نگاه دقيق (ماكرو گرافي آبستره)، دستاورد برتر دوره دوم دبیرستان ضحی در بخش غرفه

با توجه به اين كه موضوع پروژه زير شاخه اي از عكاسي آبستره مي باشد، ابتدا مفهوم عكاسي آبستره و نمونه هاي آن را مورد مطالعه قرار داديم تا ايده هاي اصلي پروژه در ذهنمان شكل گيرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 126 گروه در بخش های سمینار های علمی، غرفه های نمایشگاهی و مسابقات به عنوان گروه های برتر، برگزیده و معرفی شدند.
بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره دوم متوسطه
موضوع: نگاه دقيق (ماكرو گرافي آبستره)
نام مدرسه: دبیرستان ضحي
نام استاد: خانم الهام جاوید، آقای پوریا کشاورز
دانش آموزان: سارا ناصري، كيانا اسماعيلي

گزارش انجام پروژه:
با توجه به اين كه موضوع پروژه زير شاخه اي از عكاسي آبستره مي باشد، ابتدا مفهوم عكاسي آبستره و نمونه هاي آن را مورد مطالعه قرار داديم تا ايده هاي اصلي پروژه در ذهنمان شكل گيرد.

براي اجراي پروژه از آن جايي كه پروژه در قالب ماكروگرافي مي باشد، ابتدا بايد نحوه ي عكاسي ماكرو با دوربين هاي DSLR و گوشي هاي هوشمند موبايل را مي آموختيم تا بتوانيم واضح ترين و با كيفيت ترين عكس هاي لازم را براي پروژه خلق نماييم.

پس از مطالعات و آموزش هاي لازم شروع به عكاسي پروژه نموديم. سوژه هايي كه هر روز با بي تفاوتي از كنارشان مي گذريم در اين پروژه با ريز ترين جزييات مورد بررسي قرار مي گيرند مانند چوب، تنه ي درختان، برف و ... تا بتوانيم با عكس هاي ماكرويي كه مي گيريم آن نظم و ترتيب و هندسه ي موجود در بافت هاي طبيعي را كه قدرت خالق يكتا مي باشد را به نمايش گذاريم.

براي آبستره نشان دادن سوژه ها، سعي نموديم زاويه ها و كادر هاي غير متعارف را امتحان كنيم يا با فوكوس بسيار شديد، ذهن ببيننده را براي نگاه اول به چالش بكشانيم تا در نگاه اول متوجه اصل سوژه نگردد.

براي عكاسي اين پروژه بيشتر از بافت هاي طبيعي استفاده شده است. به همين دليل لوكيشن اغلب عكس ها در فضاهاي خارجي مانند حياط خانه ها انتخاب شده است.

در ادامه تعدادی از عکس های پروژه که تا به این جای کار گرفته شده است را می بینیم.
به صورت زیر هم قرار گیرد
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان
تهیه: نگار تجملیان-  تنظیم: نسرین صادقی
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت