تبیان، دستیار زندگی

چگونه خوراک پیکادیلو مکزیکی درست کنیم؟

خوراک پیکادیلو، غذایی است که اصالت آن به مکزیک بر میگردد و طعم آن فوق العاده جذاب و خوشمزه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراک  پیکادیلو مکزیکی
 این غذای خوشمزه با  گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، ادویه‌جات، پیاز و سیر تهیه می‌شود. البته مواد اولیه دیگری هم که برای تهیه این غذا به کار می رود که هر کدام از آنها خواص زیادی دارند.

 در مواقعی که زمان شما کم است و وقت زیادی ندارید، پیشنهاد می کنیم که این غذای خوشمزه را درست کنید. چون برای تهیه آن وقت زیادی نیاز نداریم. پیکادیلو معمولا به عنوان غذای اصلی با برنج سفید و لوبیا سیاه سرو می‌شود.

 برای تهیه غذاهای مکزیکی از ادویه های تند و تیز استفاده می کنند تا طعم خوب آن دو چندان شود. در این خوراک خوشمزه هم از این ادویه های تند و تیز مانند پاپریکا، فلفل کاین ، فلفل قرمز تند ؛استفاده می کنند.

هر یک از این ادویه ها خواص فراوانی دارند. پاپریکا؛ از آسیاب فلفل قرمز و یا فلفل دلمه ای به دست می آید. این ادویه دارای کلروفیل و ویتامین (کا)، می باشد. همچنین پاپریکا عطر و طعم خیلی خاصی دارد و باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

 پاپریکا حاوی آهن است؛ آهن در تشکیل گلبول‌های قرمز خون نقش مهمی ایفا می‌کند. به علاوه، میزان بالای ویتامین (c) در این چاشنی توانایی بدن را در جذب آهن افزایش می‌دهد. به همین خاطر،بهتر است برای پیشگیری از کم خونی پاپریکا را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.


فیبر موجود در پاپریکای فلفل دلمه‌ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.
پاپریکا حاوی آهن است؛ آهن در تشکیل گلبول‌های قرمز خون نقش مهمی ایفا می‌کند. به علاوه، میزان بالای ویتامین (c) در این چاشنی توانایی بدن را در جذب آهن افزایش می‌دهد. به همین خاطر،بهتر است برای پیشگیری از کم خونی پاپریکا را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
مطالعات نشان داده پروتئین ضد باکتری موجود در پاپریکا از رشد برخی باکتری‌ها نظیر سالمونلا و اشریشیا کلی که معمولا از طریق خوراکی‌ها منتقل می‌شوند، جلوگیری می‌کند. قرار دادن پاپریکا در رژیم غذایی تا حدودی می‌تواند رشد این باکتری‌های مضر را مهار کند.
 خواص شگفت‌انگیز ضد باکتریایی فلفل پاپریکا، این چاشنی را به یک داروی گیاهی موثر برای درمان مشکلات پوستی ناشی از باکتری تبدیل کرده‌اند. آکنه (جوش) یکی از همین مشکلات پوستی است. افزودن پاپریکا به رژیم غذایی ممکن است به پیشگیری از بروز آکنه کمک کند. همچنین پاپریکا دارای خواص ضد التهابی است و مصرف آن برای آدم‌های مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی و التهابی بسیار مفید است. مصرف این چاشنی می‌تواند به تسکین التهاب ناشی از آرتریت و هم‌چنین سایر دردها و ناراحتی‌های بدن کمک کند.

مصر ف پاپریکا با تنظیم ترشح اسید در معده با گوارش کمک می‌کند. پاپریکا محرک فوق‌العاده‌ای است که با افزایش میزان بزاق دهان و اسید معده گوارش را آسان می‌کند. از پاپریکا برای درمان سوءهاضمه استفاده می‌شود.

 در این خوراک ، علاوه بر پاپریکا از فلفل های دیگری هم استفاده می شود که کارایی هر کدام از آنها خیلی بیش‌تر از دادن طعم تند به غذاها است.
 در ادامه مطلب طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی را بیان می کنیم:

مواد لازم:


سیرسه حبه

پیاز زردنصف یک عدد

گوشت چرخ‌کرده450 گرم

کشمش سیاه یک سوم فنجان

پونه پودر شده یک قاشق چای‌خوری

برگ بو دو عدد

پاپریکا یک قاشق چای‌خوری

فلفل کاین یک چهارم قاشق چای‌خوری

زیره یک قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای یک عدد

فلفل قرمز تند یا فلفل هالوپینیو یک عدد

سس گوجه فرنگی یک فنجان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط یک عدد

روغن زیتون یا روغن سبزیجات به مقدار لازم

گشنیز تازه نصف فنجان

نمک و فلفل به مقدار لازم

 
گوشت چرخ کرده، کشمش، برگ بو، پونه پودر شده، پاپریکا و فلفل کاین را به ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید تا تکه‌های گوشت از هم جدا شوند. به جای گوشت گاو چرخ کرده در صورت تمایل می‌توانید از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون چرخ کرده هم استفاده کنید. 


طرز تهیه:

برای تهیه این خوراک مکزیکی خوش طعم ابتدا دانه‌های وسط فلفل دلمه‌ای را دور بریزید و آن را خرد کنید. پوست پیاز و سیب زمینی را بگیرید و آن‌ها را نیز خرد کنید. فلفل قرمز تند، سیر و برگ‌های گشنیز را هم خرد کرده و کنار بگذارید.

 در مرحله بعدی یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط بگذارید. به اندازه کافی روغن زیتون، روغن سبزیجات یا روغن معمولی درون آن بریزید تا سطح ماهیتابه با روغن پوشیده شود.

زمانی که روغن داغ شد، دانه‌های زیره را اضافه کنید و اجازه دهیدچند ثانیه تا زمانی که عطر آن بیرون بیاید روی حرارت بمانند.فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، فلفل قرمز تند، پیاز و سیر را اضافه کنید و به مدت چنددقیقه و تا زمانی که پیاز نرم شود، آن‌ها را تفت دهید.

گوشت چرخ کرده، کشمش، برگ بو، پونه پودر شده، پاپریکا و فلفل کاین را به ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید تا تکه‌های گوشت از هم جدا شوند. به جای گوشت گاو چرخ کرده در صورت تمایل می‌توانید از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون چرخ کرده هم استفاده کنید.

مواد را به مدت ۱۰ دقیقه و تا زمانی که گوشت قهوه‌ای کمرنگ شود تفت دهید. سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. مواد را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. مقدار نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه و تا زمانی که مقدار سس کاهش پیدا کند، روی حرارت باشند. اگر مواد خشک شدند، یک لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید. زیر حرارت را خاموش کنید و خوراک پیکادیلو را به ظرف سرو منتقل کنید و روی آن گشنیز خرد شده بریزید. این غذای خوشمزه را هم می توانید با برنج و هم با نان میل کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .