كویستیا بزرگ‌ترین كتابخانه آنلاین جهان است كه بیش از 67 هزار عنوان كتاب دیجیتال را در خود جای داده‌است كه كاربران در این كتابخانه می‌توانند دسترسی كامل به متن كتاب داشته باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

67 هزار كتاب در كتابخانه ديجيتالي "كويستيا"

 

67 هزار كتاب در كتابخانه دیجیتالی

كويستيا بزرگ‌ترين كتابخانه آنلاين جهان است كه بيش از 67 هزار عنوان كتاب ديجيتال را در خود جاي داده‌است كه كاربران در اين كتابخانه مي‌توانند دسترسي كامل به متن كتاب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «كويستيا» به عنوان اولين و بزرگترين كتابخانه ديجيتالي آنلاين در جهان است كه وظيفه آن ارايه خدمات نرم‌افزاري به منظور تسهيل در نوشتن تحقيق و پايا‌ن‌نامه از طريق اينترنت است.

در اين كتابخانه امكان جستجوي كلمه‌اي در تمامي كتاب‌ها، مجلات، مقالات و روزنامه‌ها وجود دارد. علاوه بر اين امكان مطالعه آنلاين تمامي منابع نيز هست. منابع اين كتابخانه توسط كتابداران پيشرفته و حرفه‌اي جمع‌آوري شده‌است كه بسياري از آن‌ها در هيچ جاي ديگري به غير از پايگاه كويستيا در فضاي مجازي يافت نمي‌شود.

كويستيا مي‌تواند براي تمامي درجات علمي اعم از دانش‌آموزان، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان بسيار مفيد باشد و منابع آموزشي را به آن‌ها ارائه دهد. همچنين تمامي افرادي كه در زمينه‌هاي علوم اجتماعي و مردم‌شناسي تحقيقات مي‌كنند و يا علاقه‌مند به اين موضوعات هستند، مي‌توانند علايق خود را در اين پايگاه بيابند.

 اين كتابخانه به منظور تكميل تحقيقات صورت گرفته در اين پايگاه وب‌سايت و منابعي را نيز به كاربران ارائه مي‌كند. كويستيا براي ارائه بهتر امكانات خود به كاربران بخشي را در نظر گرفته‌ كه به طور مجزا به دانش‌آموزان و دانشجويان، استادان، كتابداران و ناشران اختصاص دارد و كاربران با كليك بر روي هر كدام از لينك‌ها مي‌توانند دسترسي آسان‌تري به منابع داشته باشند.

‌اكنون بيش از دو هزار دانشگاه و دانشكده از بيش از 170 كشور جهان در اين كتابخانه الكترونيك مشترك هستند و از امكانات آن استفاده مي‌كنند. در حال حاضر متن بيش از 67000 جلد كتاب و بيش از يك و نيم ميليون مقاله و نشريه در رشته‌ها و موضوعات مختلف علمي در اين كتابخانه مجازي معتبر و مشهور وجود دارد.

هنر و معماري، اقتصاد و تجارت، علوم ارتباطات، علوم فن‌آوري، روان‌شناسي، موسيقي و هنرهاي نمايشي، جامعه‌شناسي و انسان‌شناسي، سياست و حكومت، آموزش و پرورش، ادبيات، حقوق، فلسفه، مذهب و تاريخ، حوزه‌هايي هستند كه كتاب‌هاي اين كتابخانه در اين سرفصل‌ها تقسيم‌بندي شده‌است.

اين كتابخانه براي اعضاء و مشتركين خود، نرم‌افزاري را با نام‌(Gurunet) با ارزش40 دلار به طور رايگان عرضه مي‌كند كه علاوه بر امكان دسترسي به تمامي قابليت‌هاي كويستيا امكان دسترسي به اطلاعاتي از قبيل؛ نقشه‌ها، زندگي‌نامه‌ها، رخدادها، اطلاعات آموزنده ديگري از صدها كتاب معتبر و امكان استفاده از فرهنگ لغت با يك كليك را فراهم مي‌سازد.

قبل از آغاز ثبت‌نام سرويس، كويستيا رايانه كاربر را بررسي كرده و ضمن تشخيص سيستم‌عامل و مرورگر آن، نيازمندي‌هاي ضروري را براي استفاده بهينه از كتابخانه اعلام مي‌كند. پس از عضو شدن در كوئستيا فضاي خصوصي معيني براي مشترك ايجاد مي‌شود كه بدان فضاي‌ كار گفته مي‌شود. تمامي پروژه‌هاي ساخته شده توسط كاربر به علاوه پروژه پيش‌فرض در اين فضا وجود دارد.

از ديگر قسمت‌هاي اين كتابخانه مي‌توان به دايرةالمعارف رايگان، شناسنامه كتاب‌هاي منتشر شده، كتاب‌هاي رايگان اشاره كرد. در اين كتابخانه‌ همچنين امكان خريداري مجموعه‌هايي از كتاب‌هاي ديني، فلسفي، ادبي، تاريخ، آموزش و روان‌شناسي وجود دارد.