حمایت باشگاه استقلال از فیروز کریمی

مدیرعامل باشگاه استقلال با اعلام حمایت کامل از فیروز کریمی تا پایان فصل از احتمال تمدید قرارداد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمايت باشگاه استقلال از کريمي

مديرعامل باشگاه استقلال با اعلام حمايت کامل از فيروز کريمي تا پايان فصل از احتمال تمديد قرارداد او براي فصل آينده خبر داد و پيرامون حضور امير قلعه نويي در اين تيم گفت: حضور قلعه نويي براي فصل آينده داستان جديد حاشيه سازان براي استقلال است.

 اوضاع اين روزهاي استقلال درست مثل رقيب ديرينه از شرايط مطلوب فاصله گرفته است و هر روز شاهد مطرح شدن حاشيه هايي از اين تيم هستيم. در اين بين علي فتح الله زاده به عنوان مديري که سالها در استقلال حضور داشته است ، تلاش مي کند اين حاشيه ها را تبديل به آرامش آبي پوشان کند. گفتگوي خبرگزاري مهر با مديرعامل باشگاه استقلال را در زير مي خوانيد:

 آقاي فتح الله زاده! فيروز کريمي از سمت خود استعفا داده است؟

- فتح الله زاده : به هيچ عنوان. چه کسي استفعا داده است؟ آقاي کريمي سرمربي استقلال است و پس از ديدار مقابل پگاه به هيچ عنوان تصميم به جدايي نگرفته و استعفايي به من که مديرعامل باشگاه هستم نداده است.

 

* اما آقاي منزوي مدعي شده اند که با مخالفت ايشان فيروز کريمي از استعفا منصرف شده است.

- فيروز کريمي سرمربي استقلال است و تا پايان مسابقات ليگ برتر و جام حذفي با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. ما محکم پشت کريمي ايستاده ايم و او را کمک مي کنيم تا تيم را سر و سامان دهد.

 

* حتما کسر 20 درصد از قرارداد بازيکنان را هم قبول نداريد؟

- به هيچ وجه اين خبر صحت ندارد و چنين مسئله اي در مديريت باشگاه استقلال و ساير مسئولان عنوان نشده است. ما تصميم گرفتيم تنها هر بازيکني را 5 ميليون تومان جريمه کنيم و با بررسي کارشناسي بازي استقلال وپگاه اگر کم کاري از سوي بازيکني سرزده باشد به اين مبلغ اضافه خواهيم کرد.

 

* فکر مي کنيد فيروز کريمي توانسته وضعيت استقلال را سروسامان دهد؟

- ما از کريمي انتظار داريم. او مي تواند استقلال را به شرايط مطلوب برساند. به همين خاطر بود او را به تيم مان آورديم. از نظر من بازي با پگاه يک اتفاق بود.  شک ندارم اگر استقلال و پگاه 10 بار ديگر مقابل هم قرار گيرند، تيم ما با اين نتيجه بازي را واگذار نمي کند. ما نبايد همه چيز از بالا نگاه کنيم و با يک باخت همه چيز را به هم بريزيم. پرسپوليس هم مانند ما با 4 گل باخت آيا مديريت اين باشگاه همه چيز را به هم ريخت؟ به نظر ما در شرايط فعلي بايد از کادر فني حمايت کنيم. ما شايد در ليگ شانس نداشته باشيم اما در جام حذفي مدعي هستيم و تا آخرين توان خود براي استفاده از اين موقعيت تلاش خواهيم کرد.

 

* پس با اين شرايط حضور کريمي را در استقلال مثبت ارزيابي مي کنيد؟

- با توجه به نتايج تيم در ديدارهاي گذشته ارزيابي من از نتايج و عملکرد تيم مثبت است. شايد رشد تيم نسبت به گذشته ملموس نباشد اما حضور کريمي را در تيم مثبت ارزيابي مي کنيم. کريمي در استقلال خوب کار کرده است. بايد توجه داشت او تيمي را تحويل گرفته که خودش نبسته است اما هيچ گاه اين مورد را به زبان نياورده است. شايد اگر مربي ديگري جاي کريمي بود بارها اين موضوع را مطرح مي کرد. اين يک پوئن مثبت در کار کريمي است که نبايد از کنار آن به سادگي گذشت.

 

* تمام اين موارد نشان مي دهد که از کار کريمي راضي هستيد.

- فيروز يکي از بهترين مربيان فوتبال ايران است. اين را ما نمي گوييم اعتقاد جامعه فوتبال به اين است. من شک ندارم که اگر به کريمي فرصت دهيم او مي تواند استقلال را به موفقيت برساند، البته به شرطي که او را کمک کنيم، نه من بلکه همه استقلالي ها.

 

* با اين شرايط تصميمي براي تمديد قرارداد با کريمي نداريد؟

- هم فيروز کريمي و هم باشگاه استقلال بايد براي تمديد قرارداد تامل کنند تا فصل به اتمام برسد و ببينيم که کارهاي تيم به کجا مي کشد. براي تمديد قرارداد البته بايد کريمي هم براي ماندن در استقلال تمايل داشته باشد. من به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال شخصا اعلام مي کنم اگر کريمي بخواهد قراردادش را تمديد مي کنم.

 

* براي اين کار از آقاي حجازي هم کمک فکر مي گيريد؟

- ايشان مديرفني تيم هستند. حتما از کمک ناصرخان هم استفاده مي کنيم.

 

* شما فکر مي کنيد حضور توامان حجازي و کريمي در استقلال به سود تيم بوده يا به ضرر آن؟

- اين دو تا جايي که مي توانستند به استقلال کمک کردند. در اين بين برخي حاشيه سازي کردند تا به نوعي القا کنند که بين آنها اختلاف نظر وجود دارد اما اين دو بزرگوار به خاطر باشگاه به اين مسائل بي توجه بوده و فقط در جهت کمک به تيم گام برداشتند. ارزيابي من از همکاري آنها در استقلال نيز مثبت بوده است. فصل که تمام شد مي گويم که چرا چنين ادعايي دارم.

 

* اما آقاي فتح الله زاده! شايعاتي به گوش مي رسد مبني بر حضور مجدد امير قلعه نويي در استقلال، شما مذاکره اي با وي داشته ايد؟ آيا او سرمربي فصل آينده استقلال خواهد بود؟

- آقاي قلعه نويي در حال حاضر سرمربي تيم فوتبال مس کرمان هستند. آنطور که من شنيدم مسئولان اين باشگاه تمايل به تمديد قرارداد با وي دارند. در شرايطي که هنوز فصل به اتمام رسيده و از سوي ديگر ما تمايل به تمديد قرارداد کريمي داريم چرا بايد با قلعه نويي وارد مذاکره شويم؟! اين هم تراوش افکار کساني است که هر روز براي استقلال يک داستان جديد درست مي کند ما هم خسته شديم از بس اين مسائل را تکذيب کرديم.

* فصل رو به اتمام است و قرارداد برخي از بازيکنان تيم استقلال نيز در پايان اين فصل خاتمه مي يابد. چه برنامه اي براي تمديد قراردادها داريد؟ آيا تلاشي هم در اين زمينه صورت پذيرفته است.

- يکي از گلايه هاي ما از مديران پيشين باشگاه استقلال اين است که چرا قرارداد بازيکنان را به موقع تمديد نکردند و ما در آغاز کار خود در اين باشگاه با تيمي مواجه شديم که 15 بازيکن اش جدا شده بودند. در آن حال ما ناچار بوديم اين کاستي را با جذب تنها 5 بازيکن ليگ برتري جبران کنيم که مشکلاتي را براي تيم به دنبال داشت. من از اين اتفاق درس گرفتم و در آغاز فصل جديد قرارداد بازيکنان را به گونه اي تنظيم کردم که حداقل براي فصل آينده و دو فصل بعد در کنار استقلال باشند، البته در تيم استقلال هستند بازيکناني که قراردادشان در پايان فصل به اتمام مي رسد که براي تمديد قرارداد آنها برنامه ويژه اي داريم.

 

* براي تقويت تيم در فصل آينده برنامه خاصي نداريد؟

- من اين فصل دير به استقلال آمدم و نتوانستم آنطور که دلم مي خواست تيم را ببندم اما شک نکنيد براي سال آينده تيمي قدرتمند را تدارک خواهم ديد. اسکلت بندي تيم فعلي را حفظ مي کنيم و فقط چهار بازيکن درجه يک و ممتاز را به استقلال خواهم آورد، البته مذاکراتي هم براي جذب بازيکن خارجي داشته ام که دو بازيکن شايسته در حدو اندازه هاي استقلال را به جمع خود وارد کنيم.

 

* از پرسپوليس هم بازيکن مي گيريد؟

- اصلا بازيکنان پرسپوليس در برنامه هاي ما نيستند. از زماني که به استقلال بازگشتم، تاکيد کردم از پرسپوليس بازيکن نمي گيريم و تا روزي که در اين هستم به اين قول پايبند خواهم بود.

 

* حتي اگر نيکبخت باشد؟

- بله! ما نيکبخت را هم براي سال آينده نمي خواهيم.

 

* خيلي اميدوارانه از ماندن در استقلال حرف مي زنيد. چقدر اميدواريد که کماکان مديرعامل باشگاه استقلال بمانيد؟ همانطور که مي دانيد مديريت در باشگاه استقلال و پرسپوليس چندان باثبات نيست.

- من آدمي هستم که چسبيده به ورزش نيست و تا زماني که مرا بخواهند کار مي کنم، بيش از توانم نيز نيرو صرف مي کنم. هيچ گاه نگران ماندن يا رفتن از استقلال  نيستم، چون تا وقتي هستم تا اندازه توانم خدمت مي کنم. روزي هم که بگويند:" تو را نمي خواهيم"، مي روم. من براي اداره استقلال در دوره فعلي برنامه سه و پنج ساله تدوين کرده ام تا مدتي که هستم روي برنامه کار مي کنم و زماني که موعد رفتنم فرا رسيد اين برنامه را به مدير بعدي مي دهم تا در صورت تمايل آن را ادامه دهد. فکر مي کنم اين برنامه خوبي است که در نهايت استقلال را فيناليست آسيا خواهد کرد.

 

* همان برنامه سه ساله که امسال سال اول آن را پشت سرمي گذاريد؟

- زماني که به استقلال آمدم، تاکيد کردم که امسال سال سختي براي استقلال خواهد بود اما در نهايت منجر به موفقيت تيم بعد از سه سال خواهد شد. در اروپا يک مدير اگر بخواهد علمي کار کند براي خود برنامه اي سه تا پنج ساله تدوين مي کند زيرا در يک سال نمي شود کار خاصي انجام داد. من هم اگر عمري باقي باشد استقلال را پس از 3 سال فيناليست آسيا مي کنم.

 

* شما وعده داده بوديد اگر استقلال پس از سه سال فيناليست آسيا نشد از سمت خود کناره گيري مي کنيد هنوز هم پاي اين حرف هستيد؟

- صد درصد اگر نتوانم استقلال را فيناليست آسيا کنم از اين تيم مي روم. من فردي نيستم که مشکلات خود را گردن ديگران بياندازم اگر نتوانستيم بعد از سه سال موفق شويم ضعف از مديريت باشگاه است و بايد در اين خصوص تجديد نظر شود. به همين خاطر خودم استعفا مي دهم و مي روم تا فردي ديگر استقلال را به موفقيت برساند.

 

* صحبت خاصي مانده ؟

- تشکر از هواداران که هميشه همراه استقلال بوده اند. آنها مطمئن باشند که نهايت تلاش خود را براي موفقيت استقلال در جام حذفي و کسب رتبه اي مناسب در مسابقات ليگ برتر به کار مي بنديم.

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت