رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: طرح ملی کلان با نام تولید رادیوداروها هم در روز نخست هفته پژوهش (چهارشنبه همین هفته) رونمایی می شود که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

معاون رئیس جمهور برنامه های هفته پژوهش راتشریح کرد

 

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: طرح ملی کلان با نام تولید رادیوداروها هم در روز نخست هفته پژوهش (چهارشنبه همین هفته) رونمایی می شود که البته جزواین طرح  6 طرح ملی است و سال گذشته قرارداد اجرایی آن به ثبت رسید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در نخستین روز از آغاز هفته پژوهش در مراسمی از طرح ملی فناورانه رونمایی و قرارداد 4 طرح ملی کلان نیز در حوزه ای مختلف منعقد و همچنین20 کانون دانش وصنعت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر ، نسرین سلطانخواه افزود: این مراسم چهارشنبه این هفته با نام همایش از علم تا عمل، با حضور رئیس جمهور و جمعی از استادان ،مسئولان و نخبگان علمی کشور در تهران برگزار خواهدشد.

 

وی تصریح کرد:طرف قرار داد 4 طرح ملی کلان سازمان انرژی اتمی و وزارتخانه های دفاع ، صنایع و بهداشت که هزینه این قراردادها 35 میلیارد تومان است.

سلطانخواه با اشاره به این که تاکنون روند ساخت "طرح ملی ابر رایانش" حدود 85 درصد پیشرفت داشته است افزود: این معاونت همواره در زمینه استفاده از دستاوردهای پژوهش و فناوری در چرخه صنعت و تولید ثروت و اثرگذاری این دستاوردها دغدغه دارد و اجرای چنین طرحی برای برطرف کردن چنین دغدغه هایی است.

 

وی گفت: انتظار این است که دولت در موضوع توسعه علم سرمایه گذاری و منابع را تأمین کند و مردم پیشرفت تولید علم و فناوری دستاوردهای علمی و فناورانه را لمس کنند و اثر آن در بهتر شدن وضع اقتصادی و صنعتی به طور ملموس مشاهده شود.

 

همچنین تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم مجبور هستند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و به سمت استفاده از وسائل کم مصرف اما با بازدهی بیشتر بروند.

 

معاون رئیس جمهور با بیان این که سلیقه مردم به مرور تغییر می‌کند؛ افزود: کارخانه ها و تولیدکنندگان مجبور هستند محصولات خود را با سلایق مردم تطبیق دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

بخش پژوهش های دانش آموزی - تنظیم: فاطمه گودرزی

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت