تبیان، دستیار زندگی

کاپ سیب زمینی پنیری ؛ یک فینگرفود سریع و خوشمزه

کاپ سیب زمینی پنیری ،یکی از فینگر فودهای سریع و خوشمزه برای افرادی است که سیب زمینی را به صورت پوره ای دوست ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاپ سیب زمینی
فینگر فودها جز غذاهای سریع و لذیذی هستند که می توانید در کمترین زمان آن را تهیه کنید. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه فینگر فود دیگر به نام کاپ سیب زمینی پنیری را برایتان بگوییم:

 این فینگرفود را می توانید با پوره سیب زمینی درست کنید و برای طعم دادن آن از پنیر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ سیب زمینی:


سیب زمینی چهار عدد

پنیر پارمسان (رنده شده) چهار قاشق سوپ‌خوری

زرده تخم مرغ سه عدد

کره پاستوریزه (ذوب شده) 50 گرم

فلفل به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

پنیر تازه موزارلا به مقدار لازم

بیکن خرد شده چهار ورق

جعفری خرد شده برای تزیین

گوجه گیلاسی

طرز تهیه:

برای تهیه این فینگر فود ابتدا داخل قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سیب زمینی‌ها را داخل آب جوش بیندازید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بجوشند تا پخته شوند. سپس سیب زمینی‌ها را کنار بگذارید تا سرد شوند.
این فینگرفود را می توانید با پوره سیب زمینی درست کنید و برای طعم دادن آن از پنیر استفاده کنید.

بعد از این که سیب زمینی‌ها خنک شدند، پوست‌شان را بگیرید و با رنده ریز آن‌ها را داخل یک کاسه رنده کنید. پنیر پارمسان رنده شده، زرده تخم مرغ، کره ذوب شده و نمک و فلفل را هم به سیب زمینی اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

در این مرحله یک کاغذ نسوز روی سینی فر پهن کنید  و مایه سیب زمینی را داخل قیف آشپزی بریزید. سر قیف را ماسوره نصب کنید و مایه سیب زمینی را درست مانند مثل یک کاپ کوچک قیف کنید و همین طور ،مایه سیب زمینی را هم قیف کنید و سینی فر را به مدت 15 دقیقه داخل فر با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

بعد از تقریبا یک ربع که مایه سیب زمینی کاملا برشته شد؛ موزارلا‌های توپی را داخل کاپ سیب زمینی بگذارید و مقداری بیکن خرد شده روی آن بریزید سپس مقداری جعفری خرد شده و فلفل سیاه روی پنیر و بیکن‌ها بپاشید.

در مرحله ی آخر ، دوباره قالب را حدود 5 دقیقه داخل فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پنیر ذوب شود. کاپ سیب زمینی پنیری به همین راحتی آماده است. آن را با گوجه گیلاسی تزیین و نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .