قلعه نویی: قول قهرمانی نداده ام

سرمربي جديد تيم فوتبال تراكتورسازي پس از مدت‌ها در تشريح آخرين وضعيت آماده‌سازي تيمش و موضوعات ديگري چون احضارش به سازمان ليگ، انتقاد بازيكنان فصل گذشته سپاهان، عملكرد تيم ملي با هدايت كي‌روش و... صحبت كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نویی: قول قهرمانی نداده ام


سرمربی جدید تیم فوتبال تراكتورسازی پس از مدت‌ها در تشریح آخرین وضعیت آماده‌سازی تیمش و موضوعات دیگری چون احضارش به سازمان لیگ، انتقاد بازیكنان فصل گذشته سپاهان، عملكرد تیم ملی با هدایت كی‌روش و... صحبت كرد.


امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز اظهار كرد: به هر حال ما تیمی را تحویل گرفتیم كه از چندین جنبه باید به آن نگاه كرد، اول آن كه مردم تبریز و طرفداران تراكتورسازی در سراسر كشور عشق و علاقه زیادی به این تیم دارند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌كند.

** علاقه هواداران به تراكتور سرمایه معنوی این تیم است

سرمربی تراكتورسازی افزود: علاقه‌ای كه در تراكتورسازی به این تیم وجود دارد شاید با همه تیم‌های دنیا متفاوت باشد. در مدت زمانی كه در تبریز بودم، این عشق و علاقه را از نزدیك می‌بینم و مردم به شدت تیمشان را دوست دارند و این سرمایه معنوی تراكتورسازی است.

** تراكتورسازی برای بهتر شدن زمان می‌خواهد

وی ادامه داد: اما از نظر فنی ما یكسری تغییرات در این تیم ایجاد كردیم كه رسیدن به وضعیت ایده آل و نتایج هر چه مطلوب‌تر نیازمند زمان است. ما دو هافبك كلیدی تراكتورسازی یعنی جاسم كرار و آندرانیك تیموریان را از دست داده‌ایم. حضور این دو بازیكن می‌توانست كمك زیادی به ما كند. اما تقریبا با حفظ سایر نفرات 6 بازیكن لیگ برتری و یك بازیكن برزیلی هم جذب كردیم كه كیفیت خوبی دارد. اما هماهنگ كردن و رساندن تیم به شرایط آرمانی زمان می‌خواهد.

** عده‌ای حاشیه‌ساز به تیم ما فشار می‌آورند!

قلعه نویی با انتقاد از حاشیه سازان تراكتورسازی گفت: متاسفانه عده‌ای با حركت‌های برنامه‌ریزی شده قصد دارند روی تراكتورسازی فشار وارد كنند. آن‌ها با مطرح كردن بحث‌هایی همچون لزوم قهرمانی تراكتورسازی در لیگ یا حداقل آسیایی شدن این تیم در رقابت‌های فصل آینده می‌خواهند مشكلاتی را برای ما به وجود آورند. این افراد قابلیت‌های تیم را به طور دقیق درك نمی‌كنند و متوجه نیستند كه فوتبال چه ویژگی‌هایی دارد. این ورزش قواعد خاص خودش را دارد، مگر ندیدیم در كوپا آمریكا تیم‌های مدعی چون برزیل و آرژانتین حذف شدند و تیم‌هایی فینالیست شدند كه كسی فكرش را نمی‌كرد. فوتبال همین است و برای رسیدن به موفقیت فقط باید امیدوار بود و تلاش كرد.

من به هیچ كس تعهدی نمی‌دهم، چرا كه سالم كار می‌كنم. من نیازی نمی‌بینم جایی رفته و به كسی تعهدی بدهم و مسئولان هر حرفی دارند به باشگاه بزنند. قانون سقف قرار دادها در هیچ جای دنیا وجود ندارد و متاسفانه دوستان به جای این كه مشكلات فوتبال را حل كنند، صورت مساله را پاك می‌كنند.

** لیاقت مردم تبریز قهرمانی تراكتورسازی در لیگ برتر است

وی تاكید كرد: من هیچ قولی برای قهرمانی یا كسب هر عنوان دیگری برای تراكتورسازی امسال نداده‌ام و تنها به دنبال این هستم تا تراكتورسازی فوتبال با كیفیتی را ارائه دهد. نتیجه‌ هم كه دست خدا است. ما همه تلاشمان را می‌كنیم تا طوری بازی كنیم كه مردم خوشحال شوند. بی‌تردید لیاقت مردم تبریز، قهرمانی تراكتورسازی در لیگ برتر است. اما این افراد نباید با فشارهایی كه از بیرون به تیم می‌آورند، این مساله را از پیش تعیین شده تلقی كنند.

** در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست

سرمربی تراكتورسازی خطاب به هواداران این تیم گفت: مردم و طرفداران تراكتورسازی بدانند كه یكسری فشار بر روی تیم است كه نمی‌خواهند تراكتورسازی حتی قهرمان لیگ برتر شده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا كنند. آن‌ها باید با هوش و درایت خود به حاشیه سازان اجازه سوء استفاده ندهند. ما تلاش می‌كنیم تا موفق شویم اما در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

** در تركیه چیزی دیدم كه تاكنون درفوتبال ندیده بودم

وی در پاسخ به این سوال كه آیا این حاشیه سازان از اشخاص درون شهر تبریز بوده یا از افراد دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند، اظهار كرد: هستند دوستانی كه این كار را انجام می‌دهند اما ما به همراه همه بازیكنان هم قسم شدیم كه تمام تلاشمان را برای موفقیت تیم به كار ببندیم. ما در اردوی تركیه تمرینات با برنامه، منسجم و موفقی را پشت سر گذاشتیم و بازیكنان با عشق و علاقه كار می‌كردند. حتی در آنجا چیزی دیدم كه تاكنون در فوتبال ندیده‌ بودم و آن هم تلاش بازیكنان مصدوم برای رسیدن به بهبودی هر چه سریع‌تر و حضورشان در تمرینات بود. ما در حالی كه پنج، شش بازیكن مصدوم داشتیم و پزشك تیم به آن‌ها استراحت داده بود، اما این بازیكنان تلاش می‌كردند به جمع سایر بازیكنان اضافه شوند.

** خواسته‌های من در فصل نقل و انتقالات برآورده شد

قلعه نویی در پاسخ به این سوال كه آیا تراكتورسازی امسال در فصل نقل و انتقالات با توجه به خواسته‌های شما عمل كرد و از تیمی كه بسته شده، راضی هستید؟ گفت: 100 درصد همین طور است. ما نفرات خوبی را از پارسال حفظ كردیم. فراز كمالوند سرمربی فصل گذشته تراكتورسازی هم در جمع این نفرات زحمات زیادی كشیده بود. باشگاه تلاش كرد خواسته‌های من برای جذب بازیكنان جدید هم به طور كامل برآورده كند. فكر می‌كنم تیم خوبی برای فصل آینده خواهیم داشت.

** ممكن است این تیم من هم در ابتدای لیگ افت بدنی داشته باشد

وی در پاسخ به این سوال كه تیم‌های شما معمولا در شروع رقابت‌های لیگ نتایج چندان خوبی نمی‌گیرند و سیر صعودی‌شان پس از هفته‌ها آغاز می‌شود، حال با توجه به تمرینات و بازی‌های تداركاتی كه پشت سر گذاشتید، آیا این قاعده درباره تراكتورسازی هم صدق می‌كند، گفت: معمولا اینطور بوده و به دلیل این كه ما فشار زیادی را پیش از فصل در تمرینات بدنسازی به بازیكنان وارد می‌كردیم، آن‌ها در بازی‌های ابتدایی لیگ با كمی افت بدنی مواجه می‌شدند. شاید تراكتورسازی هم از این قاعده مستثنی نباشد. ما روز گذشته (یكشنبه) بازی تداركاتی برابر ملوان برگزار كردیم كه باید از مسئولان این تیم تشكر كنم كه به عنوان حریفی تداركاتی برابر ما قرار گرفتند. در آن مسابقه ملوان در بحث مالكیت توپ و برخی ساختارهای فنی به مراتب بهتر از ما كار كرد و بازیكنان تراكتورسازی به دلیل این كه از زیر تمرینات پرفشاری بیرون آمده بودند، با افت بدنی محسوسی مواجه بودند. برخی از این بازیكنان به این شرایط عادت نداشتند، اما تیم ما قطعا در آینده بهتر خواهد بود.

** در بحث قانون سقف قراردادها به كسی تعهد نمی‌دهم!

قلعه نویی در واكنش به احضار او به سازمان لیگ برای دادن تعهدی درباره رعایت قانون سقف قرار دادها گفت: من به هیچ كس تعهدی نمی‌دهم، چرا كه سالم كار می‌كنم. من نیازی نمی‌بینم جایی رفته و به كسی تعهدی بدهم و مسئولان هر حرفی دارند به باشگاه بزنند. قانون سقف قرار دادها در هیچ جای دنیا وجود ندارد و متاسفانه دوستان به جای این كه مشكلات فوتبال را حل كنند، صورت مساله را پاك می‌كنند.

 بازی تیم ملی برابر مالدیو را دیدم. هرچند سكوهای خالی استادیوم آزادی نشانه آن است كه مردم از شرایط كنونی فوتبال ملی‌شان رضایت ندارند اما كی‌روش هنوز اول راه است و باید زمان بیشتری برای قضاوت عملكردش به او بدهند

** نه دروغ می‌گویم نه به جایی گرایش خاصی دارم

وی تاكید كرد: من نه دروغ می‌گویم، نه تعهدی می‌دهم و نه گرایش خاصی به جایی دارم. می دانم كه برخی از مسئولان با اجرای این قانون می‌خواهند اوضاع فوتبال را درست كنند . اما این قاعده ممكن است در مورد كسانی صدق كند كه كارهای نادرست انجام دهند، اما بنده همیشه سالم، شفاف و پاك كار كرده‌ام.

** با رقم نجومی به تراكتورسازی نیامدم

قلعه نویی در پاسخ به این سوال كه این موضع‌گیری شما برخی شایعاتی مبنی بر این كه قلعه نویی با مبلغ هنگفت جذب تراكتورسازی شده را قوت نمی‌بخشد؟ اظهار كرد: من با رقم نجومی به تراكتورسازی نیامدم. شایعه سازان می‌توانند به محمدرضا ساكت، مدیر عامل باشگاه سپاهان مراجعه كنند و بپرسند قرار داد من با آن‌ها در دو سال گذشته چه مبالغی بوده است.

** به ملی‌پوشان پیشین سپاهان گفتم علیه تیم سابق‌تان حرف نزنید

وی در واكنش به این كه اما برخی از بازیكنان سپاهان در فصل گذشته از جمله جواد كاظمیان موضع گیری متفاوتی داشت و مدعی بودند اكثر بازیكنان این تیم در فصل گذشته قانون سقف قرار دادها را رعایت نكردند، تصریح كرد: همین یكی، دو روز پیش چند بازیكن سابق من كه اكنون در تیم ملی هستند، به دیدنم آمدند. من به آن‌ها توصیه كردم كه هیچ وقت درباره باشگاه، مدیر و مربی گذشته‌تان حرفی نزنید؛ به هر حال هرچی بوده تمام شده و ما سال‌های خوبی با هم داشتیم. خدا كمك كرد و تیم هم قهرمان شد.

قلعه‌نویی ادامه داد: روزی كه می‌خواستم به برنامه تلویزیونی 90 بروم با ساكت صحبت كردم و او گفت ما در فصل گذشته مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بازیكنان و در مجموع 10 میلیارد و 300 میلیون تومان برای كل تیم منهای هزینه سفرهای آسیایی برای لیگ قهرمانان، هزینه كرده‌ایم. می‌خواهم بپرسم آیا این مبلغ هنگفتی است؟ آیا بارسلونا با یك تیم معمولی لالیگا به یك اندازه هزینه می‌كند؟ سپاهان با این هزینه به هدفش رسید و نمی‌دانم كسانی كه هنوز چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌كنند به دنبال چه هستند؟

** كاظمیان و حیدری اشتباه كردند علیه ساكت حرف زدند

وی گفت: كاظمیان اگر از باشگاه طلبكار است بهتر است فقط درباره طلبش صحبت كند. مگر ما از سپاهان طلبكار نیستیم. بنده و بعضی از بازیكنان هنوز از این تیم طلب داریم اما كسی صحبتی نكرده است و مطمئن هستیم ساكت ترتیبی می‌دهد تا این طلب‌ها تسویه شود. به خسرو حیدری هم گفتم اشتباه كردی آن حرف‌های انتقادآمیز را زدی! وقتی یكسال در آن تیم بودی و روزهای خوبی را با هم گذراندیم باید سعی كنی قداست كارت را حفظ كنی. حالا هرچی در گذشته بوده خوب یا بد تمام شده است. من الان هم می‌خواهم باز هم از مسوولان سپاهان از جمله ساكت، سمیعی‌نژاد، حسینی و... تشكر كنم. هنوز هم از هواداران و مردم اصفهان ممنونم كه 40 كیلومتر مسافت را طی كرده و برای تشویق تیم‌شان به فولادشهر می‌آمدند. ما خاطرات خوبی با هم داشتیم. ما توانستیم در آن زمان تیم‌های قدرتمندی چون بنیادكار ازبكستان، الغرافه قطر، الهلال عربستان و... را پشت سر بگذاریم كه همه مجموعه تیم در آن موفقیت‌ها سهیم هستند.

** تنها می‌توانم برای سپاهان در آسیا آرزوی موفقیت كنم

وی در پاسخ به این سوال كه آیا سپاهان در فصل آینده و ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند همچنان مسیر قبلی را طی كند، گفت: من هر وقت به تیمی رفتم، درباره تیم سابقم حرفی نزدم. الان هم فقط می‌توانم برای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت كنم.

** كی‌روش هنوز اول راه است

قلعه‌نویی درباره عملكرد تیم ملی در بازی با مالدیو و تاثیری كه كی‌روش تاكنون توانسته بر این تیم بگذارد، اظهار كرد: بازی تیم ملی برابر مالدیو را دیدم. هرچند سكوهای خالی استادیوم آزادی نشانه آن است كه مردم از شرایط كنونی فوتبال ملی‌شان رضایت ندارند اما كی‌روش هنوز اول راه است و باید زمان بیشتری برای قضاوت عملكردش به او بدهند و البته این دیدگاه نسبت به تیم ملی در حالت كلی صدق می‌كند.

** هنوز تغییری در تیم ملی ندیدم!

وی افزود: اما در بعد فنی و عملكردی كه تیم در بازی‌های گذشته داشت، فكر می‌كنم تیمی كه مدنظر توقع مردم بود را از تیم كی‌روش ندیدیم. من واقعا تغییری در نوع بازی تیم ملی ندیدم. خیلی ایرادات فنی وجود داشت اما چون این تیم با سرمربی جدید در ابتدای كار است می‌توان امید به موفقیت داشت. البته اینكه گفته می‌شود مالدیو حرفی برای گفتن یا برنامه تاكتیكی نداشت شاید به این دلیل باشد كه قدرت تاكتیكی تیم ایران اجازه اجرای برنامه‌ را به حریف نداد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت