ساختمان های غیر ایمن کلان شهر شیراز شناسایی و معرفی می شود

القاصی گفت: ساختمان های غیر ایمن در استان فارس و بخصوص کلان شهر شیراز شناسایی و به مالکان و متصرفان اخطار ایمن سازی داده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساختمان‌های غیر ایمن کلان شهر شیراز شناسایی و معرفی می‌شود

القاصی گفت: ساختمان‌های غیر ایمن در استان فارس و بخصوص کلان شهر شیراز شناسایی و به مالکان و متصرفان اخطار ایمن سازی داده می شود.

بخش حقوق تبیان

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه تلخ حریق ساختمان پلاسکو درتهران، شجاعت و فداکاری نیروهای خدوم آتش نشانی را ستود و گفت: ساختمان‌های غیر ایمن در استان فارس و بخصوص کلان شهر شیراز شناسایی و به مالکان و متصرفان اخطار ایمن سازی داده می شود.

علی القاصی با اشاره اینکه شهادت این نیروهای خدوم و ایثارگر دل همه هموطنان را به درآور و باعث حزن اندوه هموطنان شد اظهارکرد: وظیفه همه مسئولین تدوین برنامه ها و اتخاذ تمهیداتی در جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی است .

وی با بیان اینکه این حادثه زنگ خطری برای چنین ساختمان های غیر ایمن به لحاظ فنی است افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های دادگستری باید در این عرصه وارد و ضمن شناسایی ساختمان های غیر ایمن نسبت به تذکر به مالکان و تدوین ضمانت اجراهای لازم در این خصوص اقدام کنند .

نماینده عالی قوه قضائیه تأکید کرد : عبرت از چنین حوادث تلخ و عمل به وظایف و استفاده از اختیارات قانونی توسط مسئولین زمینه پیشگیری از چنین حوادثی را فراهم خواهد کرد .

نماینده عالی قوه قضائیه تأکید کرد : عبرت از چنین حوادث تلخ و عمل به وظایف و استفاده از اختیارات قانونی توسط مسئولین زمینه پیشگیری از چنین حوادثی را فراهم خواهد کرد .

القاصی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مأموریت داد تا در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی نسبت به شناسایی اماکن و ابنیه های فاقد استحکام و اصول فنی اقدام و به صورت رسمی به مالکان و متصرفان  اعلام تا نسبت به رفع نواقص فنی و ایمن سازی اقدام نمایند.

وی تأکید کرد : طی مصوبه ای در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی  استان کار گروهی متشکل از نهادهای ذیربط در امر نظارت فنی تشکیل و ساختمان های غیر ایمن در استان و بخصوص کلان شهر شیراز  شناسایی و ضمن اعلام به مالکان در صورت عدم اصلاح نواقص  از طریق رسانه ها به مردم معرفی می شوند. 

احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز در این نشست از نظارت مستمر این معاونت در چارچوب عمل به وظایف پیشگیرانه خبر داد و افزود : در سال های گذشته چندین ساختمان در شیراز با دستور قضائی پلمپ شده است .

وی خاطر نشان کرد : در چندین مورد پس از ایمن سازی ساختمان و رفع نواقص فنی با تأیید کار گروه مربوطه و ناظران فنی و مهندسی دستور رفع پلمپ صادر شد .

منبع: میزان

 

 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت