مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

دانش پژوهان عزیز، اگر به پژوهش و پژوهشگری علاقمندید. اگر به تحقیق و پژوهش در زمینه های آلودگی هوا، سازه های انتقال نیرو، مخابرات، شیمی و مواد، سوخت و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

دانش پژوهان عزیز، اگر به پژوهش و پژوهشگری علاقمندید. اگر به تحقیق و پژوهش در زمینه های آلودگی هوا، سازه های انتقال نیرو، مخابرات، شیمی و مواد، سوخت و روغن و ... علاقمندید. اگر قصد دارید از یک آزمایشگاه و پژوهشگاه بازدید نمایید، این مقاله را مطالعه نمایید.

 

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو به ‎منظور ارتقاء كیفی امور وزارت نیرو و انجام وظایف پژوهشی آن وزارتخانه، تأسیس گردید و کار خود را رسماً از سال 1376 آغاز نمود.

در ابتدا مجوز تأسیس 3 پژوهشكده برق، تولید نیرو و انتقال و توزیع نیرو صادر شد تا اینکه در سال 1377 مرکز آزمایشگاه های مرجع مجوز تأسیس 2 پژوهشكده انرژی و محیط زیست و كنترل و مدیریت شبكه را هم اخذ نمود.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو شامل پژوهشکده ها و آزمایشگاه های مختلفی می باشد که عبارتند از: پژوهشكده انتقال و توزیع نیرو، پژوهشكده انرژی و محیط زیست، پژوهشکده برق، پژوهشکده تولید نیرو، پژوهشکده کنترل و مدیریت شبکه، مركز توسعه فن‌آوری توربین های بادی، مرکز شیمی و مواد می باشد.

آزمایشگاه های مرکز شامل: آزمایشگاه مرجع سازه های انتقال نیرو، آزمایشگاه مرجع فشار قوی، آزمایشگاه مرجع مه ‌نمكی، آزمایشگاه مرجع كلید مینیاتوری، آزمایشگاه مرجع اتصال كوتاه، آزمایشگاه مرجع سنجش كیفیت، آزمایشگاه مخابرات، آزمایشگاه سیم و كابل، آزمایشگاه مرجع سوخت و روغن، آزمایشگاه مرجع تجزیه دستگاهی و آب و بخار ، آزمایشگاه مرجع رنگ و پوشش، آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی و ... است.

در حال حاضر 88 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه نیرو در حال انجام می‌باشد. پژوهشگاه نیرو علاوه بر پروژه‌های داخلی در چندین پروژه بین‌المللی با مشاركت كشورهای پیشرفته صنعتی نیز حضور داشته و سعی دارد حضور خود را در این قبیل پروژه‌ها توسعه دهد.

در این بخش می خواهیم آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو را به اختصار معرفی کنیم. آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو با هدف فراهم آوردن بستر لازم برای مدیریت مصرف انرژی و كاهش حجم آلاینده های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت در واحدهای صنعتی تأسیس گردید که قابلیت ارائه خدمات در زمینه اندازه گیری آلاینده های محیطی و عوامل فیزیكی  و كالیبراسیون تجهیزات بر طبق استاندارد ملی و بین المللی را دارا می باشد.

آزمایش های قابل انجام در آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو شامل: آنالیز گاز دودكش مشتمل بر گازهای آلاینده، سرطانزا و هیدروكربورها، اندازه گیری ذرات معلق خروجی از دودكش، اندازه گیری ذرات معلق هوا و ... می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پژوهشکده ها، آزمایشگاه ها، پروژه های در حال انجام و بخش آموزش پژوهشکده نیرو به سایت این مرکز مراجعه کنید.

آدرس سایت پژوهشکده نیرو: www.nri.ac.ir

 

آدرس: تهران، شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان، پژوهشگاه نیرو

شماره تماس: 88079400

جهت هماهنگی قبل از بازدید از مرکز آزمایش های مرجع و کسب مجوز با روابط عمومی سازمان به شماره: 88083381 تماس حاصل نمایید.

 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: فاطمه گودرزی

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت