تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه چاشنی های خوشمزه خانگی برای مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ای است که می توان آن را با انواع چاشنی های خوش طعم مورد استفاده قرار داد و طعم خوب آن را دوچندان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انواع سس مرغ سوخاری
 تهیه مرغ سوخاری در منزل کار سختی نیست،اما بعضی از افراد با مشکل روبرو می شوند و نتیجه ی خوبی از تهیه این غذای خوشمزه نمی گیرند.بهتر است بدانید ، باید بین نرم و لطیف بودن بافت درونی مرغ و ترد و کریسپی بودن بیرون مرغ، تعادل ایجاد کنید.
 همچنین برای اینکه مرغ سوخاری که در منزل تهیه می کنید مانند مرغ سوخاری بیرونی و رستورانی شود ، باید به چند  نکته توجه کنید. مثلا اینکه چه نوع گوشتی را استفاده می‌کنید و یا نحوه روکش کردن مرغ با آردچگونه است، همچنین از روغن مرغوب استفاده کنید و نکات دیگر...
برای اینکه مرغ سوخاری خوشمزه ای داشته باشید باید سس خوش طعم هم انتخاب کنید. سس در خوش طعم کردن این غذا تاثیر زیادی دارد. پیشنهاد می کنیم خودتان برای این غذا د رمنزل چاشنی های خوش طعم درست کنید و از سس های کارخانه ای استفاده نکنید.در این مطلب می خواهیم طرز تهیه انواع سس برای مرغ سوخاری را برایتان بگوییم:

  همچنین برای اینکه مرغ سوخاری که در منزل تهیه می کنید مانند مرغ سوخاری بیرونی و رستورانی شود ، باید به چند نکته توجه کنید. مثلا اینکه چه نوع گوشتی را استفاده می‌کنید و یا نحوه روکش کردن مرغ با آردچگونه است، همچنین از روغن مرغوب استفاده کنید و نکات دیگر...

 مواد لازم برای تهیه سس مرغ سوخاری:

سس مایونز نصف فنجان

سس کچاپ یک چهارم فنجان

نمک یک قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم

سرکه سیب ک چهارم فنجان

آب یک قاشق غذاخوری

سس سویا یک قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای نصف قاشق غذاخوری

خردل نصف قاشق غذاخوری

پودر پیاز یک چهارم قاشق چای‌خوری

پودر سیر یک چهارم قاشق چای‌خوری

پودر دارچین
مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری:

برای تهیه مرغ سوخاری مجلسی ابتدا باید مرغ‌ها را برای سوخاری کردن آماده کنید. یک کاسه بردارید و سه فنجان آرد، دو قاشق غذاخوری پودر سیر، یک قاشق غذاخوری پودر پاپریکا و یک قاشق غذاخوری پودر پیاز را داخل آن بریزید. دو قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده هم اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. داخل یک کاسه دیگر تخم مرغ‌ها را بشکنید و با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید.
فیله‌های مرغ را تا جایی که امکان دارد،خشک کنید. هر تکه مرغ را اول داخل کاسه ای که در آن تخم مرغ است،قرار دهید و سپس مستقیم آن را داخل کاسه مخلوط آرد قرار دهید. سعی کنید تا همه جای مرغ به خوبی به مخلوط آرد آغشته شود. پس از این کار دوباره مرغ را به ترتیب داخل مخلوط تخم مرغ و سپس داخل مخلوط آرد کنید تا کاملا از آرد پوشیده شود. این مراحل را برای تکه‌های دیگر مرغ هم انجام دهید. روغن را داخل یک قابلمه گود بریزید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید. مقدار روغن باید در حدی باشد که مرغ در آن شناور شود.
پس از این که روغن به خوبی داغ شد، مرغ‌ها را یکی یکی داخل روغن بیاندازید تا سرخ و پخته شوند. پس از پنج دقیقه سرخ شدن، مرغ را از روغن خارج کنید و داخل یک بشقاب جدا بگذارید. به همین ترتیب تکه‌های دیگر مرغ را هم سوخاری کنید و کنار بگذارید. سپس به سراغ تهیه کردن سس‌ها بروید.

طرز تهیه سس :

 برای تهیه سس و چاشنی مخصوص مرغ سوخاری،چند ورش را برایتان می گوییم:

 فیله‌های مرغ را تا جایی که امکان دارد،خشک کنید. هر تکه مرغ را اول داخل کاسه ای که در آن تخم مرغ است،قرار دهید و سپس مستقیم آن را داخل کاسه مخلوط آرد قرار دهید. سعی کنید تا همه جای مرغ به خوبی به مخلوط آرد آغشته شود.


روش اول:

در روش اول داخل یک کاسه متوسط یک چهارم فنجان سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری سس سویا را مخلوط کنید.
نصف قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و نصف قاشق غذاخوری خردل اضافه کنید و هم بزنید. سپس ادویه‌ها یعنی پودر پیاز، پودر سیر، پودر دارچین و فلفل سیاه آسیاب شده را اضافه کنید و هم بزنید.
 پس از این که مواد به خوبی مخلوط شدند، آن‌ها را داخل یک ماهیتابه بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا سس بجوشد. پس از یک دقیقه جوشیدن ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سس خنک شود.
 در همین حین که سس خنک می‌شود، سس مایونز و سس کچاپ را داخل یک کاسه مخلوط کنید. سپس سس خنک شده را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سس را داخل یک ظرف مناسب بریزید و در کنار مرغ سوخاری سرو کنید.
مرغ سوخاری
روش دوم:
 این سس به سس عسل و خردل معروف است.برای تهیه این سس به نصف فنجان خردل، یک قاشق غذاخوری سرکه انگور قرمز؛ یک چهارم فنجان عسل و روغن زیتون نیاز دارید.
روش تهیه این سس به این صورت است که در یک کاسه متوسط  نصف فنجان خردل و یک قاشق غذاخوری سرکه انگور قرمز را مخلوط کنید تا یکدست شوند. یک چهارم فنجان عسل اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا سس یکدست و لطیفی حاصل شود. سس خردل و عسل آماده استفاده است. در صورتی که سس خیلی غلیظ شد می‌توانید با مقداری روغن زیتون آن را رقیق کنید.

 جهت تهیه سس مخصوص ابتدا کره را درون ماهیتابه بریزید تا ذوب شود سپس سیر له شده و آرد سفید را اضافه کنید و تفت دهید تا آرد از خامی در بیاید. شیر را نیز اضافه کنید و سپس خردل و نمک و فلفل و پنیر پارمزان را هم اضافه کنید.


روش سوم:
 این چاشنی خوشمزه هم به سس رنچ معروف است . برای تهیه این سس به یک فنجان مایونز، نصف فنجان خامه ترش، یک قاشق غذاخوری پودر پیاز، مقداری جعفری، پیازچه و شوید ریز شده و به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.
روش تهیه آن به این صورت است که یک فنجان مایونز و نصف فنجان خامه ترش را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری پودر پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس جعفری، پیازچه و شوید را ریز خرد کنید و به مخلوط اضافه کنید. پس از این که مواد به خوبی ترکیب شدند و سس کرمی بدست آمد، مقداری از مزه آن را بچشید و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سس رنچ خانگی آماده است.
 روش چهارم:
این روش هم یکی دیگر از روش های تهیه سس مخصوص برای مرغ سوخاری است که به 3 قاشق غذاخوری کره، 2 حبه سیر، سه قاشق غذا خوری آرد سفید، 2 پیمانه شیر، دو قاشق غذا خوری خردل،یک پیمانه پنیر پارمزان و به مقدرا لازم نمک و فلفل نیاز دارید.
جهت تهیه سس مخصوص ابتدا کره را درون ماهیتابه بریزید تا ذوب شود سپس سیر له شده و آرد سفید را اضافه کنید و تفت دهید تا آرد از خامی در بیاید. شیر را نیز اضافه کنید و سپس خردل و نمک و فلفل و پنیر پارمزان را هم اضافه کنید.
سس را تا زمانی که غلیظ شود تفت دهید. بعد از غلیظ شدن ، سس آماده مصرف می باشد و می توانید آن را همراه با مرغ سوخاری میل کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .