سواركار ايراني پيام صلح را به المپیک مي‌برد

سواركار ايراني مسير جاده‌ي ابريشم را با هدف رساندن پيام صلح ايرانيان .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سواركار ايراني پيام صلح را به المپيک مي‌برد

سواركار ايراني مسير جاده‌ي ابريشم را با هدف رساندن پيام صلح ايرانيان به بازي‌هاي المپيك پكن طي مي‌كند.

به گزارش ايسنا، دوشنبه نشست خبري صندوق ملي حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش، حامي اين حركت فرهنگي با عنوان پيك صلح المپيك 2008 پكن با حضور مجيد چرخشت برگزار شد.

اين سواركار كه قرار است براي رساندن پيام صلح به مسابقات المپيك پكن مسير جاده‌ي ابريشم را طي كند در جمع خبرنگاران گفت: در خردادماه سال 83 با هدف انتشار پيام والاي صلح در راستاي فلسفه‌ي بازي‌هاي المپيك مسير ايران - تركيه - يونان را با طي مسافت 5700 كيلومتر و گذشتن از هفت شهر در طول سه ماه طي كردم. اين حركت با استقبال زياد مردم شهرها و به ويژه يونانيان مواجه شد و من در همان جا اعلام كردم كه در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن نيز با هدف رساندن پيام صلح و دوستي مردم ايران اين حركت را تكرار خواهم كرد.

وي گفت: براي رساندن پيام صلح ملت ايران از روز دهم ارديبهشت ماه از مرز باجگيران حركت خود را به سمت پكن آغاز مي‌كنم و پس از گذشتن از كشورهاي تركمنستان، ازبكستان، قرقيزستان و چين يك هفته پيش از آغاز بازي‌هاي المپيك و پس از طي 7330 كيلومتر وارد شهر پكن خواهم شد.

اين سواركار گفت: در مسير حركت قرار است هدايايي كه نشان دهنده‌ي فرهنگ مردم ايران است، به مردم شهرهاي مسير حركت اهدا شود تا به اين ترتيب ضمن معرفي كشورمان به عنوان يك كشور حامي صلح، جاذبه‌هاي گردشگري كشورمان نيز به مردم كشورهاي مسير حركت معرفي شود.

"خزايي" مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي نيز گفت: اين صندوق حدود 750 عضو دارد و 600 نفر از قهرمانان المپيك، جهاني و بازي‌هاي آسيايي مزايايي از اين صندوق را دريافت مي‌كنند.

وي در رابطه با اين كار فرهنگي كه قرار است از سوي سواركار كشورمان انجام شود نيز گفت: از آنجا كه اين سواركار كشورمان قصد رساندن پيام صلح ايرانيان را دارد، ما با هدف حمايت از اين حركت ارزشمند و احياي جاده‌ي ابريشم كه مزاياي اقتصادي زيادي براي كشورمان دارد، ستادي را به همين منظور تشكيل داديم تا به بررسي همه‌جانبه‌ي موضوع و موانع راه بپردازد تا اين حركت به شكلي ارزشمند انجام شود.

وي ادامه داد: صندوق ملي حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مجوز توسعه‌ي صنعت گردشگري ورزش را دريافت كرده است و در بحث توسعه‌ي گردشگري ورزشي به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه در اين حركت جاذبه‌هاي گردشگري ايران با توجه به پتانسيل ورزشكاران كشورمان معرفي شده و اين حركت باعث شكوفايي صنعت گردشگري شود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي ايران در طول اين سفر گفت: اين حركت زيرنظر معاونت فرهنگي سازمان تربيت بدني انجام مي‌شود و گروهي 20 نفره پشتيبان اين حركت هستند. قرار است در مسير حركت علاوه بر برگزاري جشنواره‌هايي با حضور مسوولان كشورهاي ميزبان در حاشيه‌ي اين حركت برخي كارهاي اقتصادي صورت گيرد.

وي در رابطه با هزينه‌هاي اين سفر گفت: حداقل 200 ميليون تومان براي هزينه‌هاي اين سفر در نظر گرفته شده است كه از طريق صندوق حمايت از قهرمانان تامين مي‌شود، گرچه توقع ما اين است كه سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و اسپانسرها به ياري ما بشتابند تا اين حركت فرهنگي به بهترين شكل ممكن انجام شود.

وي ادامه داد: ما براي هرچه بهتر انجام شدن كار مذاكراتي را با سفير ايران در چين داشتيم و آنها نيز قول داده‌اند تا همكار‌ي‌هاي لازم را براي ايجاد نيازهاي رفاهي و امنيتي انجام دهند. اين حركت كاملا فرهنگي - ورزشي است. پيام آور صلح است و هيچ ارتباطي به مسايل سياسي ندارد. بنابراين ما از همه‌ي افرادي كه داراي ايده‌هاي نو براي بهتر انجام شدن كار دارند به خصوص در بخش حمايت اقتصادي مي‌خواهيم كه به كمك ما بيايند.

در پايان اين مراسم اين سواركار كشورمان كه قرار است مسير جاده‌ي ابريشم را با هدف رساندن پيام صلح ايرانيان به مسابقات المپيك پكن طي كند، گفت: دو ماه گذشته ما اين مسير را بدون اسب طي كرديم و كارشناسي لازم روي آن انجام شد و كل مسير نيز فيلمبرداري شده است. با توجه به اينكه قرار است از پنج كشور و پايتخت‌هاي تهران، تاشكند، بيشكك و عشق‌آباد و پكن بگذريم ما همان پنج حلقه‌ي المپيك را الگوي خود براي انتخاب پنج كشور قرار داديم.

 

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت