معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان گفت: كار مرمت نقاشی‌های دیواری دفاع مقدس مسجد جامع خرمشهر پس از دو هفته به همت ناصر پلنگی به پایان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناصر پلنگی نقاشی‌های  مسجد جامع خرمشهر را تمام کرد

 

ناصر پلنگی

 

معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان گفت: كار مرمت نقاشی‌های دیواری دفاع مقدس مسجد جامع خرمشهر پس از دو هفته به همت ناصر پلنگی به پایان رسید.

  

مریم احمد‌زاده افزود: طرح بازسازی 5 نقاشی دیوار مسجد جامع خرمشهر از چندی پیش توسط بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس در دستور كار قرار گرفت و با دعوت این بنیاد از ناصر پلنگی، خالق این آثار، كار مرمت این نقاشی‌ها پس از 25 سال همزمان با ثبت مسجد جامع خرمشهر به عنوان نخستین اثر ملی و دفاع مقدس آغاز شد كه وی ظرف دو هفته بازسازی آن را تكمیل و به اتمام رساند.

وی اظهار داشت: تمام هزینه‌های انجام شده در این ارتباط را بنیاد حفظ آثار پرداخت كرد و از نقاشی‌های همزمان با یوم الله سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان پرده‌برداری خواهد شد.

 

احمدزاده گفت: برای این آثار ارزشمند دفاع مقدس كه بیانگر حماسه مقاومت ملت ایران در خرمشهر قهرمان است، شناسنامه نیز تهیه و در كنار نقاشی‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور ‌شد: ناصر پلنگی، هنرمند توانمند نقاشی دفاع مقدس در خردادماه 1361 پس از فتح خدایی خرمشهر كار كشیدن 5 نقاشی را در مسجد جامع خرمشهر آغاز و پس از 5 ماه به پایان رساند كه پس از گذشت 25 سال به دلیل فرسایش‌های ناشی از محیط منطقه، این نقاشی‌ها تا 90 درصد دچار آسیب شده بودند كه در نیمه اول فروردین امسال با پیوستن این هنرمند به كاروان‌های راهیان نور كار بازسازی آنها آغاز و به اتمام رسید.

 

به گفته معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، پلنگی در اواخر اردیبهشت ماه یك دوره كلاس نقاشی نیز برای نوجوانان و جوانان خرمشهری برگزار می‌كند و آنان را با فنون نقاشی مدرن آشنا می‌سازد.

 

مطالب مرتبط:

ناصر پلنگی به ایران آمده تا نقش‌های