تبیان، دستیار زندگی
مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، از اجرای برنامه تدبیر در بیش از 26 هزار و 700 مدرسه ابتدایی درسال تحصیلی جدید خبر داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای برنامه تدبیر در بیش از 26 هزار و 700 مدرسه ابتدایی

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، ‌از اجرای برنامه تدبیر در بیش از 26 هزار و 700 مدرسه ابتدایی درسال تحصیلی جدید خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای برنامه تدبیر در بیش از 26 هزار و 700 مدرسه ابتدایی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق صادق پور با اشاره به اجرای برنامه تدبیر در سال تحصیلی 95-94 اظهاركرد: برنامه تدبیر چارچوبی نظام مند جهت ارتقا و بهبود مدیریت مدارس با تاكیدبر تفكر، برنامه ریزی ، توسعه مشاركت، ساماندهی موثر و ارزیابی مستمر است كه به مساعدت و یاری عوامل انسانی مدارس در انجام وظایف محوله می پردازد .

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: اعتماد به مدیران، عدم مقایسه مدارس با یكدیگر، استفاده حداكثری از ظرفیت های موجود، تقویت مشاركت و كارگروهی، برنامه محور بودن مدارس، تقسیم كار و ... از جمله رویكردهای اصلی برنامه تدبیراست .

صادق پورتصریح كرد: سه شاخصه ارزیابی مستمر، فرایند محور، و برنامه محور، ساختار اصلی برنامه تدبیر است و خود ارزیابی اولیه، ارزیابی فرآیندی، ارزیابی پایانی وارزیابی بیرونی مراحل اجرایی چهارگانه ارزیابی مستمر را تشكیل می دهند .

وی تقویت خود باوری، استفاده حداكثری از منابع موجود، نهادینه سازی برنامه محوری در مدارس، توسعه و تقویت مشاركت، شكوفا سازی توانمندی های كاركنان، زمینه سازی برای ارتقا سطح عملكرد و تقویت ارزیابی مستمر را از جمله اهداف برنامه تدبیر دانست و افزود: این برنامه در6 مرحله درمدارس اجرا می شود كه از مرحله تعیین وضع موجود، و تدوین برنامه در تابستان سال جاری، آغاز و با خود ارزیابی پایانی در اردیبهشت ماه سال آینده و آماده شدن برای انجام ارزیابی خارجی پایان می یابد .

مدیركل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه تدبیر هرساله مودر ارزیابی و بازنگری قرار می گیرد و نظر استان ها، مناطق و مجریان در دستورالعمل های سال جدید اعمال می شود .

وی خاطر نشان كرد: كم شدن40 فعالیت و10 ملاك در راستای چابك سازی برنامه تدبیر و پاسخگویی به مطالبه مجریان، تغییر در مشوق ها و ساختار نوشتاری، و تغییر در نوع ارزیابی محور برنامه ریزی،از جمله تغییرات برنامه تدبیر در سال تحصیلی جدید است .

صادق پور عنوان كرد: مجموعا 26 هزار 795 مدرسه مجری طرح تدبیر در سال تحصیلی 96-95 خواهند بود كه بیش از 85 درصد ابتدایی واجد شرایط را تحت پوشش قرار می دهد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش