تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کوکی بادام زمینی

کوکی بادام زمینی ، یکی از شیرینی های خشک و محبوب در کافه هاست که به راحتی می توانید در منزل آن را درست کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کوکی بادام زمینی
شیرینی به ماده غذایی گفته می شود که ماده اصلی آن شکر یا پودر قند یا قندهای مصنوعی باشد. شیرینی کوکی نوعی شیرینی بسیار خوشمزه می باشد. کوکی بادام زمینی ، میان وعده ی خوشمزه ای است که به کمک آن می توانید از اشتهای کاذبتان جلوگیری کنید.

برای تهیه این کوکی نیازی به آرد ندارید.کوکی بادام زمینی، یک شیرینی مناسب برای رژیم بدون گلوتن است که کالری بسیار کمی هم دارد.اگر دوست دارید طعم و مزه ی بادام زمینی در آن احساس شود ، بهتر است از کره ی بادام زمینی با تکه‌های درشت بادام زمینی استفاده کنید تا در زمان خوردن این کوکی تکه‌های بادام زمینی را زیر دندان حس کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

 مواد لازم برای تهیه کوکی بادام زمینی:

کره بادام زمینی200 گرم

پودر قند175 گرم

نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری

تخم مرغ بزرگ یک عدد
طرز تهیه:

برای تهیه یک کوکی بادام زمینی خوشمزه ابتدا باید  فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود و دو سینی بزرگ مناسب فر را بردارید و کاغذ روغنی مخصوص پخت را به اندازه کف سینی‌ها ببرید. کاغذ روغنی را در کف هر دو سینی پهن کنید.

در مرحله بعدی یک کاسه بزرگ بردارید و کره بادام زمینی را داخل آن بریزید. سپس 175 گرم پودر قند را الک کنید. پودر قند الک شده را به کاسه اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید.

سپس نمک را هم  اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک عدد تخم مرغ بزرگ را داخل کاسه بشکنید. همه مواد را با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیری یک دست دربیاید. همانطور که گفتیم در این دستور پختف ارد وجود ندارد وبه همین علت  برای افرادی که مصرف گلوتن برای آنها مضر است، بسیار مناسب می باشد.

در مرحله بعد، پس از این که مخلوط کوکی بافت نرم و خمیری گرفت، توپ‌هایی به اندازه گردو با دست درست کنید. توپ‌های خمیری را درون سینی‌ها قرار دهید.

 

طعم و مزه ی بادام زمینی در آن احساس شود ، بهتر است از کره ی بادام زمینی با تکه‌های درشت بادام زمینی استفاده کنید تا در زمان خوردن این کوکی تکه‌های بادام زمینی را زیر دندان حس کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

باید توجه داشته باشید که بین توپ‌ها حداقل دو سانتی متر فاصله باشد تا پس از پخت و افزایش حجم کوکی‌ها به هم نچسبند. کوکی ها را با پشت چنگال به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا کمی پخش شوند.

سینی را داخل فر قرار دهید. بعد  از 12 دقیقه و زمانی که کناره‌های کوکی‌ها طلایی‌تر از مرکز آن شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از حدود 10 دقیقه کوکی‌های پخته شده را با احتیاط از سینی خارج کنید و روی قفسه سیمی مناسب قرار دهید تا کاملا خنک شوند. کوکی‌ها را پس از خنک شدن داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و نوش جان کنید.

 نکته:
 اگر می خواهیدکوکی ها سفت شوند، آنها را قبل از اینکه داخل فر قرار دهید، درون یخچال بگذارید وبعد از گذشت زمان آنها را بپزید . حتی می توانید مقداری از آنها را در فریزر هم نگه دارید و بعد از چند روز آنها را بپزید.
اگر از کره بادام زمینی شکردار استفاده می کنید، پودر قند کمتری داخل آن بریزید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .