شوخی نوه امام با علی دایی

بازیکنان پرسپولیس با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوخي نوه امام با علي دايي

بازيکنان پرسپوليس با حضور در مرقد مطهر امام خميني (ره) با آرمان هاي انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.

علي دايي ، محمود خوردبين ، حبيب کاشاني و بازيکنان پرسپوليس با حضور در مرقد حضرت امام (ره) با اهداي تاج گل و خواندن فاتحه ، در آستانه سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ، ديداري کوتاه اما خاطره انگيز را با سيد حسن خميني ، فرزند ارشد مرحوم سيد احمدآقا  ونوه پسري ارشد حضرت امام داشتند. سيد حسن خميني که چون پدر مرحومش يکي از روحانيون کاملا فوتبالي است  در اين ديدار در مقام يک استقلالي تمام قد کل و کلي تمام و کمال را با مهمانان پرسپوليسي به راه انداخت و با اطلاعات فوتبالي اش باعث شگفتي بازيکنان پرسپوليس شد.

در ابتداي اين ديدار او از خاطرات فوتبالي پدرش سخن گفت:« مرحوم سيد احمد آقا در سال هاي جواني يکي از بازيکنان خوب بود که حسابي هم پرسپوليسي بودند و حتي در سال هاي نزديک به تبعيد حضرت امام در تست باشگاه شاهين پذيرفته شده بودند و قرار بود تا در اين تيم مشغول به فوتبال شوند اما تبعيد حضرت امام(ره) سبب شد تا ايشان هم همراه با پدر بزرگوارشان از کشور بروند.» البته ايشان شخصا هم فوتبال بازي کردند :« حسين آقاي عبدي که الان در پرسپوليس حضور دارند ، چند باري با ما فوتبال بازي کردند و بازي هاي من يادشان هست .»

در اين 13 بازي جبران کنيد

 سيد حسن خميني حرف هايش با پرسپوليسي ها را اينگونه آغاز کرد:« اميدوارم بتوانيد در 13 هفته باقي مانده از ليگ ، امتيازاتي را که در ابتداي فصل از دست داديد ، جبران کنيد و به پله هاي بالاي جدل برگرديد.» او اين جمله را در جمع هيات بازيکنان پرسپوليس که متشکل از علي دايي ، کادر مديريتي تيم ، مياچ ، وحيد اشميان ، سپهر حيدري ، سامان آقازماني ، نورمحمدي ، سکوبرت ، حسين عبدي و... بود گفت تا نشان دهد اخبار ليگ برتر را به دقت پيگيري مي کند و حتي مي داند که پرسپوليس حالا در پله ششم ليگ برتر است. او از پرسپوليسي ها خواست تا تلاش کنند و در بازي هاي باقي مانده دل هواداران شان را بدست بياورند.

به شما مي گفتند هلي کوپتر؟

 وحيد هاشميان ، حجه الاسلام سيد حسن خميني با اطلاعاتي که ازاين مهاجم جديد پرسپوليس رو کرد همه را شوکه کرد:« آقا وحيد ، شما هماني هستي که در آلمان اسم تان را گذاشته بودند هلي کوپتر؟» او لقبي را براي وحيد به کار مي برد که روزنامه هاي آلماني براي گذاشته بودند . آن هم در همه سال هايي که در بوندسليگا مي درخشيد. اين اطلاعات دقيق سبب شگفتي همه بازيکنان پرسپوليس مي شود و خنده جمعي را به همراه دارد. وحيد با خنده تائيد مي کند و نوه امام از او مي پرسد:« شما هيچ وقتي در استقلال يا پرسپوليس بازي نکرده بودي؟» که وحيد پاسخ مي دهد:« خير حاج آقا من از پاس به آلمان رفتم و حالا هم که بعد از نزديک به 12 سال برگشته ام به پرسپوليس.»

دايي خودش بزرگ است و بازيکن سالاري را ريشه کن مي کند

 شايد اين طعنه غير مستقيمي باشد از سوي نوه حضرت امام به ماجراي کنار گذاشتن شيث از پرسپوليس ؛« علي دايي خودش نام بزرگي در فوتبال ايران بوده و يکي از بهترين بازيکنان تاريخ فوتبال ما. او چون خودش بازيکن بزرگي بوده ، با اسم ها کاري ندارد و اسم ها برايش رقي نمي کنند. هر کس که بهتر از همه باشد مي رود توي زمين . دايي يکي از افتخارات فوتبال ماست.»

 يک قهرماني در ليگ و يک قهرماني به لطف قطع برق!

« علي دايي انصافا غير از اينکه بازيکن بزرگي بوده ، مربي بزرگي هم هست. » و اين يک شروع مناسب است براي آغاز کري خواني با پرسپوليسي ها. سيد حسن آقا که اساسا خيلي استقلالي است جمله اش درباره افتخارات مربيگري دايي را اينگونه ادامه داد:« ايشان هم با سايپا قهرمان ليگ شده و هم البته با پرسپوليس سال قبل ، به لطف قطع برق ، قهرمان جام حذفي!» و اين جمله او خنده همه را به همراه دارد. سال قبل و در نيمه نهايي جام حذفي درحالي که پرسپوليس در ضربات پنالتي از صبا عقب بود به يکباره بر اثر نقص فني ، برق ورزشگاه آزادي رفت و در برگشت برق ورق برگشت و پرسپوليس در شبي رويايي بازي را برد.

 مي خواهي به اميرخان بگويم هوايت را داشته باشد؟

امسال هم اميد اصلي پرسپوليس براي رسيدن به قهرماني ، جام حذفي است. دايي و پرسپوليسي ها توضيح مي دهند که در جام حذفي امسال بايد با سپاهان بازي کنند و سيد حسن خميني اين را هم بهانه اي مي کند براي سر به سر دايي گذاشتن:« علي آقا ، امير قلعه نويي از دوستان صميمي ماست. مي خواهي سفارشت را به اميرخان بکنم که هواي تان را داشته باشد؟»

 

و در مقابل علي دايي پوزخندي مي زند که باعث مي شود نوه امام(ره) بگويد:« نه انگار اين طور که علي آقا مصمم است بايد سفارش امير خان را به ايشان بکنم. ولي انصافا هم علي دايي و هم امير قلعه نويي از بزرگان فوتبال ما هستند. در جام ملتها ديديم خيلي از جواناني که در تيم درخشيدند ، استعدادهايي بودند که علي دايي اولين بار شهامت داشت به آنها ميدان بدهد. او اگر اين فرصت را در اختيارشان نمي گذاشت شايد اين بازيکنان امروز نمي درخشيدند.»

مياچ:من قبلا هم اينجا آمده ام

دکتر مياچ دستيار کروات دايي هم يکي از حاضرين در جلسه بود که پيش از اين هم سابقه ديدار با اعضاي بيت حضرت امام (ره) را داشته است. او در اين ديدار به سيد حسن خميني گفت:« يادم هست دوره مربيگري ايويچ با اعضاي تيم ملي قبل از اعزام به بازي هاي جام جهاني به مرقد حضرت امام (ره) آمديم و با شما ديدار داشتيم. » علي دايي هم آن ديدار را به ياد داشت.

پس اين مارادونا چي شد؟

« اين ماجراي مارادونا به کجا کشيد آقاي کاشاني؟» اين سئوال ويژه حجه الاسلام والمسلمين خميني بود از سرپرست پرسپوليس و عضو موقت هيات رئيس فدراسيون فوتبال که او در جوابش گفت:« از ابتدا هم فدراسيون قصد پيشنهاد مربيگري تيم ملي را به مارادونا نداشت. او در آرژانتين با آن همه ستاره موفق نشد آن وقت اگر مي آمد به ايران که اصلا نمي توانست موفق شود. نکته ديگر هم اينکه نوع رفتار ها و اخلاق مارادونا برازنده تيم ملي ما نيست و ما نمي توانستيم با اين مربي کار کنيم.»

 بخش ورزشي


خبر آنلاين

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت