دختران شایسته ایرانی

دوستان خوب تبیانی برای آشنایی با دیگر دختران شایسته ایرانی به تاپیک مربوطه مراجعه کنید. شما میتوانید دختران شایسته و موفقی که میشناسید را در تاپیک برای دوستانتان معرفی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختران شایسته ایرانی

بانوان قرآنی، قرائت آسمانی

شیما چنگی متولد شهرستان آشتیان استان مرکزی و فارغ التحصیل رشته زیست شناسی دانشگاه اراک است‌. او یکی از قاریان برجسته کشور است که به گفته خودش از کودکی با قرآن مأنوس بوده است. او تعریف می‌کند: «‌زمانی که سال چهارم دبستان بودم در برنامه سیمای قرآن، از قاریان نوجوان دعوت می‌کردند تا به قرائت قرآن بپردازند؛ آن قدر آن قرائت‌ها برایم جذاب بود که همیشه آرزو داشتم من هم بتوانم به زیبایی آن‌ها قرآن بخوانم. به همین دلیل از همان سنین، یعنی حدود 10 سالگی با گوش دادن به نوارهای استاد عبدالباسط کار قرائت قرآن به صورت تقلیدی را آغاز کردم. بعد از آن سال دوم راهنمایی برای اولین بار در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کردم و در سطح استان مرکزی رتبه دوم را کسب کردم.» این دختر موفق ادامه می‌دهد:«‌بهترین تفریح من این بود که وقتی از مدرسه به خانه می‌آمدم، به سراغ رادیو قرآن می‌‌رفتم و قرائت قاریان مختلف مصری را از رادیو ضبط می‌کردم، بعد آن‌ها را گوش می‌کردم و سعی می‌کردم با تکرار زیاد سبک‌شان را به طور کامل یاد بگیرم و در این میان، تشویق پدر و مادرم سبب می‌شد تا علاقه من روز به روز بیشتر شود؛ تا این‌که در مسابقات کشوری دانش‌آموزی سال 77 و 79 رتبه اول را کسب کردم و تا مرحله انتخابی مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی نیز پیش رفتم و دوم شدم و به عنوان نفر ذخیره رشته قرائت در مسابقات حضور یافتم. حضور من در مسابقات، در زمان دانشجویی نیز ادامه داشت و حاصل آن کسب رتبه‌های اول، دوم، سوم جشنواره‌های هجدهم، شانزدهم و نوزدهم دانشجویان سراسر کشور بود.»

‌زمانی که سال چهارم دبستان بودم در برنامه سیمای قرآن، از قاریان نوجوان دعوت می‌کردند تا به قرائت قرآن بپردازند؛ آن قدر آن قرائت‌ها برایم جذاب بود که همیشه آرزو داشتم من هم بتوانم به زیبایی آن‌ها قرآن بخوانم

اما این موفقیت‌ها به سادگی به دست نیامده و بانوان قاری در میان راه با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند. شیما چنگی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «‌محدودیتی که بانوان ما در مسیر اجرای برنامه‌ در مجامع عمومی دارند سبب شده تا هم تجربه کمتری داشته باشند و هم خیلی‌ها اصلاً ندانند که قاری زن با این همه توانایی نیز در کشور ما وجود دارد و بعضی‌ها فکر می‌کنند سطح آن‌ها بسیار پایین‌تر از آقایان است. در حالی که به نظر من قاریان زن ایرانی با این همه محدودیت، از توانایی‌های بسیار بالایی حتی در مقایسه با قاریان زن کشورهای دیگر و حتی آقایان برخوردار هستند. ما هر ساله شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف اسلامی هستیم که در بسیاری از این کشورها به استثنای ایران، بانوان نیز در رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند. اما جای تأسف است که قاریان و حافظان توانای ایرانی از حضور و شرکت در این مجامع بین‌المللی محرومند. اداره اوقاف 28 سال است که برای آقایان مسابقات بین‌المللی برگزار می‌کند، اما برای خانم‌ها تازه 3 سال است که در رشته قرائت مسابقات را برگزار می‌کند، آن هم فقط تا مرحله کشوری. مسئله بسیار مهم دیگری که باید مسئوولان سازمان اوقاف و مسئولان اعزام به آن توجه کنند، این است که هر ساله تعداد زیادی از قاریان و حافظان و اساتید مرد به حج تمتع جهت اجرای برنامه اعزام می‌شوند، بعضی از این آقایان که هیچ رتبه کشوری نیز ندارند بارها و بارها به حج اعزام می‌شوند، اما این امکان حتی برای رتبه‌های اول اوقاف بانوان نیز وجود ندارد.»

دوستان خوب تبیانی برای آشنایی با دیگر دختران شایسته ایرانی به تاپیک مربوطه مراجعه کنید. شما میتوانید دختران شایسته و موفقی که میشناسید را در تاپیک برای دوستانتان معرفی کنید.


باشگاه کاربران تبیان - انجمن های تخصصی - ارسالی از Meysam_vampair

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت