معاون قوه قضاییه: تشکیل پرونده در کشور بسیار زیاد است

معاون قوه قضاییه با با بیان اینکه تولید پرونده در کشور بسیار زیاد است گفت: باید یکسری پرونده ها را که ماهیت قضایی ندارند از دستگاه قضایی خارج کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون قوه قضاییه: تشکیل پرونده در کشور بسیار زیاد است

 معاون قوه قضاییه با با بیان اینکه تولید پرونده در کشور بسیار زیاد است گفت: باید یکسری پرونده ها را که ماهیت قضایی ندارند از دستگاه قضایی خارج کنیم.

بخش حقوق تبیان

 حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: پرونده های اختلافات بین دستگاه های دولتی از مواردی است که می تواند از دستگاه قضایی خارج شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره مبتلا به موضوع کمبود کادر قضایی بوده است و در حال حاضر 12 هزار قاضی در کشور وجود دارد که اگر این تعداد به 24 هزار نفر برسد، وضعیت بسیار خوب می شود.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: سال گذشته سه میلیون و 450 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 160 هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفته و این نشان دهنده اتقان آرای این شوراهاست.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار رای شوراهای حل اختلاف نقض شده است افزود: در مجموع سال گذشته سه میلیون و 430 هزار پرونده با رسیدگی در شوراهای حل اختلاف از دادگستری خارج شده است که کمک بزرگی به شمار می رود.
احمدی میانجی بیان کرد: در پرونده های دشواری از جمله قتل های عمد و طایفه ای نیز به صلح و سازش رسیده ایم که نشان دهنده جایگاه شوراهای حل اختلاف است.
وی گفت: شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در کشور داشته و باید از نظر مالی بیشتر مورد توجه مجلس و قوه قضاییه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار از رئیس کل دادگستری استان به عنوان مسئولی متعهد و خوب یاد کرد و گفت: کمبود قاضی در کشور و استان کرمان به خوبی مشهود است.
آیت الله سید یحیی جعفری بر رفع مشکل کمبود قاضی تاکید کرد و افزود: قضات در برخی موارد دقت لازم را ندارند و سرسری از موضوعات عبور می کنند.
وی تاکید کرد: بسیاری از قضات انسان های متعهد، خوب، لایق و شایسته ای هستند.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور همچنین امروز در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان شرکت کرد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت