جعبه سیاه ناصر عبدالهی منتشر شد

ناصر عبدالهی از جمله خوانندگان جوانی بود که هرچند مرگ ناگهانی اش ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر شد، اما صدایش با آن تن بم و قوی، خاص و البته کاملا شخصی برای همیشه ماندگار خواهد بود. اکنون با آنکه قریب به 10 سال از مرگ این هنرمند می گذرد اما ساخت مستند جعبه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جعبه سیاه ناصر عبدالهی منتشر شد

ناصر عبدالهی از جمله خوانندگان جوانی بود که هرچند مرگ ناگهانی اش ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر شد، اما صدایش با آن تن بم و قوی، خاص و البته کاملا شخصی برای همیشه ماندگار خواهد بود. اکنون با آنکه قریب به 10 سال از مرگ این هنرمند می گذرد اما ساخت مستند جعبه  سایه درباره  ناصر عبداللهی بار دیگر نام او را برسر زبان ها انداخته است.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان
 


ناصرعبداللهی در سوم آذرماه 1385 در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی هوش شد و به کما رفت. او پس از گذراندن 27 روز در کما سرانجام در بیمارستان هاشمی نژاد  در روز 29 آذر 1385 و در سن 36 سالگی درگذشت و در زادگاهش، بندرعباس به خاک سپرده شد. تا سال ها شایعات فراوانی درباره علت مرگ وی وجود داشت و همچنان این موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد.
اکنون مصطفی منصوریار به عنوان هنرمندی فعال در حوزه مستند سازی که بیش از این مستند "رمز شب" را درباره  رضا صادقی ساخته بود، دست به کار شده و فیلمی در ژانر مستند بر اساس زندگی و آثار عبدالهی ساخته است.
بر اساس اعلام مصطفی منصوریار کارگردان این کار مستند "جعبه سیاه" که به زندگی زنده یاد ناصر عبداللهی خواننده فقید می پردازد صبح روز پنج شنبه 3 تیرماه منتشر و پخش شد. این مستند در 68 دقیقه، مروری بر آلبوم های ناصر عبداللهی دارد و ساخت آن نیز چهار سال زمان برده است. در این مستند افرادی چون محمدعلی بهمنی، یوسف علی میرشکاک، خشایار اعتمادی، جواد یحیوی، سعید شهروز، فرمان فتحعلیان، سیروس کهوری نژاد، رضا یزدانی، اقبال واحدی، محمود شهریاری، امیر کریمی و خانواده ناصر عبداللهی مقابل دوربین رفته اند و تصاویری از کنسرت ها و آهنگ های این خواننده برای اولین بار دیده و شنیده می شود. همچنین گفتار متن این مستند توسط ژاله علو خوانده شده است و نوید عبداللهی فرزند ناصر عبداللهی هم تیتراژ پایانی را خوانده است.


گفتنی است ناصر عبداللهی دی ماه 49 در محله مسجد بلال بندرعباس متولد شد. وی فرزند سوم خانواده بود و چهار فرزند به نام های نوید، نازنین، نامی و نینا دارد.
عبداللهی در خوانندگی موسیقی پاپ از صدایی خاص خود برخوردار بود و در میان موج خوانندگانی که از صداهای مشابه خوانندگان معروف پیش از انقلاب تقلید می کردند ، وی کمتر دراین وادی قدم زد و سعی کرد فضایی خاص خود را در موسیقی پاپ ایجاد کند.
شاید یکی ازدلایل توفیق و استقبال مخاطبان از آثار خوانده شده توسط این خواننده نامی موسیقی پاپ همانا استقلال صدایی
وی بود. معروفترین کار عبدالهی که اسباب شهرت وی را هم فراهم آورد ترانه ناصریا بود . اما این خواننده ترانه ای هم برای حضرت فاطمه خواند که از جمله زیباترین قطعات وی در دوران کاری کوتاهش به شمار می آید.

 



منابع:
هنرآنلاین
همشهری آنلاین

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت