تبیان، دستیار زندگی
رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش از توجه ویژه دولت به مناطق محروم با اختصاص 20 درصد از استخدام های 2 سال اخیر خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه ویژه دولت به مناطق محروم با اختصاص 20 درصد از استخدام های 2 سال اخیر

توجه ویژه دولت به مناطق محروم

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش از توجه ویژه دولت به مناطق محروم با اختصاص 20 درصد از استخدام های 2 سال اخیر خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهر امروز اسفندیار چهاربند در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور كه با حضور وزیر آموزش وپرورش و به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری 4 آزمون استخدامی در 2 سال اخیر، اظهار كرد: دولت با نگاه ویژه به مناطق محروم 20 درصد از كل سهمیه استخدام های آموزش و پرورش را به 4 استان محروم ، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و كرمان اختصاص داده است.

وی افزود: افزایش كیفیت آموزش در مناطق محروم از اولویت های آموزش و پرورش است و در این راستا، تنها در سال 95،  1630 ردیف استخدامی به استان سیستان وبلوچستان ، 636 ردیف استخدامی به استان هرمزگان و 650 ردیف استخدامی به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

چهاربند خاطرنشان كرد: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه ، تلاش می كنیم 25 درصد از سهمیه استخدامی آموزش و پرورش را به استان های محروم اختصاص دهیم.

وی با اشاره به حجم بازنشستگی در سال های آینده و كمبود نیروی انسانی در كشور ، خاطر نشان كرد: علیرغم اختصاص 20 درصدی ردیف های استخدامی به استان های محروم، تغییر در شرایط و افزایش سقف به كارگیری نیروهای حق التدریسی از دیگر برنامه های آموزش وپرورش در محرومیت زدایی مناطق محروم و كمترتوسعه یافته است.

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: تاكنون 126 اقدام برای رفع محرومیت از مناطق محروم انجام داده ایم.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی