تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه، رأی بالای نمایندگان مجلس به آموزش وپرورش ، وظیفه فرهنگیان را سنگین تر می كند، گفت: در چهارسال آینده بر تغییر شیوه مدیریت ها در آموزش وپرورش ، تمركز خواهیم كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوه مدیریت در آموزش و پرورش باید تغییر كند

باید به مطالبات جامعه پاسخگو باشیم

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

شیوه مدیریت در آموزش و پرورش باید تغییر كند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه، رأی بالای نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش ، وظیفه فرهنگیان را سنگین تر می كند، گفت: در چهارسال آینده بر تغییر شیوه مدیریت ها در آموزش و پرورش ، تمركز خواهیم كرد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروز سیدمحمدبطحایی در نشست مشترك اعضای شورای معاونین و مدیران كل آموزش و پرورش استان ها در ساختمان شهید رجایی، با تبریك ایام مبارك ماه ذی الحجه، هفته دولت و هم چنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار كرد: از جناب آقای دكتر روحانی تقدیر و تشكر می نمایم به جمعیت یك میلیونی آموزش و پرورش اعتماد كردند و وزیر این وزارتخانه را از میان آن ها، انتخاب نمودند.

وی افزود: این اعتماد مجلس به شخص نبود، بلكه به جامعه فرهنگیان بود و این امر ناشی از حاكمیتی است كه آموزش و پرورش در مدیریت و اداره كشور دارد.

بطحایی گفت: رأی بالای نمایندگان، امید ما را به ادامه مسیر تعلیم و تربیت افزایش داد، از طرف دیگر، وظیفه ما سنگین تر شد، زیرا باید مطالبات جامعه را بیش از پیش پاسخ گو باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با الطاف الهی و مدد ائمه معصومین (ع) و تلاش همه همكاران و با تمركز بر اولویت ها، امیدواریم بتوانیم بار سنگین تعلیم و تربیت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی برنامه های ارائه شده آموزش و پرورش در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی را براساس سند تحول بنیادین دانست و افزود: این برنامه ها متناظر بر دو بعد است ، بخش اول آن، تحول در برنامه های آموزشی و پرورشی است،  هرچند این تحول در حال انجام است ، اما باید با شتاب بیشتری صورت گیرد و با نیازهای روز جامعه انطباق داشته باشد. بخش دوم تغییر روش و نحوه مدیریت در آموزش و پرورش است، زیرا روش فعلی مدیریت در آموزش و پرورش قادر به ادامه حیات نیست و تغییر در آن، اجتناب ناپذیر است ، البته تمركز زدایی شعار همه دولت ها بوده است و باید خروجی آن مناسب باشد.

بطحایی ادامه داد: مهارت آموزی دانش آموزان موضوعی است كه همواره مورد تأكید رهبر معظم انقلاب بوده است، و  سخنان اخیر رئیس جمهور نیز به آن اشاره شده است، هدف از آموزش مهارت ها، تربیت دانش آموزان برای داشتن زندگی و توانایی حل مشكلات است، بنابراین محتوای آموزشی باید به گونه ای تغییر كند كه خروجی آن، هدف مذكور را تأمین نماید.

وی با اشاره به دیدار اعضای دولت دوازدهم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت، تصریح كرد: باتوجه به بیانات رهبر انقلاب كه فرمودند، آسیب شناسی خوب صورت می گیرد و راه حل های خوبی نیز ارائه می شود، اما مراحل اجرایی با مشكل مواجه است، در این دولت تلاش خواهیم كرد، با تغییر ساختار مراكز تصمیم گیری و تصمیم سازی ها ، زیر ساخت های اجرای راهكارها را بیش از پیش فراهم كنیم.

بطحایی با اشاره به اجتناب از عملكرد هیجانی ، یادآور شد: در ابتدای هر سال ، چند برنامه اولویت دار را مشخص می كنیم و در طول سال آن را به سرانجام می رسانیم.

وی افزود: استان ها تلاش كنند مهرماه پرشور و امیدی داشته باشیم و این امید به جامعه نیز منتقل شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: به لطف الهی، علی رغم چالش های موجود در منطقه، از ایران به عنوان كشوری كه دارای آینده روشنی است ، یاد می شود و این امر می طلبد تا با تلاشی مضاعف، سرفصلی نو در كشور مطرح كنیم.

وی بر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأكید و تصریح كرد: برای پیشبرد بهتر امور باید با مجلس تعامل داشته باشیم ، در استان ها نیز باید با همدلی و هم فكری با نمایندگان مجلس با قدرت بیشتری مسائل آموزش و پرورش حل و فصل شود.

بطحایی حمایت های رهبر معظم انقلاب از آموزش وپرورش را پشتوانه بزرگی برای رفع مشكلات این وزارتخانه دانست و خاطرنشان كرد: در جلساتی كه در محضر ایشان بودیم، تأكیدشان بر رفع چالش های آموزش و پرورش بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأكید بر نقش روابط عمومی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و انتصاب جدید در این حوزه، از خدمات علیرضا جدایی رئیس پیشین مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی تشكر كرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش