تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویكرد فعلی آموزش و پرورش در بحث تیزهوشان را فراگیری به جای جدا سازی ، توصیف كرد و گفت: گسترش مدارس تیزهوشان ، به افت مدارس عادی دولتی می انجامد . ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراگیری به جای جدا سازی رویكرد فعلی آموزش و پرورش در بحث مدارس تیز هوشان است

فراگیری به جای جدا سازی رویكرد فعلی آموزش و پرورش در بحث مدارس تیز هوشان است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویكرد فعلی آموزش و پرورش در بحث تیزهوشان را فراگیری به جای جدا سازی، توصیف كرد و گفت: گسترش مدارس تیزهوشان، به افت مدارس عادی دولتی می انجامد .

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان گفت: نوع مدرسه و روش مدرسه‌ داری با یكدیگر متفاوت است .

وی با اشاره به این مطلب كه در سند تحول بنیادین اصل اول بر عدالت تربیتی گذاشته شده  و اصل دوم پرهیز از جداسازی و تفكیك است  كه باید به حداقل برسد، اظهاركرد: رویكرد فعلی ما در آموزش و پرورش به جای جداسازی، فراگیری است زیرا افراد قرار است در جامعه با استعدادهای متفاوت در كنار همدیگر زندگی كنند و این را باید از مدرسه فرا بگیرند، پس تفكیك و جداسازی دانش ‌آموزان روش درستی نیست و نباید اتفاق بیفتد.

زرافشان با اشاره به تقسیم بندی ‌های 18 گانه مدارس گفت: تفكیك‌ هایی كه درباره مدارس عنوان می ‌شود لزوما صحیح نیست زیرا برخی روش‌ ها در نوع مدرسه‌ داری و روش دسترسی به مدارس متفاوت هستند و این ارتباطی با تنوع مدرسه ندارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، گسترش مدارس تیزهوشان را یك نوع افت تلقی كرد و یادآور شده: با این كار ، مدارس از تنوع استعداد خالی می شوند و ازسوی دیگر فارغ التحصیلان این مدارس نیز خود را به نوعی تافته جدا بافته می دانند و این موضوع در تعامل و سازگاری آن ها با جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

زرافشان با بیان اینكه  یكی از روش‌های تربیت استعدادها در خارج مدرسه، غنی ‌سازی برنامه‌ هاست، گفت: ایجاد مراكزی در خارج از مدرسه و شركت در مسابقات و جشنواره‌ ها از راهكارهای پرورش استعدادها در خارج مدرسه است كه می ‌تواند جایگزین تفكیك مدارس شود.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی