تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدائی وزیرآموزش و پرورش بر ضرورت تمرکز سرمایه گذاری در مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: اعتقادی به طبقاتی کردن دانش آموزان از طریق تقسیم مدارس به تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره نداریم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأکید معاون آموزش ابتدایی بر تمرکز سرمایه گذاری در مدارس دولتی

معاون آموزش ابتدائی وزیرآموزش و پرورش بر ضرورت تمرکز سرمایه گذاری در مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: اعتقادی به طبقاتی کردن دانش آموزان از طریق تقسیم مدارس به تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره نداریم.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تأکید معاون آموزش ابتدایی بر تمرکز سرمایه گذاری در مدارس دولتی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مازندران؛ رضوان حکیم زاده در همایش درس پژوهشی در قائم شهر افزود: اگر آموزش و پرورش قرار است به عزت و جایگاه خود برگردد و چمران ها را پرورش دهد، حتما باید در مدارس دولتی سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

معاون آموزش ابتدائی وزیرآموزش و پرورش تاکیدکرد: نباید اجازه داد هر فردی که از پول بیشتری برخوردار است، از آموزش بهتری برخوردار شود.

وی با بیان اینکه تحولات اجتماعی از طریق آموزش شکل می‌گیرد، گفت: باید کیفیت آموزش را در مناطق محروم نسبت به گذشته ارتقاء دهیم تا با تحولات بهتری در آموزش و پرورش مواجه شویم.

حکیم زاده از فرهنگیان خواست تا فرزندان خود را به مدارس تیزهوشان نفرستند، بیان کرد: وجود دانش آموزان در مدارس تیزهوشان در مقطع اول متوسطه و پایه هفتم، تناقض آشکاری در بحث کیفی توصیفی خواهد داشت، زیرا از 80 دانش آموزی که در این مقطع تحصیل می کنند تنها یک نفر در این راستا از قابلیت برخوردار می شود.

وی افزود: هم چنین این امر باعث می شود تا بسیاری از دانش آموزانی که در مقطع ابتدائی در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند در آینده با مشکلات بسیاری در کنکور مواجه شوند و با روح و روان آن ها بازی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس پژوهش ‌های صورت گرفته بسیاری از دانش آموزان تیز هوش در مدارس تیز هوشان بر این تصور هستند که تعلقی به کشور خود ندارند و این نگرش حتی منجر به فرار مغزها خواهد شد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش