در سطح جامعه و ادارات تأکید کرد.

رئیس شورای حل اختلاف در این جلسه به پرسشهای مخاطبان پاسخ گفت و در ابتدای جلسه نیز، شرکت‌کنندگان از نمایشگاه پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری قم بازدید کردند.
منبع: میزان

 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت