تحلیلی از بازی استقلال و پاس

با توجه به شروع لیگ برتر از این پس تصمیم داریم كه پس از پایان بازیهای هر هفته، یك یا چند بازی از دیدارهای انجام شده را به نقد و تحلیل كارشناسی بسپاریم . در این راستا سعی خواهیم كرد تا برای شما علاقه مندان از نظرات بهتری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل كارشناسی استقلال و پاس

با توجه به شروع لیگ برتر از این پس تصمیم داریم كه پس از پایان بازیهای هر هفته، یك یا چند بازی از دیدارهای انجام شده را به نقد و تحلیل كارشناسی بسپاریم .

در این راستا سعی خواهیم كرد تا برای شما علاقه مندان از نظرات بهترین كارشناسان ایران استفاده نمائیم . لذا توجه تان را به تحلیل فنی آقای پرویز ابوطالب كارشناس و مدرس فیفا و مربی اسبق تیم های ملی جلب می نمائیم . توضیح  اینكه آقای ابوطالب در زمره بهترین كارشناسان و پیشگویان علمی فوتبال درجام های جهانی گذشته هستند .

كارشناس افتخاری تبیان در خصوص بازی استقلال و پاس گفت :

 به نظر من در تیم استقلال بازیكنان درجه یك ، كم دیده می شود و این تیم با این نفرات شخصیت و پتانسیل قهرمانی را ندارد . هر چند كه بازیكنان حال حاضر این تیم نامدار هستند ، اما در اوج آمادگی نیستند . مسئله دیگر و مشكل اصلی استقلال ضعف خط دفاعی این تیم است كه با نفرات دفاعی فعلی و با غیاب شهبازیان و لطفی در بازی سرعتی و بازی روی هوا ( زدن ضربات سر ) مشكل دارند ومهارت تكنیك هوایی دفاع استقلال بسیار كم است و این تیم در قلب دفاع به سه مدافع سرزن نیاز دارد .

نكته دیگر به مدیران این تیم بر می گردد كه به نظر می رسد بیش از حد به تمایلات و خواسته های بازیكنان توجه می كنند و سعی دارند با وعده و پاداش به استقلال روح تیمی بدمند . كه من ضمن ارادت خدمت تمامی مدیران این تیم باید بگویم كه در هیچ جای دنیا مرسوم نیست كه بین دو نیمه فردی از مدیران باشگاه به رختكن برود و بازیكنان را شارژ كند . یعنی به دور از علم فوتبال است ، چرا كه تمامی مربیان بزرگ دنیا در بین دو  نیمه در رختكن تیم را قفل می كنند تا به نقد و بررسی عملكرد بازیكنان خود بپردازند . من و همه مربیان فیفا این گونه حركات را نمی پسندیم ، چرا كه بازیكنان بد عادت می شوند . آقای ابوطالب در ادامه اظهاراتش در خصوص بازیكن برزیلی و جدید استقلال افزود : فابرسیو فاكتورهای یك بازیكن خوب و توانا را دارد و از شعور فوتبالی برخوردار است ، اما كمی سرعت او كند است كه پیش بینی می كنم رفته ، رفته بهتر شود . اما او و دیگر هموطنش كه در راه است هنوز به محیط ایران  و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی است ، عادت ندارند. این وظیفه مدیران و مربیان و حتی بازیكنان استقلال است تا آنها را تنها نگذارند و در هماهنگی آنها با محیط و شرایط كمك كنند تا افت روحی آنها سبب افت و نزول فنی آنها نگردد .

كارشناس و مدرس فیفا در خصوص تیم پاس و بازی آن در مقابل استقلال گفت :

من نفرات خوب و تكمیلی همچون نكونام ، عزیزی را در پاس می بینم اما در كل نفرات این تیم نیز در یك سطح بالا و عالی قرار ندارند . در ضمن فكر می كنم پاس از روز اول نشان داد كه توانایی حفظ  دو گل را ندارد و آقای جلالی باید در تعویض های خود دقت بیشتری می كرد تا بازی دو بر صفر برده را به تساوی تبدیل نكند . به هر شكل برای هر دو تیم استقلال و پاس كه از تیمهای با سابقه فوتبال كشور هستند آرزوی موفقیت و پیروزی می كنم . زیرا مردم علاقه مند به فوتبال هر دو باشگاه خصوصاً استقلال ، انتظارات زیادی از آنان دارند و دوست دارند از بازیهای تاكتیكی تیمشان لذت ببرند .

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت