تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه نان آلبالو

نان آلبالو ، یکی از میان وعده های خوشمزه ای است که به آسانی می توانید آن را در منزل درست کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نان آلبالو

آلبالو فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه ی خوشمزه برای رفع تشنگی، طراوت و زیبایی پوست، آرامش اعصاب ،بسیار مفید می باشد. همچنین آلبالو ملین ،ضد فشار خون، برای رفع چربی شکم ،درمان خارش پوست، ضد سنگ کلیه،ضد سرطان، رفع عطش و… است.

آلبالو خشکه، فعالیت آنزیم های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد را کاهش می دهد؛ در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست و می توانید  به جای استامینوفن، آلبالوخشکه بخورید.

مواداصلی برای تهیه این نان خوشمزه شیر،آرد،جوز هندی و آلبالو می باشد.فرقی ندارد که آلبالو تازه باشد یا یخ زده ولی اگر به آلبالوی تازه دسترسی دارید ، بهتر است که از میوه ی تازه برای تهیه این نان خوشمزه استفاده کنید.

 نان آلبالو را می توانید در کمتر از یک ساعت درست کنید.اگر به دنبال نان مناسبی برای عصرانه و یا صبحانه ی خود هستید ، پیشنهاد می کنیم که نان آلبالو را حتما امتحان کنید.در ادامه طرز تهیه این نان خوشمزه را بیان می کنیم.

مواد لازم برای تهیه نان آلبالو:


کره پاستوریزه     ۵۰ گرم

شکر     نصف پیمانه

تخم‌مرغ     دو عدد

عصاره وانیل     یک قاشق غذاخوری

شیر کم‌چرب      یک پیمانه

آرد بدون گلوتن     دو پیمانه

پودر جوز هندی      نصف قاشق چای‌‌خوری

بیکینگ پودر      یک قاشق غذاخوری

آلبالو      یک پیمانه

نمک      نصف قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه:


 برای تهیه این نان خوشمزه ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود و کف قالب لوف کاغذ پوستی بگذارید و آن را با کمی کره یا روغن چرب کنید.

همان طور که گفتیم برای تهیه این نان می توانید ازآلبالوی یخ زده هم استفاده کنید. اگر آلبالوی شما یخ زده بود ابتدا صبر کنید تا یخ آن باز شود. برای باز کردن یخ آلبالو می‌توانید روی آن‌ها یک قاشق غذاخوری آرد بدون گلوتن بپاشید و آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در یک صافی قرار دهید.

 در مرحله بعدی در یک کاسه آرد بدون گلوتن، بیکینگ پودر، نمک و پودر جوز هندی را مخلوط کنید. در صورتی که دوست داشتید می‌توانید از ادویه‌های دیگر مانند هل هم متناسب با ذائقه خود استفاده کنید.

 

این میوه ی خوشمزه برای رفع تشنگی، طراوت و زیبایی پوست، آرامش اعصاب ،بسیار مفید می باشد. همچنین آلبالو ملین ،ضد فشار خون، برای رفع چربی شکم ،درمان خارش پوست، ضد سنگ کلیه،ضد سرطان، رفع عطش و… است.

 در مرحله ی بعد تخم‌مرغ را با دست هم بزنید. کره را هم زودتر از یخچال در بیاورید تا در دمای محیط نرم شود. در یک کاسه دیگر، کره نرم‌شده و شکر را با همزن آنقدر بزنید تا نرم شود. تخم‌مرغ، عصاره وانیل و شیر را هم اضافه کنید و همه مواد را با هم بزنید.بعد از اینکه مواد را جداجدا در هر کاسه هم زدید، همه مواد دو کاسه را در یک کاسه بریزید و آنها را یکی کنید.

 در مرحله ی آخر مخلوط به دست آمده را در قالب لوف بریزید و با یک قاشق سطح آن را صاف کنید. نان آلبالو را به مدت ۵۵ دقیقه و تا زمانی که روی آن قهوه‌ای و طلایی شود در فر بپزید. پس از پخت آن را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس می‌توانید روی آن را با پودر نارگیل و پودر پسته و چند عدد آلبالو تزیین کنید. نان آلبالو بدون گلوتن خوشمزه  آماده است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .