به گزارش خبرنگار مهر، "ساحل اتوپیا"، سه گانه تام استوپارد، نمایشنامه نویس بریتانیایی درباره فعالیت های انقلابی در روسیه قرن نوزدهم و "گری گاردنز"، نمایشنامه ای درباره دو تن از اقوام نامتعارف ژاکلین کندی اوناسیس، هر کدام در 10 رشته نامزد جوایز تونی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"بیداری بهار" در 11 رشته نامزد جوایز "تونی" شد

نمایش موزیکال سیاه "بیداری بهار" درباره اضطراب‌ها و نگرانی‌های دوران نوجوانی با 11 مورد نامزدی، بیشترین بخت را در شصت و یکمین جوایز تونی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، "ساحل اتوپیا"، سه گانه تام استوپارد، نمایشنامه نویس بریتانیایی درباره فعالیت های انقلابی در روسیه قرن نوزدهم و "گری گاردنز"، نمایشنامه ای درباره دو تن از اقوام نامتعارف ژاکلین کندی اوناسیس، هر کدام در 10 رشته نامزد جوایز تونی شده اند.

بیداری بهار" که اقتباسی از نمایشنامه سال 1891 فرانک ودکایند است، در بخش بهترین موزیکال، بهترین کتاب موزیکال، بهترین کارگردانی یک موزیکال، بهترین بازیگر مرد در یک نمایش موزیکال (جاناتان گراف)، بهترین موسیقی، بهترین طراحی حرکات موزون، بهترین طراحی صحنه یک موزیکال، بهترین طراحی نور یک موزیکال، بهترین طراحی لباس یک موزیکال، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در یک نمایش موزیکال (جان گالاگر جونیر) و بهترین ارکستراسیون برای دریافت جایزه رقابت می کند.

در بخش بهترین نمایش موزیکال جز "بیداری بهار" و "ساحل اتوپیا"، دو نمایش "پرده ها" ـ یک موزیکال کمدی / معمایی / جنایی ـ و "مری پاپینز" نیز نامزد هستند. "پرده ها" و "مری پاپینز" به ترتیب در هشت و هفت رشته نامزد جوایز تونی هستند. موزیکال "قانونا موطلایی" که با اقتباس از فیلمی هالیوودی به همین نام با بازی ریس ویترسپون ساخته شده نتوانست به بخش بهترین نمایش های موزیکال راه پیدا کند، اما در هفت رشته از جمله بهترین موسیقی و بهترین بازیگر زن (لورا بل باندی) نامزد دربافت جایزه است.

از 10 رشته ای که "ساحل اتوپیا" استوپارد در آن نامزد شده پنج مورد مربوط به بازیگری است، از جمله برایان اف. اوبراین برای بهترین بازیگر مرد، ایتن هاوک، بیلی کراداپ (بهترین بازیگر مرد نقش مکمل) و جنیفر ال و مارتا پلیمپتن (بهترین بازیگر زن نقش مکمل). "ساحل اتوپیا" در رشته های بهترین نمایش، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی نور نیز نامزد شده است.

سه نمایش "فراست / نیکسن" درباره گفتگوهای دیوید فراست با ریچارد نیکسن؛ "سگ کوچولو خندید"، داستان یک مامور که می کوشد بازیگری نوظهور را با موانع هالیوود آشنا کند و Radio Golf داستان یک سیاستمدار سیاهپوست جویای نام که با وجدان خود دست و پنجه نرم می کند، در بخش بهترین نمایش رقابت می کنند.

جوایز تونی روز 10 ژوئن (20 خرداد) طی مراسمی در نیویورک به برندگان اعطا می شود. این جوایز به نمایش هایی تعلق می گیرد که در برادوی روی صحنه می روند. "اتحادیه تئاتر و تهیه کننده های آمریکا" و "شاخه تئاتر آمریکا" بانیان جوایز تونی هستند.

منبع : خبرگزاری مهر