تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه وافل بلژیکی

وافل ، شیرینی خوشمزه ومخصوص کشور بلژیک است که طرفداران زیادی دارد و معمولا به عنوان عصرانه یا صبحانه صرف می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وافل بلژیکی

وافل نانی تازه و شیرین ،شبیه بیسکویت  است و از ترکیب آرد و شکر و روغن و تخم مرغ تهیه می شود.وافل را به عنوان دسر هم استفاده می کنند ،ولی در اصل به عنوان صبحانه ای کامل و خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد.

 وافل خمیری است که با استفاده از یک دستگاهی بین دو صفحه پخته می شود. زمانی که خمیر بین این دو صفحه قرار می گیرد، توسط این صفحات کاملا شکل می گیرد و سایز و فرم آن توسط صفحه ها فرم می گیرد. این دستگاه را باید از فروشگاه تهیه کرد.

وافل را می توانید با توت فرنگی و خامه ترکیب کنید و یا آن را با شیره طلائی، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید.

مواد لازم برای وافل:

آرد 2 لیوان

بکینگ پودر  4 قاشق چایخوری

شکر 2 قاشق

تخم مرغ  2 عدد

شیر گرم ؛ 1 تا یک و نیم لیوان  

کره  یک سوم لیوان

وانیل  1 قاشق چایخوری

 دقت کنید فقط یک لایه نازک از مواد روی صفحات دستگاه را بپوشاند. اگر مایه زیاد باشد بعد از چند ثانیه از دستگاه سر میرود و دستگاه کثیف می شود و تمیز کردن دستگاه کار سختی می باشد.


طرز تهیه وافل:

 برای تهیه این شیرینی خوشمزه ابتدا صفحات دستگاه وافلساز را با کره ذوب شده یا کمی روغن سرخ کردنی چرب کنید. دستگاه را روشن کنید تا گرم شود.

سپس در یک کاسه ی بزرگ، آرد، نمک، بیکینگ پودرو شکر را باهم مخلوط کنید. زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را جدا کنید و جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده  اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به محتویات کاسه ی آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. و در آخر هم سفیده را به محتویات اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

نکته: برخی از افراد برای تهیه وافل ، به جای بیکینگ پودر از مخمر استفاده میشود.

با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه بردارید و روی قالب وافل ساز بریزید. در دستگاه را ببندید. وافل ها را حدود 90 ثانیه بپزید. زمانی که وافل صبحانه طلایی رنگ شد می توانید آن را در بشقاب مناسب بگذارید. کمی توت فرنگی  را خرد کنید و کنار آن بریزید و این شیرینی خوشمزه و لذیذ را با خامه، شیره یا شکلات نوش جان کنید. همچنین خوردن این شیرینی با مربای آلبالو هم فوق العاده است.

البته وافل را می توانید در فر هم تهیه کنید و برای این کار در فر نیاز به قالب وافل سیلیکونی دارید.برای این کار درجه فر را از قبل روی 220 درجه تنظیم و آن را گرم کنید. مایه را داخل قالب چرب شده مورد نظر بریزید. سپس آن را به مدت ده دقیقه  در فر گرم شده بگذارید تا پخته شود.

 بعد از کمی خنک شدن، وافل های پخته شده را به آرامی از قالب جدا کنید. قالب سیلیکونی به راحتی جدا میشود. حالا آنها را داخل سینی فر بچینید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند. اگر نیازی بود می توانید چند دقیقه شعله بالای فر را هم روشن کنید.
 نکته:
دقت کنید فقط یک لایه نازک از مواد روی صفحات دستگاه را بپوشاند. اگر مایه زیاد باشد بعد از چند ثانیه از دستگاه سر میرود و دستگاه کثیف می شود و تمیز کردن دستگاه کار سختی می باشد.
وافل بلژیکی

روش دوم:


برای تهیه وافل می توانید از روش دیگری هم استفاده کنید.
مواد لازم برای تهیه وافل بلژیکی:

آرد: دو و نیم پیمانه

تخم‌مرغ: ۲ عدد

شیر: ۲ پیمانه

شکر: یک چهارم پیمانه

کره آب شده: یک دوم پیمانه

عصاره وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

مخمر: ۱ قاشق چای‌خوری

آب: یک دوم پیمانه

جوز هندی: یک چهارم قاشق چای‌خوری

دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه:

 در این روش ابتدا مواد خشک را یکی یکی الک کنید تا مواد سبک شوند و بعد در یک کاسه ، تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید و آرد الک شده و شکر را به تخم مرغ اضافه کنید.می توانید به جای شکر سفید، از شکر قهوه ای هم استفاده کنید.

 در مرحله بعدی ، دارچین و نمک را هم به مواد اضافه کنید و بعد جوز هندی را به همراه مخمر به مخلوط استفاده کنید.همه مواد را با هم مخلوط کنید و بعد شیر را هم به این مخلوط اضافه کنید و بعد کمب روغن هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم بزنید.

 مواد به صورت خمیر  و صاف در می آید. در صورت دلخواه می توانید به خمیر به دست آمده کمی بادام خرد شده اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند و بعد خمیر را به قسمتهای مساوی تقسیم کنید.دستگاه وافل ساز را گرم کنید و هر قسمت از خمیر را داخل دستگاه قرار دهید تا سرخ شود.بعد از سرخ شدن، وافل شما آماده است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .