تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک قهوه

کیک قهوه کیکی خوشمزه است که مانند انواع کیک های دیگر به آسانی تهیه می شود و مواد اصلی آن آرد ،شیر و شکر و تخم مرغ است ، با این تفاوت که در آن از قهوه هم استفاده می کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کیک قهوه

کیک قهوه ،کیکی خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران زیادی دارد و زمان زیادی برای پختن آن نیاز نیست.

 مواد لازم برای تهیه کیک قهوه:


پودر قهوه دو  قاشق چایخوری

تخم مرغ سه عدد

شکر دو فنجان

شیر یک فنجان

آرد دو فنجان

بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری

نمک یک قاشق چایخوری

روغن نباتی نصف پیمانه

وانیل یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه کیک قهوه:


برای تهیه این کیک خوشمزه باید قبل از شروع به آماده سازی مواد، فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا داغ شود سپس به سراغ آماده کردن مواد بروید.

 ابتدا تخم مرغ و شکر را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید و با یک همزن بزنید و سپس آرد، بیکینگ پودر، وانیل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و آن‌ها را الک کنید، و بعد به آرامی به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مرحله به مرحله پودر قهوه، روغن، شیر و پودر کاکائو را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و بعد قالب کیک را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید و بعد مایه کیک را آرام درون قالب بریزید و قالب را به مدت ۴۰ دقیقه در فر بگذارید.

 برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را درون ظرفی بریزید و ظرف را روی یک کتری بگذارید و صبر کنید تا ذوب شوند و بعد ذوب شدن ، آن را روی کیک بریزید.


 بعد از 40 دقیقه یک چنگال داخل کیک فرو کنید و اگر موادی به چنگال نچسبید کیک پخته است. می‌توانید کیک را از فر خارج کنید.

 بعد از اینکه کیک خنک شد ، برای خوشمزه تر شدن و همچنین تزیین کیک می توانید روی آن کرم بریزید.

برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را درون ظرفی بریزید و ظرف را روی یک کتری بگذارید و صبر کنید تا ذوب شوند و بعد ذوب شدن ، آن را روی کیک بریزید.

 اگر هم  دوست دارید کیک قهوه گردویی داشته باشید می‌توانید وقتی مایه کیک آماده شد، بین کیک گردو خرد شده بریزید و نهایتا روی کیک را با گردو تزئین کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .