مدیر عامل شرکت ارتباطات مبین نت، اپراتور سراسری وایمکس با اشاره به این که این شرکت تصمیم دارد سرویس PDLTE راه اندازی کنند، گفت: این شرکت در حال حاضر امکانات و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای ارائه ی این خدمت را دارد و نیازمند گرفتن مجوز رگولاتوری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمات جدید وایمکس مبین نت

نشست خبری مدیرعامل مبین نت

مدیر عامل شرکت ارتباطات مبین نت، اپراتور سراسری وایمکس با اشاره به این‌که این شرکت تصمیم دارد سرویس PDLTE راه‌اندازی کنند، گفت: این شرکت در حال حاضر امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز برای ارائه‌ی این خدمت را دارد و نیازمند گرفتن مجوز رگولاتوری است.

به گزارش روابط عمومی، حسین ریاضی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با اشاره به این‌که شرکت مبین نت طی شش سال فعالیت خود در زمینه‌ی خدمات اینترنتی بیش از 750 هزار مشترک آتی و 12 هزار مشترک سازمانی در 31 استان کشور دارد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون تغییراتی در سیاست‌گذاری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به وجود آمده که براین اساس تکنولوژی وایمکس از انحصار خارج شده و شرکت‌های ارائه دهنده وایمکس می‌توانند هرگونه خدماتی بی‌سیمی را روی بستر شبکه ارائه دهند.

او اظهار کرد: مجوز سرویس PDLTE از جمله مجوزهای جدیدی است که سازمان تنظیم مقررات آن را طی یک یا دو ماه آینده به مبین نت خواهد داد.

وی با اشاره به ارائه‌ی سرویس وای‌ فای از سوی شرکت مبین نت اظهار کرد: در حال حاضر وای فای مبین نت در نزدیک به 500 نقطه در تهران پارک‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز تفریحی در کیش و شمال کشور ارائه سرویس می‌کند.

ریاضی با اشاره به این‌که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از لحاظ ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید دست شرکت‌ها را باز گذاشته است، اظهار کرد: به دلیل کثرت مشترکین روی باند 3,5 اگر شرکت مبین نت بخواهد سرویس PDLTE ارائه دهد نیازمند دریافت باند فرکانسی جدید از سوی رگولاتوری است که این امر به مجوز جدید از سوی رگولاتوری نیاز دارد.

او اظهار کرد: تعرفه‌های سرویس PDLTE همان تعرفه‌های وایمکس خواهد بود و فکر نمی‌کنم تعرفه جدیدی به وجود بیاید.

ریاضی با اشاره به این‌که دریافت‌کنندگان سرویس‌های با سرعت بالا عمدتا مشترکان انبوه هستند، گفت:‌مشترکان سازمانی کمتر نیازمند سرویس با سرعت بالا هستند مگر این‌که نیازمند برخی سرویس‌های تصویری باشند؛ اگرچه این گونه سرویس‌ها در وایمکس نیز ارائه می‌شود، اما کیفیت ارتباطات تصویری بر PDLTE بهتر است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شرکت مبین نت در برخی شهرها ارائه خدمات اینترنتی ندارد، گفت: هرگونه سرویس رایانه نیازمند تاسیس یک سایت موبایل یا وایمکس است که لازم است حداقل مشترکان هر سایت به حدود 300 نفر برسند، بنابراین اگر مشترکان کمتر از 300 باشند ارائه‌ی هیچ‌گونه سرویس اینترنتی مقرون به صرفه نیست.

 

تنظیم: هومن بهلولی


مطالب مرتبط:

 

- برگزاری نشست های تخصصی در غرفه تبیان

- دکتر مجردی از غرفه تبیان بازدید کرد

- گزارشی از سومین روز نمایشگاه الکامپ

- عرضه «فراپیامک» در نمایشگاه الکامپ

- سومین روز غرفه تبیان در نمایشگاه الکامپ از دریچه دوربین

- حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالیت های تبیان

- ایجاد صفحه رسمی دکتر نجفی سولاری در شبکه اجتماعی تبیان