تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه فاندانت شکلاتی و داغ

داخل بعضی از کیک ها یک مایه داغ شکلاتی وجود دارد که وقتی کیک را برش می زنند ، آن مایه کل بشقاب را می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیک فاندانت شکلاتی
کیک آتشفشان شکلاتی دسری بسیار خوشمزه و هوس برانگیز است و دستورالعمل بسیار راحتی دارد و شما می توانید آن را به آسانی در منزل تهیه کنید.برای تهیه این نوع از کیک علاوه بر شکلات می توانید از کرم تافی و یا کارامل هم استفاده کنید.

 در ادامه طرز تهیه فاندانت شکلات داغ خوشمزه را بیان می کنیم:

 مواد لازم:


کره پاستوریزه 200گرم

پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری

سس کارامل50 گرم

شکلات تلخ (خرد شده)200 گرم

تخم مرغ سه عدد

 زرده تخم‌مرغ سه عدد

پودر قند75 گرم

آرد ساده50 گرم

طرز تهیه:


برای تهیه فاندانت شکلاتی ، ابتدا داخل چند کاسه را به کمک قلموی آشپزی با کره پاستوریزه چرب کنید. سپس کاسه‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و کره خودش را خوب بگیرد. دوباره یک لایه دیگر کره روی قسمتی که خودش را گرفته بزنید و پودر کاکائو را داخل ظروف بپاشید. دوباره کاسه‌ها را به پخچال برگردانید. سس کارامل را با مقدار کمی نمک مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

 برای تهیه فاندانت شکلاتی ، ابتدا داخل چند کاسه را به کمک قلموی آشپزی با کره پاستوریزه چرب کنید. سپس کاسه‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و کره خودش را خوب بگیرد.


 در مرحله ی بعدی کره، شکلات و پودر قهوه را داخل ظرفی که می‌توانید آن را به روش بن ماری روی یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید، بریزید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. ظرف را روی قابلمه قرار دهید تا مواد به روش بن ماری ذوب شده و سپس مخلوط شوند. دوباره در این مرحله مقدار خیلی کمی نمک دریایی اضافه کنید.

 سپس تخم مرغ های کامل و همچنین زرده‌های تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه دیگر با هم مخلوط کنید. مواد را به کمک همزن برقی آنقدر بزنید تا خیلی کمرنگ شود و پف کنند به طوری که شکل همزن داخل مواد رد بیندازد.

 در مرحله ی بعد آرد را الک کنید و داخل مخلوط شکلات ذوب شده بریزید و هم بزنید و سپس دوسوم مخلوط تخم مرغ (فاندانت) را داخل کاسه‌هایی که درون یخچال گذاشتید، بریزید و حدود 20 تا 25 دقیقه آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید. سپس آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و داخل هر کاسه یک قاشق غذاخوری سس کارامل و نمک بریزید. دوباره فاندانت باقیمانده را اضافه کنید و کاسه‌ها را تا زمانی‌که مواد منجمد شوند، به فریزر برگردانید.

 در مرحله ی آخر فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کاسه‌ها را روی یک سینی فر بچینید و حدود 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا لایه کیکی پخته شوند. بعد از 15 دقیقه کاسه‌ها را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کمکی خنک شوند. سپس آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب برگردانید و بلافاصله سرو کنید. فاندانت شکلات داغ آماده است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .