تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه چند نوع بیسکویت ساده خانگی

برای تهیه چند نوع بیسکویت در خانه با مواد اولیه‌ای مانند وانیل، شکلات، قهوه، انواع مغزها و ... ، می‌توانید یک میان وعده خوشمزه برای عصرانه تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیسکویت خانگی
با آموزش دستور تهیه چند نوع بیسکویت خانگی با روشهایی ساده می توانید به راحتی بیسکویت هایی خوشمزه تهیه کرده و برای پذیرایی از مهمان از آن استفاده کنید. 

بیسکویت خانگی

طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی


مواد لازم:
- آرد سفید                     8 قاشق سوپخوری
- سفیده تخم مرغ           2 عدد
- پودر قند                      4 قاشق سوپخوری
- روغن مایع                   8 قاشق سوپخوری
- پودر یا اسانس وانیل     به مقدار لازم

طرز تهیه:
سفیده تخم مرغ را در ظرفی با همزن می زنیم تا کاملا سفید شود و پف کند. هم زدن را زمانی که حجم سفیده، دوبرابر شد متوقف کنید.

حالا در ظرفی جداگانه روغن مایع، پودر قند و وانیل را با کمک همزن مخلوط نمایید. در این مرحله از تهیه بیسکویت سفیده تخم مرغ ها را که از قبل هم زده ایم به مخلوط اضافه می نماییم و دوباره با همزن می زنیم تا کاملا یکدست شود.

سپس آرد سفید را آرام آرام به مخلوط اضافه نموده و هم میزنیم تا خمیر بعد از یکدست شدن حالت کشسان و غلیظ داشته باشد.

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس روی کاغذ را چرب نمایید و آرد بپاشید. در صورت نبودن کاغذ روغنی می توانید سینی فر را به خوبی چرب نموده و بعد از آرد پاشی مورد استفاده قرار دهید. مخلوط آماده شده را در قیف ریخته و طرح دلخواه را ایجاد نمایید.

سینی را در فر که از قبل به مدت یک ربع با درجه ۴۰۰ فارنهایت گرم شده است قرار دهید. بعد از گذشت یک ربع بیسکویت شما آماده است و می توانید آن را بعد از خنک شدن نوش جان فرمایید. از این بیسکویت خوشمزه برای تهیه چیز کیک یخچالی و انواع دسرها استفاده نمایید.

بیسکویت خانگی

طرز تهیه بیسکویت ساده و خوشمزه


مواد لازم:
- آرد                 ۲ پیمانه
- کره                ۲۰۰ گرم
- شکر              نصف پیمانه
- وانیل            یک چهارم قاشق چایخوری
- نمک            یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه:
در ابتدا کره و شکر را با همزن بزنید تا کرم رنگ شود و بعد وانیل را بیفزایید و دوباره هم بزنید، سپس آرد را به همراه نمک در داخل ظرفی جداگانه الک کنید و به مخلوط قبلی اضافه کنید، مواد را با دور کند همزن بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، اکنون خمیر آماده شده را در داخل ظرفی بگذارید و روی آن را نایلون بکشید، سپس به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

در مرحله بعدی طرز تهیه این نوع بیسکویت، سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به ضخامت نیم سانت پهن کنید، سپس با کاتر دلخواه یا کاتر بیسکویت، خمیر ها را برش بزنید و بعد در داخل سینی فر، کاغذ روغنی قرار دهید و بیسکویت ها را بچینید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید.حالا، سینی را در داخل فر که در دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم شده، قرار دهید، حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا بیسکویت ها طلایی رنگ شده و بپزند، سپس بیسکویت های پخته شده را از فر خارج کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شوند و بعد روی توری بگذارید تا به طور کامل خنک و آماده خوردن شوند.

بیسکویت شطرنجی

طرز تهیه بیسکویت شطرنجی


مواد لازم:
- آرد                   ۲ لیوان
- کره                   1 لیوان
- شکر                  1 لیوان
- بکینگ پودر        یک دوم قاشق چایخوری
- تخم مرغ           1 عدد
- وانیل                1 قاشق چایخوری
- نمک                 یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه:
در ابتدا آرد، نمک و بکینگ پودر را در داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید، سپس آن را از صافی یا الک عبور داده و کنار بگذارید.

در این مرحله، کره نرم شده را به همراه یک لیوان شکر در داخل کاسه ای بریزید و به مدت چند دقیقه هم بزنید.

سپس وانیل را اضافه کنید، یک عدد تخم مرغ را نیز که در ظرف جداگانه ای شکسته اید به آن بیفزایید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بیسکویت شطرنجی، مخلوط آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی بدست آید.

اکنون خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی از خمیر ها پودر کاکائو یا پودر قهوه بیفزایید و هم بزنید تا به رنگ قهوه ای درآید.

سپس خمیر ها را بعد از پیچیدن در یک کاغذ روغنی به مدت ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا به طور کامل سفت شود.

و بعد از بیرون آوردن از یخچال به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید، سپس هر خمیر را به ۶ گلوله مساوی به اندازه های دلخواه تان درآورید.

هر گلوله ای را به صورت استوانه ای درآورید و کناره های آن را مقداری فشار دهید تا حالت مربعی شکل به خود بگیرد، در این مرحله خمیر ها را یکی در میان به شکل یکی سفید و یکی قهوه ای در کنار هم بگذارید و کمی فشار دهید، طوری که به هم نچسبند.

ردیف بالایی بیسکویت را با رنگ مخالف شروع کنید تا به شکل شطرنجی درآید، قطر خمیر ها و تعداد ردیف ها سلیقه ای بوده و می توانید به اندازه های دلخواه بچینید.

در آخرین مرحله، کناره های خمیر را صاف کنید تا به شکل مکعبی منظم درآید و بعد از پیچیدن در کاغذ روغنی به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.اکنون خمیر ها را از یخچال خارج کرده و از کاغذ روغنی بیرون آورید، سپس خمیر ها را به ضخامت نیم سانت برش بزنید و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید، بچینید و به مدت ۱۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا بپزد.

بیسکویت وانیلی

طرز تهیه بیسکویت وانیلی خانگی


مواد لازم:

 

اگر به دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه هستید، می توانید با آموزش روش تهیه بیسکویت خانگی خوش طعم یک عصرانه سالم و خوشمزه داشته باشید.

- آرد           2 پیمانه
- کره           200 گرم  
- شکر          نصف پیمانه
- وانیل        یک چهارم قاشق چایخوری
- نمک        یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه:   
برای تهیه این بسیکویت اول کره و شکر را با همزن زده تا کرم رنگ شود وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید سپس آرد را به همراه نمک در کاسه ای جداگانه الک کرده و به مواد اضافه کرده و با دور کند هم زن مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر آماده شده را در ظرفی گذاشته روی آن نایلون کشیده و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

روی سطح کار را آرد پاشی کرده خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کرده و با کاتر بیسکوییت یا هر کاتر دلخواه خمیر را قالب بزنید. سپس در سینی که کاغذ روغنی انداخته اید گذاشته و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. 

فر را از قبل با دمای 350 درجه سانتی گراد گرم کرده و بیسکویت ها را 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شوند در آن قرار دهید. پس از پخته شدن از فر خارج کرده و چند دقیقه زمان دهید تا کمی خنک شوند سپس روی توری گذاشته تا کاملا خنک شوند.

بیسکویت شکلاتی خانگی

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی خانگی


مواد لازم:
- آرد                    دو نیم پیمانه
- پودر کاکائو         2 قاشق غذاخوری
- شکر                  سه چهارم پیمانه
- کره                   100 گرم
- تخم مرغ           1 عدد
- بکینگ پودر       یک چهارم قاشق چایخوری
- وانیل               یک دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی:
- شکلات تخته ای         100 گرم
- تخم مرغ                   1 عدد
- کره                          20 گرم

طرز تهیه:
- شکر و کره را در کاسه‌ای ریخته و با همزن برقی خوب بزنید تا مخلوط شوند.

- تخم مرغ را به مخلوط شکر و کره اضافه کرده و به هم زدن مواد ادامه دهید تا کاملا یکدست شوند.

- آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را در ظرفی مخلوط کنید، سپس آن را کم کم به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

- خمیر را روی نایلون قرار دهید و با وردنه صاف کنید تا ضخامت آن به ۳-۲ میلی متربرسد، روی خمیر را با نایلون بپوشانید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

- فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر را از یخچال خارج کرده و با قالب دلخواه آن را قالب بزنید.

- کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر‌های قالب زده را با فاصله در آن بچینید.

- سینی را در فری که از قبل گرم شده قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بیسکویت خانگی شکلاتی آماده شود.

- بیسکویت‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شوند. سپس مشغول درست کردن نوعی سس شکلاتی برای لایه میانی بیسکویت‌ها شوید.

تهیه سس شکلاتی
طرز تهیه سس شکلاتی:
- شکلات را به روش بن ماری ذوب کرده، سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید.

- با همزن دستی شروع به هم زدن تخم مرغ و شکلات بر روی حرارت کرده و ۱۰ دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا مطمئن شوید تخم مرغ پخته شده است.

- کره را به مخلوط فوق اضافه کرده و هم بزنید تا سس شکلاتی یکدستی حاصل شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

- اجازه دهید سس شکلاتی کمی خنک شود، سپس آن را بین دو لایه بیسکویت قرار دهید و در یخچال بگذارید تا سرد شود.نکته مهم: به دلیل وجود تخم مرغ در لایه میانی، این بیسکویت قابلیت نگهداری در بلند مدت را ندارد و باید زود مصرف شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .