کتابک (راهنماي پژوهش آسان براي نوجوانان)

از آنجا که یکی از وظایف مهم جامعه ی تعلیم و تربیت کشور، توجه به ایجاد انگیزه ی تفکر و اندیشیدن علمی درباره ی مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان است. لزوم پرداختن به اموری که بتواند این جنبه ی مهم از آموزش را تقویت کند، بیش از پیش اهمیت می یابد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابک (راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان)

تقدیم به همه ی نوجوانان پژوهشگر که دانشمندان آینده ی سرزمین ما هستند.

 

از آنجا که یکی از وظایف مهم جامعه ی تعلیم و تربیت کشور، توجه به ایجاد انگیزه ی تفکر و اندیشیدن علمی درباره ی مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان است. لزوم پرداختن به اموری که بتواند این جنبه ی مهم از آموزش را تقویت کند، بیش از پیش اهمیت می یابد. از طرف دیگر دوره ی نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی انسان است . در این دوره نوجوانان بسیار کنجکاوند و برایشان سوال های زیادی پیش می آید. ویژگی های دانشمندان شباهت های زیادی با خصوصیات نوجوانان دارد. برای هر دو گروه سوال های متعددی پیش می آید و هر دو گروه علاقه مندند که جواب سوالهایشان را پیدا کنند. چه بهتر که نوجوانان برای پیداکردن پاسخ سوال هایشان مانند دانشمندان براساس « روش علمی » پژوهش نمایند. 

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران٬ چند سالی است که بر فعالیت پژوهشگران نوجوان متمرکز شده و با اتکا به تجربیات وظیفه ی خود دانسته است درکنارسایر خدمات پرورشی و آموزشی خود در این زمینه نیز اقدام نماید.

 

کتابک “راهنمای پژوهش آسان برای نوجوانان” که به منظورکمک به اعضا نوجوان تدوین شده است. ایده ها٬ راهبردها و روش های جالبی را برای اجرای یک فعالیت پژوهشی مناسب و قابل قبول در بردارد.

 

این کتابک به شیوه ی خودآموز تألیف شده است٬ می تواند دانش آموزان را در مراحل گوناگون پژوهش٬ گام به گام هدایت و به آن ها کمک کند تا یک تجربه ی جدید٬ موفق و لذت بخش از یک فعالیت پژوهشی را بیازمایند.

 

از خوانندگان درخواست می شود نظرات سازنده ی خود را جهت بهره گیری به نشانی دفترکانون استان تهران (خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری استان تهران) ارسال نمایند.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - بهار ۱۳۹۰

تنظیم: نسرین صادقی

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت