طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش سوم

وسیله های الکترونیکی که می توانید به کمک آنها اتاق فرار را طراحی کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابتدا یادآور می شویم شما یک اتاق فرار به ابعاد 2x2x2 متر در اختیار دارید  که درب آن با قفل برقی بسته می شود و روی دیوار آن یک دریچه نصب است و دریچه با قفل رمز دار بسته می شود. تجهیزات ، روی دیوارهای داخل و بیرون اتاق نصب شده است. تعدادی از اعضای گروه داخل اتاق می شوند و تعدادی بیرون اتاق هستند و به همدیگر کمک می کنند تا درب اتاق باز شده و اعضای گروه به هم برسند. اعضای گروه از داخل و بیرون اتاق می توانند از طریق دریچه با هم ارتباط داشته باشند. ما این کار را برای جذاب تر شدن ماجرا انجام داده ایم و اینکه همکاری گروهی با هیجان بیشتر انجام شود. پس طراحی کنید که میخواهید چگونه و با چه سناریو و طرحی این دریچه باز شود تا اعضای گروه بتوانند به هم کمک کنند تا به یکدیگر برسند.

معرفی سایر وسایل به همراه اتاق مورد نظر :
1. نمایشگراعداد( 7سگمنت): یک نمایشگر اعداد می باشد که تا چهار رقم صحیح و اعشاری را می توان با آن نمایش داد.
می توانید طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای کدام استراتژی می خواهید از این ابزارک استفاده کنید.

2. : JoyStick یک JoyStick کوچک است که درست شبیه دسته کنترلی پلی استیشن می باشد. می توانید برایش برنامه ای بنویسید که مثلا با تکان دادن آن به جهات مختلف (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرق-شمال غرب-جنوب شرق-جنوب غرب) اتفاقات خاصی که مدنظر دارید صورت پذیرد.
فکر کنید و طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای چه کاری می خواهید از این وسیله استفاده کنید.

3.سنسور اندازه گیری رطوبت خاک: به کمک آن می توانید رطوبت خاک را اندازه گیری کنید.

4.وسیله نمایشی حروف ((LEDMath: یک صفحه نمایش کوچک با ابعاد 8x8 cm است که می توانید هر حرف ، کلمه یا جمله دلخواهی را روی آن نمایش دهید.

5. قاب عکس: 2 قاب عکس روی دیوارها نصب شده . هر طرح و یا معمایی که دارید می توانید با قاب عکس اجرایی کنید .

6. سنسوراندازه گیری دود (سنسور MQ ): دستگاهی که میزان دود وگازCO2 محیط را اندازه می گیرد.

7. آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.

8. وسیله اندازه گیری فاصله (فاصله یاب) : به وسیله آن می توان فاصله هر دو جسمی را اندازه گرفت.

12.آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.

9.سه کشوی قفل دار به همراه سه کلید مجزا: می توانید برای طرح نقشه یا معماهایی از آنها استفاده کنید.

10.صندوقچه رمزدار :در درسنامه قبل توضیح داده شد.

11.ماژیک نامرئی به همراه نور مرئی کننده: نصب شده روی یکی از دیوارهای داخلی که در درسنامه قبل توضیح داده شد.

حال با کمک وسایل و با توجه به عکس ها اتاق فرار خود را طراحی کرده و مشخص کنید طبق چه سناریوای می خواهید از آنها استفاده کنید.

روی کمک همکاران ما حساب کنید:
از طریق شبکه های اجتماعی یا با شماره تلفن 66082248 می توانید با ما در ارتباط بوده و از راهنمایی های ما کمک بگیرید.

  CodyNick Admin   

  CodyNick official

  info@CodyNick.com

 نمای کلی از اتاق در باز را مشاهده می کنید:
همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می  کنید این اتاق چهار وجه ، یک سقف به همراه یک درب ورودی دارد.
روی یک وجه آن ازسمت بیرون  JoyStick و سنسورMQ  نصب شده است.در تصویر زیر مشاهده کنید:
روی وجه دیگر یک نمایشگر LED Matrix و دریچه ای وجود دارد برای ارتباط بین داخل و خارج اتاق فرار که از داخل به یک قفل رمزدار متصل است:
نمای داخلی دریچه:
همچنین درب ورود اتاق فرار به یک قفل برقی متصل است:
دیوارهای داخلی اتاق به تمام وسایلی که در این درسنامه و درسنامه قبلی اشاره شد مجهز می باشد:
  

 ماژیک نامرئی(مشاهده با نور بنفش) برای مشاهده درس نامه ها فایل های زیر را دانلود کنید.

طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش اول
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش دوم
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش سوم

CodyNick Admin
CodyNick official
info@CodyNick.com

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت