وداع زودهنگام جوانان ایران

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان ايران گفت:‌ شرمنده مردم، مربيان زحمتكش و فدراسيون فوتبال ايران هستم و تمام تقصيرات حذف از رقابت‌هاي قهرماني آسيا را به گردن مي‌گيرم ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع زودهنگام جوانان ايران

تيم فوتبال جوانان کشورمان که مدعي نخست قهرماني در مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا به شمار مي آمد، با قبول شکست در ديدار برابر استراليا وداعي زودهنگام با اين پيکارها داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم فوتبال جوانان کشورمان از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه در ديداري که حکم مرگ و زندگي را داشت در ورزشگاه لينزي به مصاف استراليا رفت تا بخت صعود از گروه D مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا را براي خود زنده نگاه دارد اما برخلاف آنچه تصور مي شد، شاگردان دوستي مقابل حريف قدرتمند خود سر تعظيم فرود آورده و با نتيجه 3 برصفر تن به شکست دادند.

براي تيم فوتبال جوانان استراليا در اين بازي مصطفي اميني (39)، بولوت کريم (60) و تري آنتونيس (88) گلزني کردند تا ضمن فراهم آوردن مقدمات صدرنشيني تيم‌شان در گروه D رقابت‌ها، باعث حذف زودهنگام شاگردان دوستي شوند.

جوانان فوتبال کشورمان در حالي مقابل استراليا مغلوب شدند که در دقيقه 72 توسط پيام صادقيان يک ضربه پنالتي را از دست داده بودند. در دقيقه 71 کاوه رضايي با گذر از سد مدافعان استراليا، دروازه بان اين تيم را ناچار به ارتکاب خطاي پنالتي کرد که ضربه پنالتي را صادقيان به تير دروازه زردپوشان استراليا کوبيد.

تيم جوانان کشورمان که مدعي اصلي قهرماني سي و ششمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا بود، با دو شکست پي در پي برابر تيم‌هاي کره جنوبي (2 برصفر) و استراليا (3 برصفر) شانس راهيابي به مرحله دوم مسابقات را از دست داد. اين تيم روز جمعه هفته جاري در ديداري تشريفاتي مقابل تيم يمن صف آرايي خواهد کرد.

قضاوت ديدار تيم‌هاي فوتبال جوانان ايران و استراليا برعهده "تان هاي" از چين بود. او در اين بازي پربرخورد به ميشائيل گرانت و مارک بريتي از تيم استراليا و مجتبي محبوب مجاز، کاوه رضايي و پيام صادقيان از تيم ايران کارت زرد نشان داد و در دقيقه 2+90 مارک وارن، مدافع تيم استراليا را از زمين اخراج کرد.

من مقصر اصلي‌ام

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان ايران گفت:‌ شرمنده مردم، مربيان زحمتكش و فدراسيون فوتبال ايران هستم و تمام تقصيرات حذف از رقابت‌هاي قهرماني آسيا را به گردن مي‌گيرم.

به نقل از ايسنا از چين، علي دوستي مهر پس از شكست تيم جوانان ايران و حذف از رقابت‌هاي قهرماني آسيا اظهار كرد: صحبت‌هايم را در دو بخش مطرح مي‌كنم. اول بايد اعلام كنم كه فدراسيون فوتبال ايران توجه بسيار زيادي به ساختن تيم‌هاي پايه دارد. براي اين تيم با برگزاري اردوها و بازيهاي تداركاتي مختلف سرمايه‌گذاري بسياري شده است. ما با تيم‌هاي بزرگي بازي كرديم و موفق بوديم. در اين بازي هم بازيكنان ما در يك نيمه تلاش بسيار زيادي انجام دادند ما تنها يك نيمه بازي كرديم و علت آن هم نداشتن ابزارهاي لازم بود.

وي توضيح داد: مصدوميت كاوه رضايي و اميد عاليشاه كه از بهترين بازيكنان ما هستند باعث شد تيم دست و پاشكسته‌اي را به زمين بفرستيم. رضايي را تنها در نيمه دوم به بازي فرستاديم و عاليشاه به دليل فشار زيادي كه تحمل كرد در نيمه دوم تعويض شد. حضور رضايي تركيب ما را به شرايط بازيهاي تداركاتي برگرداند و ديديد كه ايران موقعيت‌هاي گلزني زيادي داشت.

دوستي مهر تاكيد كرد: من مقصر اين شكست هستم و تمام مسوليتهاي حذف ايران از قهرماني آسيا را به گردن مي‌گيرم. من شرمنده مردم ايران و تمام مربيان زحمتكشي كه در اقصا نقاط آن هستند شده و اعلام مي‌كنم نتوانستم پاسخ اعتماد فدراسيون فوتبال را بدهم. مسوولان فدراسيون به من اطمينان كردند و من به عنوان مربي پاسخشان را ندادم.

سرمربي ايران در پاسخ به اين سوال كه پيش از مسابقه قرار بود تيم ايران با يك بازي زميني برابر استراليا قرار گيرد چطور شد به خصوص در نيمه نخست ارسال توپهاي بلند روي دفاع حريف در دستور كار بازيكنان قرار گرفت، توضيح داد: واقعا همين بود، وقتي فيلم بازي حريف را ديديم و در جلسه‌اي كه با بازيكنان داشتيم روي انجام بازي زميني تاكيد كرديم. در تمرينات هم چنين روندي را پياده كرديم اما شرايط بازيكنان قبل از مسابقه دست ما را بست . وقتي نوك حمله تيم ضعيف باشد ما نمي‌توانستيم آن تاكتيك را عملي كنيم. وقتي رضايي در نيمه دوم به ميدان آمد تيم ما هم به بازي زميني ميل بيشتري داشت و موفق‌تر بود. درست است ما به استراليا با اختلاف سه گل باختيم، اما يك نيمه را برتر بوديم.

وي ادامه داد: البته همه اينها بهانه است. باز هم تاكيد مي‌كنم اين من بودم كه نتوانستم تيم خوبي را به ميدان بفرستم. اين صحبت‌ها ضعف‌هاي اين تيم را نمي‌پوشاند.

سرمربي تيم ايران در پاسخ به اين سوال كه آيا هنوز هم شانسي را براي صعود تيم‌تان قائل هستيد گفت: شخصا هيچ شانسي را براي صعود ايران به پلي آف نمي‌بينم هر چند اتفاقات در فوتبال غيرقابل پيش بيني است و روي كاغذ هنوز اندكي شانس براي صعود داشته باشيم اما من موافق چنين صعودي نيستم. من صعود با اقتدار را دوست دارم مانند مسابقات رده نوجوانان در آسيا كه تيم ايران بدون هيچ شكستي قهرمان شد. يا در جام جهاني نيجريه كه با اقتدار توانستيم به مرحله بعد راه يابيم.

دوستي افزود: مسئله‌اي هم وجود دارد كه به اعتقاداتم برمي‌گردد. انگار صلاح نبود تيم ايران در اين دو بازي گلي را به ثمر برساند. ما تمام تلاش‌مان را براي موفقيت انجام داديم. موقعيت‌هاي زيادي به دست آورديم اما توپ‌هاي‌مان گل نشد. حتي پنالتي كه به دست آورديم و مي‌توانست روند بازي را بيشتر به نفع ما تغيير دهد هم گل نشد.

تنظيم براي تبيان: رضا سيگاري

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت