تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه چیز کیک جادویی

چیز کیک، یکی از دسرهای خوشمزه و پر طرفداری است که می توانید به آسانی و بدون نیاز به فر آن را تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چیز کیک یخچالی

 همانطور که از نام این کیک مشخص است، ماده اولیه و اصلی این خوراکی خوشمزه ،پنیر می باشد. در استفاده از پنیر می توانید پنیر خامه‌ای ویلی را به کار ببرید که یکی از پنیرهای خوشمزه‌ است که کاملا مناسب این دسر است و با استفاده از آن می‌توانید طعمی بی‌نظیر به چیزکیک خود دهید.

 اصولا چیز کیک را به دو صورت یخچالی و یا درون فر درست می کنند. ماقصد داریم این چیز کیک را بدون فر و با استفاده از یخچال درست کنیم.

 توجه کنید ظرفی را که می خواهید در آن چیز کیک قرار دهید، جوری باشد که قطر بالا و پایین آن یکسان باشد.

 مواد لازم برای تهیه چیز کیک جادویی:


بیسکوئیت دو بسته

کره 70گرم

آب جوش پنج قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری

 آب سرد چهار قاشق غذاخوری

خامه قنادی سولیانو 225گرم

خامه قنادی مینارین 225 گرم

پنیر خامه‌ای ویلی 400گرم

رنگ خوراکی به مقدار لازم

میوه‌های خرد شده به مقدار دلخواه

پودر قندبه مقدار لازم
طرز تهیه:
برای تهیه این چیز کیک خوشمزه ابتدا باید دو بسته بیسکوئیت را در مخلوط‌کن بریزید و خرد کنید تا کاملا پودر شوند. سپس بیسکوئیت‌های پودر شده را به همراه 70 گرم کره آب شده و پنج قاشق غذاخوری آب جوش داخل کاسه‌ای بریزید و خوب هم بزنید تا به حالت خمیر در آیند.

خمیر آماده شده پایه چیز کیک خود را داخل قالب کیک بریزید، دور تا دور آن را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در گوشه‌ای قرار دهید تا استراحت کند.

 در مرحله بعدی دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در چهار قاشق غذاخوری آب سرد روی حرارت غیر مسقیم حل کنید.

  توجه کنید ظرفی را که می خواهید در آن چیز کیک قرار دهید، جوری باشد که قطر بالا و پایین آن یکسان باشد.


سپس خامه ها را با هم ترکیب کنید و چند دقیقه ای آنها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. پنیر خامه‌ای ویلی را نیز در یک کاسه تمیز بریزید  و با همزن کمی هم بزنید. سپس ترکیب خامه‌های هم زده را به پنیر خامه‌ای ویلی اضافه و با همزن مخلوط کنید.

ژلاتین حل شده را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و بهم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مایع آماده شده چیز کیک را در دو ظرف جدا بریزید و به یکی از ظرف‌ها به انتخاب خود رنگ خوراکی مورد‌علاقه‌تان را اضافه کنید و بهم بزنید تا رنگ در تمام مواد پخش شود.

سپس مخلوط آماده شده چیز کیک را به آرامی لایه لایه داخل بیس بیسکوئیتی آماده شده بریزید تا قالب پر شود؛ چیز کیک را به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.بعد از دو ساعت چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و با میوه هایی که دوست دارید، آن را تزیین کنید و کمی هم پودر قند بر روی میوه ها بریزید و نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .