نخستین بازی رایانه ای تولید شده در سازمان بسیج دانش آموزی با عنوان «لانه شیطان» روز گذشته در آستانه روز جهانی قدس با حضور جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای رونمایی شد. مهندس مهدی جعفری مدیر پروژه ساخت بازی رایانه ای «لانه شیطان» در گفت و گو با خراسان در خصوص ویژگی های این بازی گفت: هدف از طراحی این بازی حمله به رژیم غاصب صهیونیستی در ابعاد گوناگون و افشای ماهیت و فلسفه وجودی این رژیم است.

وی افزود: مجموعه بازی های لانه شیطان به صورت سریالی است و قرار است در ۸ قسمت طراحی و ساخته شود. وی با بیان این که برای ساخت این بازی حدود یک سال وقت صرف شده است، در خصوص هزینه ساخت و تولید این بازی گفت: هر یک از پروتکل های این بازی حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه به دنبال داشته است. ما سعی کردیم از متخصصان داخلی خودمان در طراحی این بازی استفاده کنیم. وی اظهار داشت:  موتور این بازی خارجی است اما تا ۷۵ درصد توسط برنامه نویسان ما بهینه شده است اگر چه طراحی و ساخت اولین بازی این مجموعه حدود ۱۲ ماه به طول انجامید اما این زمان برای تولید قسمت های بعدی این مجموعه کاهش خواهد یافت و بخش های بعدی به فاصله ۲ تا ۳ ماه از یکدیگر ارائه خواهد شد.

بر این اساس قسمت  دوم بازی رایانه ای «لانه شیطان» در ۲ ماه آینده رونمایی می شود. وی تصریح کرد: این بازی در حال حاضر به بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز ارائه شده است تا اقدامات لازم اعم از رده بندی سنی و... انجام شود، البته به دنبال بررسی کارشناسان و روان شناسان ما این بازی برای رده سنی بالای ۱۴ سال طراحی و ساخته شده است. وی اظهار داشت: توزیع این بازی از اول مهر هم زمان با آغاز مدارس انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: این بازی رایانه ای با همکاری ۳۵ نفر از متخصصان بسیجی طراحی و ساخته شده است.سردار جوکار رئیس سازمان بسیج دانش آموزی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ورود بسیج به عرصه تولید بازی های رایانه ای گفت: ما در ۲ دهه ابتدای انقلاب با تهدیدهای دشمن آن هم از نوع تهدیدهای سخت مواجه بودیم اما در دهه سوم دشمن راه و روش خود را تغییر داد و تهدیدهای نوع سخت و نیمه سخت تبدیل به تهدیدهای نرم شد و امروز که دهه چهارم انقلاب را سپری می کنیم شاهدیم که تهدیدهای نرم دشمن در عرصه های مختلف وارد شده است و این تهدیدها به ویژه عرصه های اعتقادی باورها و ارزش های ما را هدف گرفته است و طبیعی است که ما باید برای مقابله با این تهدیدها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.وی تصریح کرد: امروز ماموریت اصلی بسیج باید مقابله با تهدیدهای نرم باشد چرا که با شروع این جنگ نرم بسیج باید در این عرصه نقش آفرینی کند.وی تاکید کرد: یکی از ابزارهای دشمنان برای ایجاد جنگ نرم استفاده از فضای مجازی و بازی های رایانه ای است که دشمن از این ابزارها به خوبی بهره برداری می کند و با توجه به آن که این توانمندی در بین متخصصان ما نیز وجود دارد نباید در این عرصه منفعلانه عمل کنیم.وی با بیان این که دانش آموزان و به طور کلی قشر جوان و نوجوان بیشترین مخاطبان بازی های رایانه ای به شمار می روند، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج دانش آموزی یکی از اولویت های خود را تولید بازی هایی از این دست قرار داده است. وی تصریح کرد: دومین بازی از این مجموعه تا ۲ ماه آینده (هفته اول آبان ماه) رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: امروز استکبار جهانی به این امر واقف شده است که برای هجوم به باورها و اعتقادات دنیای اسلام از ادبیات دیگری استفاده کند.

بنابراین زمانی که شعار تغییر مطرح می شود تغییر در نحوه استفاده از قدرت است و این قدرت امروز در قدرت نرم تجلی پیدا کرده است چرا که قدرت سختی که آن ها سالیان سال از آن استفاده می کردند و امروز هم آن را در عراق، افغانستان و غزه به کار می گیرند در بسیاری از موارد دیگر نتیجه بخش نیست. وی بازی های رایانه ای را یکی از عرصه های قدرت نرم عنوان کرد و گفت: صنعت بازی های رایانه ای امروزه جایگاه بسیار خوبی در دنیا به دست آورده است به طوری که بهره اقتصادی آن در دنیا سالانه بیش از ۷۰میلیارد دلار برآورد می شود. وی با بیان این که سالانه ۲۰ تا ۳۰ بازی رایانه ای با موضوعات مختلف به کشور وارد می شود، خاطرنشان کرد: با فعال سازی و رشد این صنعت به طور قطع می توان در مقابل تهدیدهای دشمن در جنگ نرم ایستادگی کرد.

 

منبع : روزنامه خراسان